سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۳۸

اخبار

برگزاری پویش ملی سلامت و اجرای غربالگری بیماری های دیابت و پرفشاری خون

پویش ملی سلامت و غربالگری بیماری های دیابت و پرفشاری خون توسط مرکز بهداشت و طب صنعتی اهواز برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، در راستای اجرای پویش ملی سلامت و نظر به اهمیت غربالگری بیماری‌های دیابت و پرفشاری خون، در این بهداشت و درمان از 20 آبان ماه لغایت 20 دی ماه ، به همت مرکز بهداشت و طب صنعتی اهواز این پویش با برگزاری ایستگاه‌های سلامت در نقاط مختلف شهر اهواز به انجام رسید.

جهت اجرای این پویش در ابتدا جلسات هماهنگی جهت برگزاری ایستگاه های سلامت در نقاط مختلف بهداشت و درمان اهواز برگزار و جلساتی نیز با شرکت‌های تابعه وزارت نفت در جنوب جهت هماهنگی اجرای این برنامه در شرکت‌ها برگزار شد. این برنامه ها با هماهنگی مرکز بهداشت شرق اهواز به انجام رسید.

در ابتدا اجرای پویش غربالگری بیماری‌های دیابت و پرفشاری خون با برگزاری ایستگاه سلامت در لابی مدیریت بیمارستان بزرگ نفت اهواز به مدت یک هفته آغاز شد که در این طرح تعداد 270 نفر مراجعه کننده مورد ارزیابی قرار گرفتند. در این ارزیابی ها اندازه گیری قد و وزن و تعیین BMI افراد ، تست قند خون و اندازه گیری فشار خون انجام شد. به علاوه آموزش چهره به چهره و توزیع پمفلت برای مراجعین نیز از جمله اقداماتی بود که در کنار انجام غربالگری‌ها انجام شد. موارد بحرانی قند خون و فشار خون نیز بلافاصله به پزشکان خانواده ارجاع شدند.

طی دو ماه اجرای این پویش ، قریب به 4000 نفر در مراکز سلامت خانواده در سطح شهر اهواز و 360 نفر در درمانگاه‌های عملیاتی مستقر در مناطق صنعتی اطراف شهر اهواز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

همچنین در این مدت قریب به 2000 نفر نیز به طب صنعتی اهواز مراجعه نموده که علاوه بر سنجش قند خون و فشار خون ، دیگر ارزیابی های تخصصی نیز برای ایشان انجام شده است. 

 در ادامه با توجه به برنامه ریزی های انجام شده پایگاه سلامت در سطح شرکت‌های تابعه وزارت نفت در جنوب نیز به صورت یک روزه برگزار شد و با استقبال بسیار خوب کارکنان مواجه شد به طوری که در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون 209 نفر ، در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون 273 نفر ، در ستاد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب 340 نفر و در شرکت ملی حفاری 101 نفر در این پویش ملی شرکت کرده و مورد ارزیابی قرار گرفتند. 

اطلاعات و نتایج ارزیابی مراجعین در سامانه سیب وزارت بهداشت و درمان ثبت شد.

پایگاه بهداشتی 1
پایگاه بهداشتی 9
پایگاه بهداشتی 8
پایگاه بهداشتی 6
پایگاه بهداشتی 5
پایگاه بهداشتی 4
پایگاه بهداشتی 3
پایگاه بهداشتی 2
پایگاه بهداشتی 1

پایگاه بهداشتی 13
پایگاه بهداشتی 12
پایگاه بهداشتی 11
پایگاه بهداشتی 9
پایگاه بهداشتی 7
پایگاه بهداشتی 6

۱ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۱۹
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید