سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۰۳

اخبار

زمستان پربار آموزشی در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز

دوره های CPR پیشرفته ، CPR نوزاد ، تریاژو انتقال صحیح مصدومین، در زمستان امسال در بهداشت و درمان اهواز برگزار شد

کارکنان در هر سطحی از سطوح سازمان، نیازمند آموزش، یادگیری، کسب دانش و مهارت‌های جدید هستند و باید همواره برای بهتر انجام دادن وظایف خود، روش‌ها و اطلاعات جدیدی کسب نمایند. آموزش و توانمندسازی منابع انسانی در راستای افزایش و بهبود سطح شایستگی و توانمندی ایشان منجر به ارتقای سطح دانش، آگاهی و مهارت‌های حرفه‌ای شغلی، ارتقای بهره‌وری و کارآمدی بهتر کارکنان خواهد شد . این مهم در مراکز بهداشتی و درمانی که با سلامت بیماران و گاه با مرگ و زندگی ایشان سرو کار دارند از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. در همین راستا در زمستان امسال و پس از گذشت حدود دو سال از آغاز بیماری کووید 19 و با توجه به دوره های آموزشی که طی دو سال اخیر برای کادر درمان برگزار شده بود ، نیاز سنجی جدیدی صورت گرفت و به دنبال آن در جهت بروزرسانی و ارتقاء دانش و مهارت کادر درمانی شاغل در بهداشت و درمان اهواز ، کارگاه های یک روزه ی متعددی برگزار شد.

از جمله مهمترین این کارگاه ها ، کارگاه های یک روزه CPR  پیشرفته بزرگسالان و CPR نوزاد بود که با توجه به اهمیت نقش یکCPR   مناسب، در احیاء  بیمارانی  که دچار ایست قلبی تنفسی می شوند ، در بیمارستان نفت اهواز برگزار شد.

در این کارگاه ها که بر اساس AHA Guideline for CPR and ECC :2020 ،  و با همکاری اساتید محترم دانشگاه شهید بهشتی تهران و جندی شاپور اهواز برگزار شد،  253 نفر از پزشکان و پرستاران  بخش های ویژه و جنرال، پرسنل مامایی و تیم احیاء شرکت نمودند.

این کارگاه های یک روزه با توجه به استقبال کارکنان، ضمن رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ، در طی چند روز برگزار شد.

کارگاه تریاژ به شیوه ESI نیز از جمله کارگاه هایی بود که با استقبال ویژه ی همکاران مواجه شد. با توجه به اهمیت نقش تریاژ در شناسایی و جداسازی گروه¬های بیماران بدحال و اورژانسی و در نتیجه رسیدگی سریعتر به این گروه از بیماران این کارگاه آموزشی یک روزه نیز با همکاری اساتید محترم دانشگاه جندی شاپور در بیمارستان بزرگ نفت برگزار شد.

در ادامه این کارگاه های آموزشی و پس از احیا بیمار بازنشسته که در حین بازی فوتبال دچار ارست قلبی تنفسی شده بود توسط همکاران اسکورت طبی _ ورزشی ، ضرورت آموزش مجدد تیم های امداد و نجات و واحد پیش بیمارستانی در زمینه رسیدگی هر چه سریعتر به بیماران و مصدومان و نیز اهمیت انجام درست و بی وقفه احیاء پایه در محل برای بیمارانی که دچار ایست قلبی تنفسی می شوند، بیش از گذشته مشخص شد. در همین راستا یک کارگاه آموزشی CPR پایه و انتقال صحیح بیماران و مصدومین بر اساس AHA Guideline  for CPR:2020 نیز با همکاری کارشناسان فوریت های پزشکی اورژانس 115 و با شرکت 70 نفر از پرسنل از جمله پرسنل پرستاری ، کمک بهیار و رانندگان آمبولانس برگزار شد.

با توجه به نظر از فراگیران و شرکت¬کنندگان در این دوره ها  ، برنامه های فوق بسیار مثبت و موثر بوده و امیدواریم در آینده شاهد دوره هایی اینچنینی به منظور توانمند سازی هر چه بیشتر کارکنان باشیم.


آموزش11
آموزش10
آموزش9
آموزش8
آموزش7
آموزش6
آموزش5
آموزش4
آموزش3
آموزش2
آموزش

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰:۰۶
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۶۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید