سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۲۶

اخبار

گرامیداشت هفته ی جهانی واکسیناسیون

پابرجا : علی رغم اینکه طی یکسال گذشته واکسیناسیون کووید 19 در اولویت برنامه های مراکز بهداشتی قرار داشته اما اجرای برنامه های واکسیناسیون روتین کودکان ، نوجوانان و خانم های باردار نیز در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با نهایت دقت انجام شده است.

 

واکسن ها و ایمن سازی نقش بسیار مهمی در سلامت جوامع در یک قرن اخیر داشته اند. هفته جهانی ایمن سازی با هدف گسترش ایمن سازی و واکسینه کردن تمام کودکان زیر پنج سال بر ضد بیماری های قابل پیشگیری نظیر سرخک ، دیفتری ، کزاز ، سیاه سرفه و فلج اطفال و گروهی دیگر از بیماری های مهلک نامگذاری شده است . لذا بیست و چهارم تا سی ام آوریل مصادف با چهارم تا دهم اردیبهشت ماه هر سال ، با هدف ترویج استفاده از واکسن و در راستای محافظت مردم در برابر بیماری های واگیردار ، هفته جهانی ایمن سازی نامگذاری شده است .
در حالی که جهان برای محافظت در برابر COVID-19 بر ساخت و تولید انبوه واکسنهای جدید تمرکز دارد، اما همچنان باید اطمینان حاصل شود که واکسیناسیون معمول انجام می گردد.
به مناسبت هفته ی جهانی ایمن سازی و واکسیناسیون با فاطمه پابرجا ، مسئول واحد بهداشت خانواده و واکسیناسیون معاونت بهداشت و طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفتگویی انجام دادیم که در زیر می خوانید:

فاطمه پا برجا با بیان اینکه طی یکسال گذشته با تلاش بی وقفه کارکنان مرکز واکسیناسیون بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بالغ بر 100 هزار دوز واکسن کووید 19 تزریق شده است ، گفت :  حدود 42 درصد این واکسن ها به جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و 58 درصد نیز به جمعیت عمومی شهر اهواز و بومیان منطقه تزریق شده است.

وی افزود : حدود 60 درصد کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز سه دوز واکسن کووید خود را دریافت نموده اند.

پابرجا تاکید کرد : با توجه به اینکه طی یکسال گذشته واکسیناسیون کووید 19 در اولویت برنامه های مراکز بهداشتی قرار داشته اما  اجرای برنامه های واکسیناسیون روتین کودکان ، نوجوانان و خانم های باردار نیز با نهایت دقت انجام شده است به طوریکه در سال 1400 ، تعداد 292 نوزاد در بدو تولد در زایشگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز واکسینه شده اند. همچنین 2771 مورد تزریق واکسن برای کودکان زیر شش سال در مراکز سلامت خانواده انجام شده است.  به علاوه 505 نوجوان 14 تا 16 ساله نیز بر علیه کزاز و دیفتری واکسینه شده اند.

وی گفت : با توجه به پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت  در سال گذشته تعداد 423 مورد کپسول ویتامین A به صورت مگادوز برای کودکان 2 تا 5 سال به صورت خوراکی  تزریق شده است.

وی در خصوص واکسیناسیون مادران باردار نیز اظهار داشت : علاوه بر تشویق مادران باردار جهت تزریق واکسن کووید 19 ، طی یکسال گذشته تعداد 73 مادر باردار نیز برعلیه کزاز و دیفتری واکسینه شده اند.

پابرجا با اشاره به تزریق واکسن هپاتیت نیز گفت : در سال گذشته تعداد 20 بیمار دیالیزی بر علیه این ویروس واکسینه شده اند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با واکسیناسیون صحیح و به موقع بتوانیم همچون گذشته بسیاری از بیماری ها را ریشه کن کنیم.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۰:۳۶
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۳۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید