سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۲۲

اخبار

برگزاری دوره بازآموزی بوکلت سلامت مادران

در راستای به روز رسانی اطلاعات کارشناسان مامایی و ارائه صحیح خد مات بهداشتی به مادران با توجه به دستورالعمل های ابلاغی، با هماهنگی مرکز بهداشت شرق اهواز ، دوره ی بازآموزی بوکلت سلامت مادران برگزار شد.

 

میزان مرگ ومیر مادران باردار از شاخص های توسعه کشور هاست و یکی از راهکارهای کاهش این شاخص ، ارائه مراقبت های با کیفیت و استاندارد در دوران پیش از بارداری ، بارداری ،  زایمان و پس از زایمان می باشد و هیچ تردیدی در اثر بخشی آن برای به ثمر رساندن یک بارداری سالم و تامین سلامت مادر و نوزاد وجود ندارد.

در سالهای  متمادی  دسترسی  به مراقبت ها به عنوان اولویت نظام بهداشت و درمان  کشور بوده که همه ساله در قالب دستورالعمل ها و پروتکل هایی به مراکز بهداشتی و درمانی ابلاغ شده است. مجموع این دستورالعمل ها و  بهترین راهکار های مراقبتی در کتابچه ای با عنوان مراقبت های ادغام یافته مادران تجمیع و ابلاغ می گردد. اجرای دقیق مفاد این کتابچه موجب شده تا پوشش مراقبت ها تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

با توجه به اهمیت به روز رسانی اطلاعات مراقبین سلامت در مراکز بهداشتی سالیانه کارگاه های بازآموزی برگزار  و تغییرات و اصلاحات دستورالعمل ها مرور می گردد و راهکارهای اجرای یک مراقبت مطلوب یادآوری می شود.

به همین سبب در راستای به روز رسانی اطلاعات کارشناسان مامایی و اجرای صحیح خد مات بهداشتی به مادران با توجه به دستورالعمل های ابلاغی، با هماهنگی مرکز بهداشت شرق اهواز ، دوره ی بازآموزی بوکلت سلامت مادران برگزار شد. در این دوره ی آموزشی کارشناسان مامایی مراکز بهداشتی شرق اهواز و مراکز بهداشت و سلامت خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز حضور داشتند . مدرس دوره ی آموزشی فوق الذکر مسئولین و کارشناسان مامایی مرکز بهداشت شرق اهواز بودند.

 

بوکلت مادران7
بوکلت مادران6
بوکلت مادران5
بوکلت مادران4
بوکلت مادران3
بوکلت مادران2
بوکلت مادران

۱۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۴۰
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۳۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید