سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۱۴

اخبار

حمایت بیمارستان بزرگ نفت اهواز از مادران شاغل شیرده

کارشناس مامایی بیمارستان بزرگ نفت اهواز، برنامه‌ها و تسهیلات این مرکز درمانی را در راستای حمایت از مادران شاغل شیرده تشریح کرد.

 

 

راضیه عموزاد در گفتگو با روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت: با توجه به اهمیت اجرای برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر در سلامت و جوانی جمعیت و نظر به اهمیت بهبود شاخص‌های تغدیه انحصاری و تداوم تغذیه با شیرمادر دهم تا شانزدهم مردادماه هفته جهانی تغدیه با شیرمادر نامگذاری شده است.

 

عموزاد با بیان اینکه اهمیت تغذیه طبیعی نوزادان به اندازه‌ای است که همه ساله هفته‌ای به‌ عنوان هفته جهانی و روز جهانی شیر مادر تعیین شده است ادامه داد: امسال شعار سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر محوریت حمایت از مادران شاغل شیرده متمرکز شده است تا با هوشیار سازی جامعه بتوان چالش‌های پیش روی آنان را کاهش داد.

 

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی روز جهانی تغذیه با شیر مادر در سال جاری را با شعار "حمایت از مادران شاغل شیرده" و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز شعار این روز و هفته را با عنوان "نگاهی نو به شیردهی مادران شاغل در خانواده ،محل کار و جامعه" اعلام کرده است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: چالش‌های محل کار شایعترین علت عدم تغذیه انحصاری با شیرمادر محسوب می‌شود.

 

 کارشناس مامایی بیمارستان بزرگ نفت اهواز تصریح کرد: حمایت‌های سازمانی مدیران، نقش منحصر به فردی در توانمندسازی مادران شاغل و تداوم تغذیه با شیرمادر را ایفا می‌کند.

 

 وی در ادامه افزود: اعطای ۹ ماه مرخصی زایمان، ایجاد محیط دوستدار کودک از جمله تعبیه اتاق یا محیطی ویژه مادران شیرده برای تغذیه و یا نگهداری نوزدان در محیط کاری، کاهش استرس‌های محیط کار برای این مادران، رعایت ساعت مرخصی در ساعت‌های میانی کار و تامین امنیت شغلی مادران از جمله انتظاراتی است که تامین آن از سوی کارفرماها برای اجرای قانون حمایت از تغذیه با شیرمادر به شمار می‌رود.

 

 عموزاد گفت: در  بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در 4 مقطع زمانی کلاس‌های آموزش شیردهی برای مادران برگزار می شود. اولین مقطع در زمان مراجعه مادران باردار به مراکز بهداشت و سلامت خانواده و برای انجام مراقبت‌های حین بارداری است که این آموزش‌ها توسط کارشناس مامایی ارائه می‌گردد. مقطع دوم در هنگام ویزیت مادران باردار توسط متخصصین زنان و زایمان در کلینیک های زنان ، کارشناس مامایی به ارائه آموزش نحوه صحیح شیردهی و پوزیشن‌های درست می‌پردازد. سومین مقطع در هنگام زایمان مادران در اتاق عمل و یا در زایشگاه حتما تماس پوست با پوست مادر و نوزاد صورت گرفته و شرایط لازم برای اولین شیردهی موفق و استفاده نوزاد از آغوز ایجاد می گردد. همچنین تا زمان ترخیص مادران از بیمارستان نیز فرآیند شیردهی توسط ماما مورد ارزیابی قرار می گیرد. چهارمین مرحله در هنگام اولین ویزیت و ارزیابی نوزاد در مراکز بهداشت و سلامت خانواده می باشد که علاوه بر ارزیابی نوزاد ، شیردهی مادران نیز مجددا ارزیابی خواهد شد. در سال گذشته 255 مادر در مقاطع مختلف این آموزش ها را دریافت نموده اند.

ترویج تغذیه با شیر مادر 9
ترویج تغذیه با شیر مادر 8
ترویج تغذیه با شیر مادر 7
ترویج تغذیه با شیر مادر 5
ترویج تغذیه با شیر مادر 4
ترویج تغذیه با شیر مادر 3
۲۱ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۲۳
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۲۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید