بیمارستان بزرگ نفت اهواز توسط ارزیابان وزارت بهداشت و درمان مورد ارزیابی قرار گرفت.
اعتباربخشی فرآیندی است که در آن ارزﯾﺎﺑﯽ ﺳﯿﺴﺘﻤﺎﺗﯿﮏ ﻣﺮاﮐﺰ اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﺳﻼﻣﺖ بر اساس اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎیی با محوریت ﺑﻬﺒﻮد مستمر ﮐﯿﻔﯿﺖ ، ﺑﯿﻤﺎر محوری و ایمنی ﺑﯿﻤﺎر انجام می شود. به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، در روز شنبه 16 بهمن 1400 ، تیم ارزیابی اعتباربخشی وزارت بهداشت و درمان متشکل از یک نفر ارزیاب مدیریتی ، یک نفر ارزیاب بالینی و یک نفر ارزیاب اورژانس ، بیمارستان بزرگ نفت اهواز را بر اساس سنجه های ادواری اعتباربخشی که در پاییز امسال ابلاغ شده بود ، مورد ارزیابی قرار دادند.
ارزیابی طبق سنجه های ادواری و با محوریت سنجه های مدیریت و رهبری ، مراقبت و درمان و حقوق گیرنده خدمت انجام شد و کلیه نقاط ضعف و قوت بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت.
نهادینه شدن و سیستماتیک بودن فرآیند اعتباربخشی ، اهمیت دادن به منابع انسانی و آموزش های بدو و حین استخدام و آموزش های مرتبط با کووید 19 ، تسهیل فرآیند ارائه خدمات به گیرندگان خدمت و عدم ارجاع بیماران جهت تامین دارو و تجهیزات به خارج از بیمارستان از جمله نقاط مثبتی بود که توسط ارزیابان مطرح شد.
به علاوه بررسی شاخص های بهینگی و کارایی بیمارستان ، شاخص رضایتمندی بیماران ، کنترل عفونت و CPR موفق و اقدامات اصلاحی انجام شده در خصوص نتایج این شاخص ها نیز از جمله موارد بود که ارزیابان به عنوان شواهدی بر استقرار نظام اعتبار بخشی در بیمارستان دانستند.
ارزیابی بخشها و واحدهای مختلف بیمارستان بزرگ نفت در ساعت 9 صبح آغاز شد و تا ساعت 17 بطول انجامید و در پایان تیم ارزیاب از تلاش مسئولین و کارکنان بیمارستان بزرگ نفت اهواز در جهت بهبود مستمر کیفیت خدمات قدردانی کردند.