سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۳۷

اخبار

صدای سکته مغزی را بشنویم

به مناسبت هفتم آبان روز جهانی سکته مغزی همایش آموزشی با عنوان "صدای سکته مغزی را بشنویم" در بیمارستان بزرگ نفت اهواز برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز به مناسبت هفتم آبان (29 اکتبر) روز جهانی سکته مغزی همایش یک روزه ای با عنوان صدای سکته مغزی را بشنویم و با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه در بیمارستان بزرگ نفت اهواز برگزار شد.

دراین همایش که جمعی از خانواده های تحت پوشش بهداشت و درمان اهواز حضور داشتند دکتر آزادمنش متخصص نرولوژی در مورد انواع سکته مغزی، علائم، عوامل مستعد کننده ونحوه پیشگیری  از آن به ایراد سخنرانی پرداخت.وی گفت بر اساس آمارها در کشور ما هر 5 دقیقه یک نفر دچار سکته مغزی می شود و سکته مغزی دومین علت مرگ و میر و شایع ترین علت ناتوانی بالغین است.دکتر آزادمنش فشارخون بالا، دیابت، بیماری های قلبی، مصرف سیگار، بی تحرکی و مصرف الکل را به عنوان عوامل مستعد کننده سکته مغزی و اختلال تکلم ناگهانی، انحراف ناگهانی دهان، فلج دست و پا، کاهش سطح هوشیاری، دوبینی و سرگیجه ناگهانی را علائم آن بیان کرد.

در ادامه این همایش خانم تیرداد کارشناس تغذیه در باره تغذیه سالم و نقش آن در کاهش فشار خون و چاقی و دکتر سینا جاسمی زاده دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در باره ضرورت و نقش فیزیوتراپی در بیماران مبتلا به سکته مغزی سخنرانی کردند.

در حاشیه این همایش پایگاه سلامت توسط واحد بهداشت عمومی برپا شده بود که در آن ضمن ارائه مشاوره تغذیه ، فشارخون و قند خون مراجعین نیز اندازه گیری می شد.

همچنین کودکان مهد کودک بیمارستان سرودی با مضمون لزوم تماس فوری با اورژانس در صورت مواجهه با علائم سکته مغزی اجرا کردند که مورد توجه حضار قرار گرفت.صبح امروز نیز دکتر آزادمنش با حضور در یکی از دبیرستان های تحت پوشش نفت، دانش آموزان را با این بیماری ، راه های پیشگیری از آن و اقدامات لازم در مواجه با این بیماران آشنا کرد.

سکته مغزی 2

سکته مغزی 7

سکته مغزی 10

سکته مغزی 9
سکته مغزی 8
سکته مغزی 6
سکته مغزی 5
سکته مغزی 4
سکته مغزی 3

سکته مغزی 1
سکته دبیرستان

سکته دبیرستان

۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۱۲
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ماهشهر |
تعداد بازدید : ۲,۹۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید