سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۴۶

اخبار

در آستانه عید سعید فطر برگزار شد؛

جشن ختم قرآن کریم به شکرانه یکماه روزه داری و انس با قرآن

در آخرین روز ماه مبارک رمضان و به شکرانه یکماه روزه داری و انس با قرآن و بر اساس یک سنت دیرینه مراسم جشن ختم قرآن کریم برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، در آخرین روز ماه مبارک رمضان و به شکرانه یک ماه روزه داری و انس با قرآن مجید، مراسم جشن ختم قرآن با حضور قاری ممتاز کشوری، مدیران و کارکنان این بهداشت و درمان و تعدادی از قاریان نوجوان شهر اهواز برگزار و جزء بیست و نه و سی قرآن کریم تلاوت شد.

این مراسم که با قرائت جز بیست ونهم قرآن پیش از نماز ظهر و عصر آغاز شد ، پس از برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام کمایی ، با قرائت جز سی ام قرآن کریم ادامه یافت.

پس از تلاوت جز سی ام قرآن کریم ، این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام مجتبی احمدیان ادامه یافت.

در این مراسم حجت الاسلام احمدیان به بیان سخنانی در فضیلت روزه‌داری ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت : ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگى‏‌هاى منحصرى که دارد در میان ماه‏هاى ‏قمرى سال برترین است به طوری که خداوند در قرآن کریم مى‏‌فرماید: "ماه رمضان ماهى است که قرآن براى هدایت انسان‏ها در آن نازل شده است."

وی در ادامه به بیان حدیثی از پیامبر گرامى اسلام (ص) درباره ماه رمضان پرداخت و گفت: پیامبر می فرماید: "اى مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روى آورد، ماهى که نزد خدا از همه ماه‏ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب‏هایش بر همه شب‏ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهى است که شما در آن به میهمانى خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته‏اید، نفس‏هاى شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است.... بهترین ساعاتى است که خداوند به بندگانش نظر رحمت مى‏کند."

حجت الاسلام احمدیان در ادامه به بیان تکفیر اعمال پرداخت و نکاتی را در تفسیر آیه 70 سوره فرقان در خصوص توبه کنندگان بیان نمود و گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: " یُبَدِّلُ اللهُ سَیِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ " یعنی خداوند بدی‌های ایشان را به نیکی‌ها و گناهان‌شان را به طاعات و عبادات تبدیل می‌نماید و ماه رمضان بهترین فرصت برای تبدیل بدی‌ها به نیکی‌هاست.

وی با اشاره به تلاش بر پیشگیری از حبط اعمال پس از یک ماه عبادت و بندگی خالصانه ، 2 نمونه از حبط اعمال را منت گذاشتن و بداخلاقی عنوان نمود که موجب از بین رفتن نیکی‌ها و ثواب عبادات خواهد شد.

وی در پایان ضمن شکر گذاری از خداوند برای نعمت قرائت، انس و فهم قرآن کریم بویژه در ماه مبارک رمضان، از مدیریت مجموعه ، برگزار کنندگان و قاریان قرآن کریم تشکر کرد.

در پایان این مراسم  برندگان مسابقات قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان از طریق قرعه کشی انتخاب شده و جوایزی به ایشان اهدا شد.

همچنین از حجت الاسلام کمایی امام جماعت مسجد حضرت فاطمه (س) بیمارستان نفت و قاریان قرآن کریم نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد. 

 در ایام ماه مبارک رمضان هر روز یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان ممتاز استانی قرائت می‌شد.

 

جشن ختم قرآن1403 7
جشن ختم قرآن1403 6
جشن ختم قرآن1403 5
جشن ختم قرآن1403 4
جشن ختم قرآن1403 3

جشن ختم قرآن1403 23
جشن ختم قرآن1403 12

جشن ختم قرآن1403 22
جشن ختم قرآن1403 21
جشن ختم قرآن1403 20
جشن ختم قرآن1403 19
جشن ختم قرآن1403 17
جشن ختم قرآن1403 16

جشن ختم قرآن1403 2
جشن ختم قرآن1403 1

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۲۱
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید