سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۹

اخبار

نشست مشترک روسای بهداشت و درمان های صنعت نفت جنوب با مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

در نشستی روسای بهداشت و درمان های صنعت نفت جنوب با مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دیدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، در روز چهارشنبه 8 تیر ماه ، در نشستی روسای بهداشت و درمان های صنعت نفت جنوب با مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دیدار  و گفتگو کردند.

این نشست با حضور دکتر دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، دکتر بحرینی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان ، دکتر آموزش رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ، دکتر بقایی سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ، دکتر عزیزی دوست رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان ، دکتر امیرپور رئیس بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهرو معاونین پشتیبانی بهداشت و درمان های جنوب از طرف سازمان بهداشت و درمان و جمعی از مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به میزبانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز برگزار شد.

در این نشست که با هدف رفع مسائل و مشکلات بهداشت و درمان های جنوب و بهبود خدمات رسانی برگزار شد، در ابتدا علل افزایش تعداد موارد اعزام بیماران از مناطق به بیمارستان مرکزی نفت تهران ، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برنامه ریزی جهت مدیریت اعزام بیماران ، ایجاد امکانات اقامتی ، رفاهی و ایاب و ذهاب در شهر اهواز ، توسعه زیر ساخت های تجهیزاتی و عقد قرارداد با پزشکان فوق تخصص مجرب در بیمارستان بزرک نفت اهواز از جمله موارد پیشنهادی جهت مدیریت اعزام بیماران و افزایش رضایتمندی ایشان بود.

در ادامه روسای بهداشت و درمان های جنوب نیز به بیان مسائل و مشکلات خود در خصوص تعرفه های پرداختی پزشکان ، نحوه جذب پزشکان متخصص و فراهم کردن امکانات رفاهی و اقامتی برای ایشان ، عدم امکان استفاده از پزشکان دارای طرح موظف وزارت بهداشت و ... پرداختند.

سپس دکتر دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با اشاره به اینکه علی رغم بیش از دو سال بحران کرونا این مجموعه در راستای توسعه و تقویت درمان های اورژانس گام برداشته است  گفت : بسترهای مناسبی طی یکسال اخیر جهت درمان بیمارانی که در مرحله ی حاد مراجعه می کنند فراهم شده است . در حال حاضر در بیمارستان بزرگ نفت اهواز امکان انجام آنژیوپلاستی اولیه (PRIMARY PCI) جهت بیماران دچار سکته ی قلبی که در زمان طلایی درمان مراجعه کنند، فراهم می باشد تا از عوارض و نارسایی های پس از سکته های قلبی پیشگیری شود و این مهم توسط تیم مجرب متخصصین و فوق تخصص قلب در بیمارستان بزرگ نفت اهواز انجام می شود.

وی تصریح کرد:  در خصوص درمان بیماران دچار سکته ی مغزی نیز ، در حال راه اندازی بخش استروک یونیت با ظرفیت ٤ تخت آی سی یو ، نیروهای اموزش دیده و مجرب هستیم که در صورت انجام اقدامات درمانی در زمان طلایی یک ساعت اول از شروع علائم و حداکثر تا ٤.٥ ساعت اول ، عوارض این بیماری بسیار کاهش خواهد یافت. مهمترین عامل در انجام این فرآیند درمانی ویژه کاهش زمان انتقال بیمار از زمان شروع علائم تا زمان تزریق داروی ترومبولیتیک در بیمارستان است.

وی اظهار داشت : در حال حاضر 3 فوق تخصص آنکولوژی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز مشغول فعالیت هستند و در این زمینه امکان ارائه خدمات به بیماران بهداشت و درمان های جنوب در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز وجود دارد.

وی افزود : در حال حاضر آماده عقد قرارداد با یک مرکز رادیوتراپی خصوصی در اهواز هستیم که در کوتاه مدت پاسخگوی نیاز بیماران منطقه باشیم اما ایجاد بخش رادیوتراپی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز نیز از دیگر اقداماتی ست که در حال پیگیری جهت اخذ مجوز آن از وزارت بهداشت و درمان می باشیم.

دکتر دهقان با اشاره به اینکه یکی از نیازهای صنعت نفت در جنوب ایجاد سازمان اورژانس پیش بیمارستانی است گفت : مدیران شرکتهای نفت ، گاز و پتروشیمی در استان خوزستان بایستی تلاش کنند تا با ایجاد زیر ساخت های مناسب و به روز در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی در صورت وقوع اتفاقات در مناطق عملیاتی و حوادث صنعتی ، خدمات رسانی در حداقل زمان ممکن صورت گیرد.

در پایان تشکیل کارگروه ویژه متشکل از مدیران و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مدیران و کارشناسان بهداشت و درمان های صنعت نفت و برگزاری جلسات مستمر در جهت بررسی مشکلات ، ارائه راهکارهای مناسب در جهت رفع آن ، بهبود شرایط فعلی و درنتیجه افزایش رضایتمندی پرسنل در دستور کار قرار گرفت.

شایان ذکر است  مدیران و کارشناسان حوزه منابع انسانی و خدمات از شرکتهای بهره برداری نفت و گاز آغاجاری ، مسجد سلیمان و گچساران نیز از طریق ویدیو کنفرانس در این جلسه حضور داشتند.

نشست مدیران17

نشست مدیران1

نشست مدیران4
نشست مدیران3
نشست مدیران2

نشست مدیران15
نشست مدیران14
نشست مدیران13
 
نشست مدیران10
نشست مدیران9
نشست مدیران8
نشست مدیران7
نشست مدیران6

نشست مدیران5

نشست مدیران18

نشست مدیران22
نشست مدیران21
نشست مدیران20
نشست مدیران19

نشست مدیران
۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۶:۱۱
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۷۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید