سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۳۵

اخبار

بانوی متخصص بیمارستان نفت اهواز عنوان کرد؛ پزشکی همچون مقام مادر است.

دستان شفابخش آنان پس از خدا، نجاتگر جان انسان‌هاست و نعمت خدمت به دیگران لیاقتی است که نصیب همه انسان‌ها نمی‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز؛ پزشکی وقف خود برای سلامتی مردم است. در این باره شادروان دکتر قریب چه زیبا گفته است: اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خودت نیستی و اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی.

 

پزشکی وقف خود برای دیگران است، وُسعت سخاوت این سفیدپوشان سبزدل به گستردگی آسمان و زلالی جویبارهاست که حاضرند لحظات زندگیشان را صرف سرسبز کردن باغ آرزوی بیماران کنند و عمر خویش را به خزان بسپارند.

لبخند پزشک و پیگیری حال بیمار از جمله مواردی است که علاوه بر تجویز دارو، حال بیمار را از لحاظ بار روحی و روانی بهتر می‌کند؛ به مناسبت یکم شهریور که به دلیل همزمانی با زادروز پزشک و فیلسوف بزرگ ایرانی ابوعلی سینا روز پزشک نامگذاری شده است، پای صحبت یکی از پزشکان بیمارستان بزرگ نفت اهواز نشستیم.

 

دکتر مریم لطفی متخصص جراح استخوان و مفاصل (ارتوپد) از جمله پزشکان حاذق شهر اهواز و بیمارستان بزرگ نفت است که لبخند همیشه بر لبانش جاری است.

این متخصص جراح استخوان و مفاصل (ارتوپد) تعبیر جالبی از انتخاب رشته پزشکی دارد و معتقد است: پزشکی جز رشته‌های نیست که شخص بخواهد آن را انتخاب کند بلکه پزشکی شخص را انتخاب می‌کند.

وی که در سال ۱۳۶۶ با رتبه ۲۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پذیرفته و در سال ۱۳۷۴ فارغ التحصیل شده، در سال ۱۳۷۵ برای تخصص، ارتوپدی را انتخاب کرده است و حدود ۲۳ سال در این رشته‌ی تخصصی طبابت می‌کند.

دکتر لطفی در خصوص بهترین خاطرات خود در طول زندگی حرفه‌ای خود می‌گوید: مادر مسنی که جوان وی تصادف کرده بود را عمل کردم و بعد از مدتی آن مادر به مطب من مراجعه و با اشتیاق چند شکلات را که در مشت خود گرفته بود را بر روی میزم قرار داد و با لهجه زیبایی گفت که پسرش دوباره می‌تواند راه برود، آن مادر تمام زندگیش را در این چند شکلات جمع کرده و به من هدیه داد که زیبائی آن غیرقابل وصف بود.

وی در پاسخ به توصیف شغل پزشکی اظهار کرد: پزشکی در حدود مقام مادر است، همانگونه که مادر دوست دارد همه شرایط به نحو مطلوب برای فرزند و یا فرزندانش فراهم باشد یک پزشک هم دوست دارد شرایط و وضعیت بیمارش در بهترین شرایط و وضعیت پیش رود و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

دکتر لطفی بهترین هدیه یک پزشک به بیمار را لبخند عنوان می‌کند و می‌گوید، لبخند پزشک حداقل ۸۰ درصد مشکلات بیمار را کاهش داده و رفع می‌کند، در واقع بیمار را برای پذیرش درمان آماده می‌کند و با درمان همراه می شود.

نقش پزشکان در صنعت نفت از دیگر سوالاتی بود که از این بانوی متخصص پرسیدم که وی در پاسخ گفت: وجود پزشکان در صنعت نفت باعث شده تمامی کارکنان این صنعت بالاخص آنهایی که در مناطق عملیاتی مشغول فعالیت بوده و با مشکلات و بحران‌هایی همچون گرما، آتش‌سوزی، سقوط از دکل و ... مواجه هستند با فراغ بال و به پشتوانه کادر درمان به فعالیت خود پرداخته و مسئولیت خود را با اطمینان بیشتری پیش برند.

مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های ایثارگرانه جامعه پزشکی، روز پزشک را به عموم پزشکان فرهیخته و متعهد و همه پزشکان تلاشگر بهداشت و درمان صنعت نفت تبریک عرض نموده، و از خداوند متعال سلامتی و توفیق روزافزون این عزیزان را درخواست می‌نماید.

۷ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۲۶
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۴۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید