سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۲:۰۰
 

اخبار

مدیر برنامه ریزی سازمان از تشکیل 5 کارگروه در سال آینده خبر داد

دکتر هاشمی با اشاره به لزوم اجرایی شدن سند چشم انداز سازمان گفت: در سال آینده 5 کار گروه سلامت، منابع انسانی، مالی، تکریم ارباب رجوع و فناوری اطلاعات با هدف بررسی برنامه عملیاتی تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت؛ دکتر مهدی هاشمی مدیر برنامه ریزی با اشاره به اینکه بهداشت و درمان نقش کلیدی در پشتیبانی عملیات نفت دارد افزود:همانطور که شرایط کلان در صنعت نفت به مرور زمان در حال تغییر است، سازمان بهداشت و درمان به عنوان پشتیبان این صنعت ضمن تطبیق با شرایط جدید در قالب سند چشم انداز این سازمان شکل می گیرد.

ایشان در خصوص اینکه سازمان بهداشت و درمان به کدام سو قدم بر میدارد گفت : در سال 1394 سند چشم انداز سازمان با مشارکت تمامی روسا و کارشناسان مناطق تدوین شد و بعنوان میثاق سازمانی مورد تصویب قرار گرفت که وظیفه پیاده سازی این سند بر عهده مدیریت برنامه ریزی گذاشته شد، لذا این مدیریت تمامی برنامه های عملیاتی مناطق سازمان و واحد های ستادی را با این سند هماهنگ کرده و حرکت سازمان را در جهت اهداف این سند پایش می نماید.

وی با تاکید بر اثر گذاری حوزه مدیریت برنامه ریزی در چشم انداز و موفقیت سازمان اظهار داشت : برنامه ها در سازمان در سه سطح کلان و میانی و عملیاتی تنظیم می گردد، یکپارچگی و همراستایی این برنامه ها مهمترین عامل تضمین دستیابی به اهداف سازمان است.

مدیر برنامه ریزی سازمان تصریح کرد: هدفهای کلان سازمان بهداشت و درمان در سند چشم انداز شامل: ارتقای سطح سلامت، ارتقای کیفیت خدمات، افزایش رضایتمندی همکاران و خدمت گیرندگان، ارتقای کارآمدی سازمانی، روز آمدی فناوری و تحقیقات سلامت و بهبود روابط فرا سازمانی است که تمامی فعالیت های این ارگان می بایست در جهت تحقیق این اهداف باشد در غیر این صورت حاصلی جز اتلاف منابع نخواهد داشت.

دکتر هاشمی اظهار داشت : مدیریت برنامه ریزی از بدو تشکیل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت  در سال   1377  شامل چهار واحد از جمله : واحد مطالعات استراتژیک و ارزیابی عملکرد، حوزه مهندسی سیستم ها و بهره وری، حوزه آمار و اطلاعات و ندوین مقررات است که به عنوان یکی از مدیریت های اصلی  زیر مجموعه مدیر عامل تعریف شده است.

ایشان در خصوص چالش ها بیان داشت : برنامه ریزی فرآیندی منحصر به یک مدیریت نیست، همانطور که از کتب مدیریت بر می آید برنامه ریزی از مهمترین وظایف هر مدیر بوده پس هر فردی در سازمان که در جایگاه ریاست و مدیریت قرار داشته باشد لاجرم وظیفه دارد که برای امور مجموعه تحت نظارتش برنامه ریزی داشته باشد، این واحد برنامه ریزی نیست که برای سایر واحد ها برنامه تعیین میکند بلکه مدیریت برنامه ریزی وظیفه یکپارچه سازی، پایش و کنترل پیشرفت برنامه ها را بر عهده دارد و نسبت به ارزیابی حسن انجام فرایند نظارت دارد.

دکتر هاشمی در خصوص ضمانت اجرای برنامه ها در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خاطر نشان کرد : در تمامی سازمان ها تعهد مدیران عالی سازمان در قبال اهداف کلان سازمان از مهمترین عوامل موفقیت برنامه ریزی می باشد و ارتباط بین برنامه و بودجه مناطق و پیاد سازی بودجه از دیگر عوامل تضمین کننده اجرای برنامه ها در سطح سازمان می باشد.

مدیر برنامه ریزی سازمان تاکید کرد : فرآیند برنامه ریزی فرآیندی مشارکتی است و به منظور هر چه واقعی تر شدن برنامه ها در سال آینده 5 کار گروه سلامت، منابع انسانی، مالی، تکریم ارباب رجوع و فناوری اطلاعات تشکیل خواهد شد که برنامه های عملیاتی مناطق و واحدهای ستادی را مورد بررسی قرار داده و در جهت تصویب  پیشنهاد نمایند که امیدوارم با مشارکت بین بخشی بتوانیم برنامه های مناسبی در سطح سازمان داشته باشیم.

مجموعه اقدامات واحد  مطالعات استراتژیک و ارزیابی عملکرد  در سال 1396

* تهیه گزارش  فعالیت و وضع عمومی سازمان برای طرح در  مجمع عمومی صاحبان سهام

* بازنگری در سند چشم انداز سازمان بهداشت و درمان

* نظارت بر تدوین برنامه سالیانه مناطق سازمان و واحدهای ستادی بر اساس سند چشم انداز

* بررسی و اطلاع برنامه عملیاتی مناطق سازمان

* دریافت گزارش پیشرفت برنامه های عملیاتی مناطق و بررسی آنها

* بازدید و ممیزی اجرای برنامه های عملیاتی در طول سال

* ارزیابی پیشرفت برنامه های عملیاتی و تهیه گزارش تجمیعی

* تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد مناطق

* دریافت اطلاعات و آمار از واحد آمار جهت تدوین گزارش ارزیابی عملکرد

* انجام ارزیابی عملکرد و رتبه بندی مناطق سازمان

* ارائه خدمات مشاوره ای جهت تدوین و بازنگری در برنامه استراتژیک بیمارستانها

* مشارکت و نظارت بر فرایند تدوین بودجه برنامه ای سال بعد

* مشارکت در طراحی اقدامات اصلاحی و تدوین برنامه سال آینده مناطق

* انجام مطالعات در خصوص بررسی جوانب و امکان سنجی پروژه های توسعه ای و کلیدی

* اخذ مجوز از مدیر عامل سازمان به منظور مکانیزه نمودن فرایند های برنامه ریزی و کنترل تمامی مناطق در قالب داشپورت مدیریتی

* انجام مطالعات موردی حسب نظر مدیر برنامه ریزی

تهیه کننده : نفیسه هوشیار

۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۰۶
تعداد بازدید : ۲,۱۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید