سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۱۸

اخبار

چشمگیر بود/ سیر نزولی آمار خودکشی در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز

طبق آمار بدست آمده اقدام به خودکشی در جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان اهواز بیش از 80 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، محمد سعید سبهانی رئیس مرکز سلامت روان این مرکز با اعلام این خبر  گفت :  در آذرماه امسال آمار اقدام به خودکشی به پایین ترین حد خود در 11 سال گذشته رسیده که نسبت به آن زمان 80 در صد کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه  یکی از علت های تأسیس مرکز سلامت روان در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، آمار بالای خودکشی بود افزود : در سال 85 مرکز سلامت روان در این مرکز تاسیس شد که در اولین گام کاهش آمار خودکشی را در دستور کار خود قرار داد، همانطور که می دانید تاثیر سلامت روان فرد در افزایش بهره وری و بازدهی کاری مورد توجه قرار دارد و همین موضوع در روند ارائه خدمات بسیار موثر بود.

سبهانی با تأکید بر اینکه گسترش خدمات مشاوره ای و آموزشی در روند کاهش آمار خودکشی موثر بوده گفت  : اگرچه کاهش آمار خودکشی علل متفاوتی دارد اما ارائه و  گسترش خدمات مشاوره ای و آموزشی  به جمعیت تحت پوشش در این منطقه را میتوان یکی از مهم ترین دلایل آن عنوان کرد.

رئیس مرکز سلامت روان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بیان داشت : در حال حاضر خدمات مشاوره فردی در زمینه های گوناگون از جمله مشاوره بالینی، خانواده، کودک و نوجوان، ازدواج، شغل، تحصیل و اعتیاد در این مرکز توسعه یافته است.

وی به برنامه های آموزشی و طرح های پژوهشی بسیاری  با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه های اهواز اشاره و اظهار داشت : در زمینه آموزش کارشناسان این مرکز به صورت متناوب در مدارس تحت پوشش جهت آموزش دانش آموزان مقاطع مختلف حضور پیدا می کنند و همزمان با استفاده از هر فرصتی به آموزش خانواده ها می پردازند.
گفتنی است مرکز سلامت روان بهداشت و درمان اهواز علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای در محل این مرکز در بخش های اعصاب و روان و کلینیک های اعصاب و روان نیز کلینیک مشاوره برگزار می کند. 

همچنین به مناسبت هفته سلامت روان در سالجاری برنامه های متنوعی توسط  مرکز سلامت روان معاونت بهداشت و طب صنعتی اهواز برگزار شد از جمله  در زمینه بهداشت روان و سلامت کار برنامه های آموزشی متنوعی در کانون قرآن شهرک نفت، مدارس تحت پوشش و مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با موضوعات سلامت روان در محیط کار، فرزند پروری، افسردگی و راه های افزایش اعتماد به نفس که 745 نفر از این برنامه ها استفاده کردند.

بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز  

۱۶ دی ۱۳۹۶ ۱۵:۳۴
تعداد بازدید : ۲,۲۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید