سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۴۵

اخبار

نجات جان بیمار با احیاء آنی از محل حادثه تا اورژانس بیمارستان نفت اهواز

بیمار بازنشسته 67 ساله ، پس از ارست قلبی حین بازی فوتبال ، با تلاش کادر درمانی بیمارستان بزرگ نفت اهواز و انجام CPR موفق نجات یافت.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، در تاریخ 28 دی ماه ساعت 14،  یکی از تیمهای اسکورت ورزشی_طبی بیمارستان بزرگ نفت در کنار یکی از زمین های فوتبال (چمن) شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در منطقه ی ملی راه که در آن ساعت به بازنشستگان صنعت نفت اختصاص داده شده بود، مستقر شد.

در ساعت 16:30 یکی از بازیکنان این تیم ، دچار ارست قلبی تنفسی شده و در حین بازی فوتبال بر زمین می افتد. بلافاصله توفیق سلامات ، پزشکیار تیم اسکورت ورزشی- طبی وارد عمل شده و در همان لحظه ماساژ قلبی را آغاز می کند. آمبولانس به وسط زمین فوتبال و کنار بیمار می آید و بیمار با اسکورت و آمبولانس بلافاصله به بیمارستان بزرگ نفت انتقال می یابد. در تمام مدت از لحظه وقوع حادثه تا 4 دقیقه و 50 ثانیه بعد که آمبولانس به بیمارستان نفت برسد، این پزشکیار پرتلاش و خدوم ماساژ قلبی و حتی تنفس دهان به دهان را ادامه می دهد. در فاصله ی انتقال بیمار به بیمارستان ، رضا عباسی مهر ، راننده آمبولانس نیز ضمن تلاش برای سرعت بخشیدن به انتقال بیمار به بیمارستان ، با سوپروایزر تماس گرفته تا تیم احیاء اورژانس بیمارستان آماده رسیدگی به بیمار باشند. در بیمارستان تیم cpr ، احیا بیمار را ادامه می دهند تا به لطف خدا و با تلاش کادر درمان این بیمارستان بیمار بازنشسته 67 ساله احیا می شود . بلافاصله تیم آنژیوگرافی به بیمارستان فراخوان شده و آنژیوگرافی اورژانسی انجام می شود. با توجه به نتایج آنژیوگرافی ، 3 رگ اصلی قلب بیمار دچار گرفتگی بوده (3VD) است. پس از انجام آنژیوگرافی ، مشاوره جراح قلب صورت گرفته و در صورتی که شرایط بیمار اجازه دهد، به زودی عمل قلب باز برای ایشان انجام خواهد شد. در حال حاضر بیمار در بخش CCU بستری می باشد.

۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۲۳
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۹۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید