سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۵۷

اخبار

مدیر مهندسی و ساختمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت:پیگیری‌ها برای ساخت تروماسنترعسلویه ادامه دارد

مدیر مهندسی و ساختمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از ادامه پیگیری‌ها برای جانمایی و ساخت «مرکز حوادث و سوانح (تروماسنتر)عسلویه خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، مهندس بهنام سمیع حفظ و نگهداشت ساختمان‌های اداری و درمانی را  از وظایف مدیریت مهندسی و ساختمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برشمرد و گفت: کیفیت ساختمان‌ها در کیفیت ارائه خدمات به مراجعان و کارکنان صنعت نفت و خانواده‌های آنان تاثیر بسیاری دارد، به‌طوری که کیفیت بالای ‌ساختمان‌ها با افزایش رضایت‌مندی مراجعان رابطه مستقیم دارد.

وی افزود: ما در مدیریت مهندسی ساختمان تلاش می‌کنیم برای افزایش رضایت‌مندی مراجعان به بهبود وضع نگهداری و احداث ساختمان‌های جدید و با کیفیت توجه جدی داشته باشیم، به‌طوری که آنها در شان مراجعان، خانواده صنعت نفت و کارکنان مراکز درمانی باشد.

مدیر مهندسی و ساختمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: در سال‌های گذشته توجه به بخش‌ ساختمان‌های مراکز درمانی صنعت نفت و نگهداشت آنها در حد کافی نبوده است.

مهندس سمیع گفت: بسیاری از بیمارستان‌های ما واحد فنی مهندسی ندارند و شرکت‌های خدماتی و نفتی دیگر، کارهای نگهداشت را انجام می‌دهند که عملکرد آنها نیز با ضعف‌هایی روبه‌روست.

هدف‌گذاری برای تکمیل پروژه‌های باقیمانده

وی با اشاره به فرسودگی و عمر بالای ساختمان‌های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، گفت: تکمیل پروژه‌های باقیمانده از سال‌های گذشته مانند ساختمان‌های شاهین‌شهر، پلی‌کلینیک آزادی و آغاجاری از اهداف تعریف شده مدیریت مهندسی و ساختمان در دو سال اخیر بوده است و هم اکنون با توجه به تکمیل پروژه از نظر ساختمان های درمانی از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

مدیر مهندسی و ساختمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: فاز دوم پروژه آغاجاری محوطه‌سازی ادامه دارد.


مهندس سمیع با اشاره به وقت‌گیر بودن پیگیری‌ برای موضوع نگهداشت ساختمان‌ها، گفت: با پیگیری‌های انجام شده توانستیم براساس مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران 20 میلیارد تومان اعتبار برای نگهداشت ساختمان‌ها دریافت کنیم و در سال 96 با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اهداف مربوط به نگهداری از ساختمان ها را محقق کردیم که از جمله آن‌ها می‌توان به تعمیرات پلی کلینیک  مشهد و بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران اشاره کرد.

تداوم روند باسازی بخش‌های بیمارستان نفت تهران

وی ادامه داد: پروژه بازسازی نمای ساختمان بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران و تعمیرات همه بخش‌ها، بخش ICU و تعویض بعضی آسانسورها انجام شد و این روند در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر مهندسی و ساختمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: برای پروژه‌های نگهداشت ساختمان بیمارستان بزرگ نفت اهواز برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم و در سال 96 بخشی از تعمیرات انجام شد و برخی از کارها در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.

مهندس سمیع با اشاره به انجام طراحی‌ها برای بازسازی بخش اورژانس بیمارستان بزرگ نفت اهواز و تعمیرات مربوط به کلینیک‌ها گفت: مدیریت بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بخش‌های بستری و اتاق عمل را روزآمد کرده، اما طبقه همکف، اورژانس و کلینیک‌ها نیاز به بازسازی دارد که در برنامه‌های ما گنجانده شده است.

تداوم پیگیری‌ها برای ساخت مرکز تروماسنتر در عسلویه

وی افزود: ساخت مرکز تروماسنتر در منطقه عسلویه از برنامه‌های امسال ما بود، اما متاسفانه در تحویل زمین مناسب از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با مشکلاتی روبه‌رو شدیم و پیگیری‌ها برای دریافت زمین همچنان ادامه دارد.

مدیر مهندسی و ساختمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از برنامه‌ریزی برای اجرای دو پروژه پلی کلینیک  تخصصی در اهواز خبرداد و گفت: این طرح‌ها امسال در هیئت مدیره شرکت ملی نفت تصویب شده است.

مهندس سمیع ادامه داد: اقدام‌ها برای شناسایی پیمانکار و آگهی در روزنامه با همکاری روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت انجام شده است و در صورت نهایی شدن، اجرای آنها در سال 97 آغاز می‌شود.

تخصیص زمین برای اجرای 2 پروژه پلی کلینیک  در اهواز

وی درباره پروژه‌های اهواز گفت: کار تخصیص زمین برای اجرای این پروژه‌ها طبق مصوبه هیئت مدیره محترم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران انجام شده است.

مدیر مهندسی و ساختمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اعلام کرد: رفع مشکل قانونی سند زمین خریداری شده در میرداماد به منظور احداث بیمارستان فوق مدرن نفت از دیگر اقدام‌های سال 96 بود، اسناد مدیریت طراح این پروژه اکنون توزیع شده است و اکنون در مرحله شناسایی مدیریت طرح این پروژه هستیم.

مهندس سمیع ادامه داد: همزمان در بحث پروانه ساختمان با شهرداری اقدام‌هایی انجام شده است و این روند با همکاری مدیریت محترم نظارت بر طرح‌های عمران مناطق نفتخیز که در واقع مجری پروژه هستند، ادامه دارد.

همکاری تنگاتنگ با مناطق برای تعمیرات ساختمان‌های مراکز درمانی

وی گفت: در بخش تعمیرات کلی ساختمان و نگهداشت با همه مناطق ارتباط داشته‌ایم و خوشبختانه در بخش اعتبارات هم مشکلی وجود ندارد و همه پروژه‌ها با همکاری مدیریت مالی و مناطق سازمان اجرایی شده است.

مدیر مهندسی و ساختمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت درباره بیمارستان نفت مسجدسلیمان عنوان کرد: با توجه به جمعیت تحت  پوشش در مسجدسلیمان نظر مدیریت مهندسی ساختمان ساخت کلینیکی مجهز است، اما مدیریت منطقه بر احداث بیمارستان اصرار دارند که قرار است طبق پیگیری‌های انجام شده شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این منطقه بیمارستانی جدید احداث نمایند.

بیمارستان نفت مسجدسلیمان را سرپا نگه داشته‌ایم

مهندس سمیع گفت: طبق دستورهای هیئت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و شرکت ملی نفت، بیمارستان کنونی نفت مسجد سلیمان را با انجام فعالیت‌های عمرانی سرپا نگه داشتیم، اما حفظ ساختمان کنونی به علت عمر بالای آن و فرسودگی به صلاح نیست.

وی افزود: واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بخش‌هایی از این مرکز درمانی را تایید کرده است، چنانچه تصویب نهایی انجام شود ما در احداث پلی کلینیک همکاری می کنیم، اما از نظر مدیریت مهندسی و ساختمان ادامه استفاده از این ساختمان صلاح نیست.

به‌دنبال ارتقای خدمات هستیم

مدیر مهندسی و ساختمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: ساختمان پلی کلینیک آزادی به جز محوطه، 100 واحد پارکینگ دارد و به تشخیص مدیر پلی کلینیک و حراست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مراجعان می‌توانند از ظرفیت خالی محوطه و پارکینیگ استفاده کنند، البته امکان حمل و نقل عمومی نظیر خط BRT  و مترو در این منطقه زیاد است.

وی همچنین برای استفاده از ظرفیت کامل پروژه‌های شاهین شهر، پلی‌کلینیک آزادی و مناطق دیگر اظهارامیدواری کرد.
ایشان همچنین با اشاره به ساختار سازمانی مدیریت مهندسی و ساختمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت  گفت: امیدواریم با بهبود ساختار سازمانی بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.

 

تهیه کننده : نفیسه هوشیار
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ۰۸:۱۸
تعداد بازدید : ۲,۵۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید