سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۱۵

اخبار

برگزاری دوره آموزشی فرآیندهای دارویی و تجهیزات پزشکی مصرفی به میزبانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز

دوره آموزشی فرآیندهای دارویی و تجهیزات پزشکی مصرفی ویژه مناطق جنوب کشور به میزبانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز؛ این دوره دو روزه با حضور دکتر بهرام دهقان رئیس این بهداشت و درمان ، دکتر محمدعلی فلاح مهرجردی مدیر عملیات سلامت، دکتر مریم جنابی سرپرست امور دارویی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و روسای خدمات داروئی و بازرسین داروئی مناطق اهواز، گچساران، آبادان، ماهشهر، مسجدسلیمان، آغاجاری، فارس و هرمزگان و بوشهر و خارک  و با هدف یکپارچگی فرآیند های مدیریت دارو تجهیزات مصرفی پزشکی در سطح سازمان برگزار شد.

دکتر بهرام دهقان در ابتدا ضمن تشکر از تیم مدیریت خدمات دارویی سازمان گفت : با تلاش و پیگیری همکاران بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه دارویی نسبت به سال‌های گذشته برطرف شده است.

وی بر افزایش ارتباط درون بخشی و تعامل با ذی نفعان تاکید کرد و گفت : رفع مشکلات فعلی حوزه دارو با تعامل هر چه بیشتر با پزشکان جهت تجویز داروی جایگزین در صورت NIS شدن داروها و عقد قرارداد با داروخانه های معتبر جهت تامین داروهای خاص و کمیاب بدون پرداخت هزینه امکان پذیر است.

در ادامه دکتر محمدعلی فلاح مهرجردی مدیر عملیات سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بر عملیاتی و اجرایی شدن کتابچه فرآیندهای دارویی که به مناطق ابلاغ شده تاکید نمود.

 سپس دکتر مریم جنابی به تشریح کتابچه فرآیندهای دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی، نحوه اخذ سفارشات و تهیه و توزیع داروها و تجهیزات مصرفی پزشکی در بخش‌ها پرداخت.

دستورالعمل‌های لازم جهت پیشگیری از منقضی شدن داروها و اقلام تجهیزات پزشکی، فرآیند مربوط به تقاضا، خرید، سفارش و دستورالعمل‌های مربوط به تهیه و توزیع، نحوه بازرسی از انبارها و شرح وظایف روسای خدمات داروئی و بازرسین داروئی از دیگر سرفصل‌هایی بود که توسط سرپرست امور دارویی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ارائه گردید.

در ادامه گزارشی از بازرسی‌های انجام گرفته از انبارهای داروئی مناطق ارائه، مشکلات و ایرادات مطرح و موارد اصلاحی آن نیز پیشنهاد گردید.

در پایان این دوره آموزشی، آزمون تائید صلاحیت حرفه‌ای روسای خدمات داروئی و بازرسین انبار داروئی مناطق برگزار شد.

 
دارویی 16
دارویی 15
دارویی 14
دارویی 10
دارویی 9
دارویی 7

دارویی 3
دارویی 2

 

 

۲۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۴:۲۴
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۲۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید