سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۲۷

اخبار

به بهانه روز کارمند؛ مدیر جوان امور مالی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز از دوران کاری خود می‌گوید

نظم و انضباط، تعهد، مسئولیت‌پذیری از ویژگی های کارمند خوب است

سال‌هاست که چهارم شهریور، «روز کارمند»، همزمان با سومین روز هفته دولت برگزار می‌شود تا فرصتی برای تجلیل از انسان‌های‌ شایسته‌ای باشد که هدفشان خدمت به مردم است و تمامی همّ و غم خود را در مسیر دستیابی به این هدف عالی به‌کار می‌گیرند. کارمندان به ‌عنوان قشر فرهیخته و آگاه جامعه، بازوی پرتوان دولت‌ها و شرکت‌ها هستند و نقش مهم و اساسی در پیشبُرد برنامه‌های دولتمردان و مدیران ارشد برای توسعه کشور دارند و در راه خدمت‌رسانی گام برمی‌دارند، از این رو وجود آنان، برای اجتماع لازم و ضروری است. بر اساس طبقه بندی مشاغل، کارمندی جزو یکی از طبقات چندگانه جامعه معرفی می شود و صاحب نظران بر این باورند که این قشر جزو طبقه‌ متوسط جامعه است.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، روز کارمند بهانه‌ای شد تا با رئیس امور مالی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفتگویی داشته باشیم که مشروح این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید...

 

ضمن معرفی کامل خود، بفرمایید چگونه وارد مجموعه صنعت نفت شدید؟ 

علی علیپور هستم ، متولد یکم مهرماه 1354 . در تاریخ بیست و دوم فروردین ۱۳۷۹ وارد مجموعه نفت شدم .قبل از آن و به محض دریافت مدرک دیپلم در خرداد 1372 در شرکت فولاد خوزستان مشغول به کار بودم. 

 

تاکنون در چه واحدهایی مشغول به خدمت بوده‌اید و چه مسئولیت های داشته اید؟ 

در مجموعه صنعت نفت ابتدا به عنوان کارمند صندوق، سپس به عنوان کارمند واحد درآمد و پس از آن مسئولیت واحد درآمد را به عهده گرفتم، همزمان در واحد سندرسی نیز همکاری داشتم. در مقطعی جانشین امور مالی بودم تا اینکه در چهارم خرداد ماه سال 1400 به عنوان رئیس امور مالی بهداشت و درمان صنعت نفت و ذی‌حساب انتخاب شدم. 

 

به نظر شما کارمند خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ 

نظم و انضباط، تعهد، مسئولیت‌پذیری، مثبت‌نگری، ارتباط خوب داشتن، سیاستمدار بودن و پر انرژی بودن 

 

از دیدگاه شما چه عواملی موجب افزایش انگیزه‌کاری و بهره‌وری در سازمان‌ها می‌شود؟ 

تعیین وظایف و تعیین اهداف فردی و گروهی و اولویت بندی آنها، پاداش موثر، پشتیبانی از پرسنل، به روز رسانی مهارت‌ها و دانش کارکنان و برقراری ارتباط موثر 

 

عواملی که موجب افزایش انگیزه در سازمان‌ها می‌شود، چیست؟ 

تعامل و ارتباط صحیح و دوستی بین مدیر و کارمند، احساس مهم بودن نقش کارمندان در سازمان، تفویض اختیار و ایجاد محیط کاری مناسب

 

مشارکت‌پذیری و کارگروهی را تا چه حد در پیشرفت امور موثر می‌دانید؟ 

در رابطه با مشارکت‌پذیری به نظر من توانایی انجام کار تیمی و مشارکت‌پذیری در به سرانجام رساندن امور باعث ایجاد محیط لذت بخش برای کارکنان است، تجربه نشان داده سازمانی که بر کار گروهی تکیه دارد معمولاً دارای محیط کاری سالم‌تر و با عملکرد بالاست. در این خصوص کشف و درک اختلاف‌ها در شروع کار می‌تواند در رسیدن به اهداف مهم شغلی موثر باشد. 

 

بهترین و بدترین خاطره دوران کاری شما چیست؟ 

خوشبختانه خاطرات خوب دوران کاری فراوان است. یکی از بهترین خاطره‌ها استخدام رسمی همکاران حق الزحمه‌ای از جمله اینجانب در سال ۸۹ و ۹۰ بود. بازنشستگی تعداد زیادی از همکاران شاغل در امور مالی طی سال‌های گذشته از جمله خاطرات تلخ من می‌باشد. 

 

از اینکه وارد مجموعه صنعت نفت و بویژه بهداشت و درمان نفت شدید چه احساسی دارید؟ 

از اینکه این افتخار نصیب من شد که در مجموعه بزرگ صنعت نفت مشغول به کار باشم از خداوند بزرگ سپاسگزارم و بسیار خرسندم که به من این اجازه داده شد تا در قلمرو صنعت نفت انجام وظیفه نمایم چون صنعت نفت یک برند است و اشتغال در این مجموعه‌ رویای خیلی از افراد جویای کار می‌باشد. با توجه به وابستگی کشور به درآمد نفت و نقشی که این طلای سیاه در اقتصاد کشور دارد و همچنین مسئولیت‌های اجتماعی که شرکت نفت به عهده دارد کار کردن در این مجموعه را از دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها متمایز می‌دارد.

 

مردم عادی می‌گویند شاغلین در صنعت نفت مرفه بی‌درد هستند، این جمله تا چه حد صحیح است؟ 

من با این جمله که مردم عادی اظهار می‌کنند شاغلین در صنعت نفت مرفهان بی‌درد هستند به شدت مخالفم. چون کار کردن در صنعت نفت مشکلات خاص خودش را دارد. افرادی که به استخدام شرکت نفت در می‌آیند از نظر حقوق و مزایا اختلاف چندانی با سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها ندارند و حتی ممکن است میزان دریافتی آنها به مراتب کم‌تر باشد.

 

شما جز مدیران جوان مجموعه هستید، برای جوان‌ترها چه توصیه‌ای دارید؟

 توصیه من به مدیران جوان‌تر این است که به پرسنل اعتماد داشته باشند و به آنها تفویض اختیار نمایند، با ارائه نظم منحصر به فرد و انجام بهترین عملکرد الگوی عملی برای سایر کارکنان باشد، اهل تغییر باشند چرا که به نظر من یک مدیر زمانی به پایان می‌رسد که تغییرات در او به پایان برسد. مورد بعدی اینکه ریسک‌پذیر و جسور باشد و اجازه اظهارنظر و مشارکت در کار به سایر پرسنل بدهد و مهمتر از تمامی این موارد حفظ حرمت‌ها و استفاده از نظرات و تجربیات با تجربه‌ها بسیار ارزشمند بوده و می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد. 

 

حرف آخر....

در همینجا لازم می‌دانم از تلاش شبانه‌روزی همکاران با شرافت و با نجابت خودم در امور مالی سپاسگزاری و قدردانی نمایم. بدون اغراق، این مجموعه کلکسیونی از بهترین‌ها و متعهدترین ها می‌باشد که می‌توانند الگویی منحصر بفردی در مجموعه‌ی نفت باشند. 

 

رئیس امور مالی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در پایان یادآور شد: هر کسی در هر سازمان و مجموعه‌ای که مشغول به کار می‌باشد می‌تواند با تلاش فراوان و مسئولیت پذیری نقش بی‌بدیلی را در راه رسیدن به اهداف آن مجموعه ایفا نماید. 

روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز فرصت را غنیمت شمرده روز چهارم شهریور ماه که به پاس تجلیل از زحمات کارمندان عزیز به نام روز کارمند نامگذاری شده را به تمامی کارکنان پرتلاش در تمامی عرصه‌ها تبریک عرض نموده و از زحمات صادقانه آنها تشکر و قدردانی می‌نمایم و امیدواریم با کمک و همکاری همه کارکنان در بهبود کیفیت کلیه فعالیت‌ها و جلب رضای باری‌تعالی و مردم عزیز موفق‌تر از گذشته حرکت نمائیم.

 
۸ شهریور ۱۴۰۲ ۰۷:۵۸
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۳۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید