سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۳۵

اخبار

برگزاری کنفرانس دیابت و خودمراقبتی جهت بهتر زیستن

همزمان با هفته ملی آگاهی از بیماری دیابت کنفرانسی با موضوع "دیابت و خودمراقبتی جهت بهتر زیستن" با حضور تعدادی از بیماران و کارکنان در بیمارستان بزرگ نفت اهواز برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز؛ به مناسبت هفته‌ی آگاهی از بیماری دیابت و به همت واحد Home Care و پرستار پیگیر کنفرانسی با موضوع "دیابت و خودمراقبتی جهت بهتر زیستن" با حضور بیماران و کارکنان در بیمارستان بزرگ نفت اهواز برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس دکتر اسماعیل حمادی پزشک متخصص داخلی که در کلینیک دیابت بیمارستان نفت اهواز مشغول به خدمت استبه بیان تازه‌های بیماری دیابت و درمان‌های جدید آن، اثرات و عوارض دیابت بر اندام‌ها و نقش خودمراقبتی و کنترل فردی بیمار با تمرکز و توجه به اصلاح سبک زندگی، مصرف صحیح و به موقع داروها، ورزش پرداخت و با تاکید بر روش‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری گفت: ریسک ابتلا به دیابت با افزایش سن افزایش می بابد.

در ادامه زینت داوودی کارشناس پرستاری و پرستار واحد Home Care بیمارستان بزرگ نفت اهواز به تشریح انواع دیابت، علائم کاهش و افزایش قند خون در بیماران، افراد در معرض خطر بیماری دیابت و راه‌های پیشگیری از ابتلا به دیابت پرداخت.

داوودی همچنین به ارائه توضیحاتی در خصوص زخم پای دیابتی، راه‌های پیشگیری از آن، علائم اولیه و نحوه درمان زخم پای دیابتی و انتخاب کفش مناسبتپرداخت.

در ادامه میترا مهرگان کارشناس پرستاری و پرستار کلینیک دیابت بیمارستان بزرگ نفت اهواز مباحثی در خصوص انواع انسولین و روش‌های تزریق آن، نحوه نگهداری از انسولین، وسایل تزریق و روش‌های آماده‌سازی سرنگ‌های انسولین، محل‌های تزریق و تغییر مداوم محل تزریق جهت جلوگیری از بروز عوارض آن را برای بیماران ارائه داد.

مهرگان همچنین در خصوص انجام معاینه پای دیابتی که در کلینیک دیابت انجام می‌شود توضیحاتی را برای بیماران بیان کرد.

در پایان این کنفرانس مینو خسرو کیانی کارشناس تغذیه بیمارستان بزرگ نفت اهواز در رابطه با تغذیه در بیماران دیابتی، رعایت رژیم غذایی مناسب و سالم جهت کنترل دیابت، تأثیر سبک زندگی و رژیم غذایی نامناسب در بروز بیماری دیابت توضیحاتی ارائه نمود. 

گفتنی است هفته ملی آگاهی از بیماری دیابت با هدف شناخت این بیماری از ۲۰ آبان‌ماه آغاز و تا 26 آبان‌ماه در ایران برگزار می‌شود.

شعار کمپین سه ساله دیابت "دسترسی به مراقبت دیابت" است و شعار اختصاصی امسال روز جهانی دیابت نیز "دیابت: شناخت خطرات، اقدام موثر" اعلام شده است.

همایش دیابت 13
همایش دیابت 12
همایش دیابت 11
همایش دیابت 9
همایش دیابت 7
همایش دیابت 6
همایش دیابت 5
همایش دیابت 4
همایش دیابت 3

۲۵ آبان ۱۴۰۲ ۱۴:۴۵
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۳۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید