سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۲۰

اخبار

مدیران و مسئولین بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با خانواده شهید مدافع حرم دیدار کردند.

همزمان با روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم مدیران و مسئولین بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با خانواده سردار شهید محمدرضا علیخانی از سرداران مدافع حرم دیدار کردند.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، فرزند سردار علیخانی در این دیدار عنوان کردند: این شهید والا مقام در دوران دفاع مقدس، بارها و بارها تا آستانه شهادت پیش رفت اما این سعادت نصیبش نشد تا در نهایت با حضور در سوریه و در دفاع از حرم کریمه اهل بیت به آروزی دیرینه خود رسید.

 

ابوذر علیخانی ادامه داد: شهید علیخانی ۹۰ ماه از عمر شریف خود را در جبهه‌ها سپری کرده و مجروح عملیات کربلای پنج بود و سال‌های پس از جنگ را با سختی و با مشکلات زیاد جسمانی سپری می‌کرد.

 

وی با بیان اینکه همه ما زندگی خود را مدیون شهیدان هستیم تصریح کرد: امیدوارم خداوند متعال به همه ما جوانان توفیق دهد که رهرو خوبی برای شهدای والامقام به ویژه شهدای مدافع حرم باشیم.

 

وی همچنین گریزی به وصیت نامه سردار علیخانی کرد که در ابتدای این وصیت‌نامه آمده است: لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ. گمان مکنید کسانی که در راه خداکشته شده‌اند مرده‌اند، بلکه آنها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

 

در دیدار از خانواده معظم شهید علیخانی دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، دکتر محمد صادق ظریف فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ، دکتر فریدون حسینی زاده مسئول امور ایثارگران و جمعی از مسئولین این بهداشت و درمان حضور داشتند.

 

شهید محمدرضا علیخانی در سال ۱۳۲۴ در روستای طلاور شهرستان صیدون متولد شد. سردار علیخانی در سال ۶۱ به عضویت سپاه پاسداران درآمد. وی در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج شیمیایی شد و به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

 

این شهید والا مقام در سال ۱۳۹۴ عازم سوریه شد و پس از ۴۰ روز مبارزه با تکفیری‌ها، خودروی وی در خانطومان سوریه مورد اصابت موشک تروریست‌ها قرار گرفت و پس از ۲ روز در دوم دی سال ۱۳۹۴ آسمانی شد.

 

زندگی‌نامه سردار شهید محمدرضا علیخانی در کتابی با عنوان «اکنون نوبت من است» منتشر شده است.

گفتنی است بعد از شهادت شهید مدافع حرم «محسن حججی» ۱۸ مردادماه زمان آسمانی شدن این شهید والا مقام به نام روز شهدای مدافع حرم نامگذاری شد.

 

 

شهدای مدافع حرم 18
شهدای مدافع حرم 15
شهدای مدافع حرم 14
شهدای مدافع حرم 13
شهدای مدافع حرم 12
شهدای مدافع حرم 11
شهدای مدافع حرم 9

۲۳ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۰۲
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۳۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید