سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۴۲

اخبار

عقد قراردادهای جدید در حوزه درمان غیر مستقیم از زبان رئیس درمان غیر مستقیم وبیمه گری بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز

دکتر علی جعفری ، رئیس واحد بیمه‌گری و درمان غیر مستقیم بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت: این بهداشت و درمان در حال حاضر با 89 مرکز درمانی در شهرهای اهواز، اندیمشک ، ایذه ، باغملک ، دزفول ، رامهرمز ، شوشتر ، هفتکل و سوسنگرد عقد قرارداد نموده است.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، واحد درمان غیر مستقیم و بیمه گری از سال 1386 و با توجه به سیاست وزارت نفت مبنی بر تکریم ارباب رجوع و اعطاء حق انتخاب به مراجعین و بیماران جهت انتخاب نوع درمان تشکیل شد. در راستای این سیاست ، مدیریت سازمان بهداشت و درمان نیز عزم خود را برای اجرای موفقیت آمیز این طرح جزم نمود و در مناطق مختلف سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت این واحد آغاز بکار کرد. در همین راستا با دکتر علی جعفری ، رئیس واحد بیمه‌گری و درمان غیرمستقیم بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفتگویی انجام دادیم:

دکتر علی جعفری در خصوص نحوه پرداخت هزینه‌های درمان غیر مستقیم گفت: اگر بیمار به مراکز طرف قرارداد مراجعه نماید، می‌تواند خدمات آن مراکز را با پرداخت فرانشیز دریافت نماید، اما اگر  به سایر مراکز درمانی غیر طرف قرارداد مراجعه نماید، پرداخت به وی مطابق تعرفه‌های ابلاغی خواهد بود.

وی افزود: با استفاده از تسهیلات درمان غیر مستقیم ، جامعه بزرگ صنعت نفت می توانند علاوه بر استفاده از خدمات مراکز درمانی صنعت نفت ، از خدمات درمانی در سایر مراکز درمانی سطح کشور نیز بهره مند گردند.

رئیس درمان غیرمستقیم در خصوص مراکز طرف قرارداد بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت: این بهداشت و درمان در حال حاضر با 89 مرکز درمانی در شهرهای اهواز، اندیمشک ، ایذه ، باغملک ، دزفول ، رامهرمز ، شوشتر ، هفتکل و سوسنگرد عقد قرارداد نموده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در شهر اهواز با 13 بیمارستان از جمله امام خمینی(ره) ، گلستان ، طالقانی ، سینا ، رازی ، فاطمه‌الزهرا(س) ، شهید بقایی 1 ، شهید بقایی 2 ، ابوذر ، میلاد(امیر کبیر) ، آریا ، مهر و اروند  ، 2 پلی‌کلینیک صنعت آب و برق و مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی و 2 داروخانه امام خمینی(ره) و هلال احمر عقد قرارداد نموده است.

وی در خصوص آزمایشگاه‌های طرف قرارداد در شهر اهواز نیز گفت : علاوه بر تلاش در جهت ارتقاء سطح کیفی آزمایشگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز ، این بهداشت و درمان در حال حاضر با 3 آزمایشگاه پاستور ، نورژن و نرگس در سطح شهر اهواز عقد قرارداد نموده که بیماران می‌توانند بدون رعایت سیستم ارجاع نیز از این خدمات استفاده نمایند. 

دکتر جعفری با اشاره به عقد قرارداد با مراکز تصویربرداری و رادیولوژی سطح شهر اهواز گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در حال حاضر با 2 مرکز تصویربرداری اکسین و کیانپارس ، 2 مرکز تصویربرداری فک و صورت و یک مرکز سونوگرافی در شهر اهواز عقد قرارداد نموده است. مرکز لیزر کیانپارس، مرکز دیالیز جندی شاپور و مرکز رادیوتراپی امید نیز از جمله مراکزی است که طرف قرارداد با این بهداشت و درمان بوده و امکان استفاده از این خدمات برای جمعیت تحت پوشش فراهم است.

وی با اشاره به درخواست جمعیت تحت پوشش صنعت نفت در اهواز برای عقد قرارداد با مراکز دندانپزشکی تخصصی گفت: در حال حاضر با یک نفر متخصص دندانپزشکی کودکان و یک نفر متخصص ریشه دندان عقد قرارداد نموده ایم.

رئیس واحد بیمه‌گری و درمان غیر مستقیم اظهار داشت : این بهداشت و درمان در 8 شهرستان استان خوزستان از جمله اندیمشک ، ایذه ، باغملک ، دزفول ، رامهرمز ، شوشتر ، هفتکل و سوسنگرد ، با توجه به توان درمانی هر شهرستان با مراکز درمانی مختلفی عقد قرارداد نموده است ، بطوریکه در حال حاضر با 9 بیمارستان ، 14 داروخانه، 9 آزمایشگاه ، 1 درمانگاه ، 9 نفر پزشک معتمد ، 5 مرکز خدمات دندانپزشکی ، 7 مرکز فیزیوتراپی و 1 مرکز رادیوتراپی در این شهرستان‌ها قرارداد دارد.

دکتر جعفری با اشاره به فرآیند طولانی بررسی اسناد درمانی و سندرسی آن و تاخیر ایجاد شده در روند پرداخت هزینه‌های درمان در دسترس گفت: تلاش ما بر این است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سرعت بررسی پرونده های درمانی و اسناد را تسریع نموده و اسناد درمانی به تاخیر افتاده ظرف 6 ماه آینده پرداخت گردد. 

 

درمان غیر مستقیم 1

 

 

درمان غیر مستقیم 2

 

 

درمان غیر مستقیم 3

 

درمان غیر مستقیم4

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۴
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۳,۹۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید