سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۱۸

اخبار

در پی افزایش مراجعین با علائم تنفسی؛

راه‌اندازی کلینیک تنفسی در مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز

دکتر دهقان: در پی افزایش مراجعین با علائم تنفسی به اورژانس بیمارستان بزرگ نفت ،کمیته مدیریت بحران در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با دستور کار لزوم آمادگی جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران دچار علائم حاد تنفسی و همچنین راه‌اندازی کلینیک تنفسی در بیمارستان بزرگ نفت و پلی‌کلینیک‌های کارون و شهدای نفت اهواز برگزار شد.
 
دکتر بهرام دهقان در گفتگو با روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با اشاره به افزایش 12 درصدی آمار مراجعین به اورژانس بیمارستان نفت طی سه هفته‌ی اخیر اظهار داشت: حدود 60 درصد مراجعات به اورژانس بیمارستان ، مراجعین با علائم تنفسی هستند.
 
ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا در کادر درمان و بیماران خاص
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با اشاره به تشکیل کمیته بحران با توجه به شرایط فعلی گفت:  این کمیته با دستور کار لزوم آمادگی جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران دچار علائم حاد تنفسی و همچنین راه‌اندازی کلینیک تنفسی در بیمارستان بزرگ نفت و پلی‌کلینیک‌های کارون و شهدای نفت اهواز برگزار شد. 
وی افزود: اجرای پروتکل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از وسایل حفاظت فردی ، رعایت فاصله‌گذاری در مراکز درمانی، انجام واکسیناسیون آنفولانزا برای کادر درمان و بیماران خاص، اجرای برنامه آموزشی جهت ارائه آخرین دستورالعمل‌های بیماریهای تنفسی نوپدید جهت کادر درمان و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های تابعه در جنوب از جمله مصوبات این کمیته بود.
 
فعال شدن کلینیک‌های تنفسی 
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ادامه داد: اختصاص فضای یکی از کلینیک‌های تخصصی به عنوان کلینیک تنفسی در شیفت صبح و عصر با حضور پزشکان عمومی و متخصص عفونی و ایجاد کلینیک‌های تنفسی در مجتمع‌های سلامت خانواده کارون و شهدای نفت نیز از دیگر اقدامات این مجموعه می‌باشد. 
دکتر دهقان اظهار داشت: در حال حاضر یکی از بخش‌های بستری به عنوان بخش ویژه بیماران تنفسی جهت بستری این بیماران و تزریق سرپایی داروی رمدسیویر در نظر گرفته شده است.
 
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در پایان ابراز امیدواری کرد: با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در جمعیت تحت پوشش نفت ، طی سه هفته‌ی آینده به شرایط عادی بازگردیم.
 


مانور و کلینیک تنفسی 10
مانور و کلینیک تنفسی 3
مانور و کلینیک تنفسی 2

کلینیک تنفسی 3
کلینیک تنفسی 2
کلینیک تنفسی 1

۱۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۶:۰۳
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۲۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید