سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۲۹

اخبار

تمهیدات لازم سازمان در تامین نیازهای پزشکی/ اجرای بخشنامه مقام عالی وزارت

دکتر حبیب اله سمیع : سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در راستای بخشنامه ابلاغی مقام عالی وزارت تمهیدات لازم را برای تامین نیازهای پزشکی فراهم می آورد.
ه گزارش روابط عمومی سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان این که رویکرد سلامت محور نقشی مهم و پیشگیرانه در بروز بیماری‌ها و کاهش هزینه‌ها دارد، گفت: دارو و تجهیزات پزشکی در شرایط ویژه کشور در اولویت تامین قرار خواهد داشت و تا حد امکان تلاش خواهیم کرد نیازهای درمانی بیماران فراهم آوریم.

دکتر حبیب اله سمیع اعلام کرد: سیاست‌های دولت برای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها در دستگاه‌های دولتی که رئیس جمهوری محترم در جمع مدیران دولت بر آن تاکید داشته‌اند، محدودیتی را برای تامین ارز مورد نیاز به‌منظور خرید دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایجاد نمی کند و با توجه به شرایط ویژه کشور، هدف از اجرای این سیاست‌ها، تنها صرفه‌جویی در هزینه‌هایی است که در عمل تاثیری در کارآیی دستگاه‌ها ندارد.

وی افزود: براساس بخشنامه دوم مردادماه وزیر محترم نفت، هزینه‌های غیر ضروی در شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت به هیچ وجه شامل ارائه خدمات درمانی به بیماران نمی‌شود و در ستاد و مناطق عملیاتی هیچ محدودیت و مشکلی در این باره وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تاکید کرد: خدمات سلامت محور نیز با محدودیت روبه‌رو نمی‌شود و حتی تلاش می‌کنیم با تمهیدات لازم خدمات مطلوبتری ارائه شود.

دکتر سمیع اظهار کرد: بخش‌های ستادی و مناطق باید با همکاری یکدیگر ارائه خدمات با کیفیت به‌ویژه در مناطق عملیاتی را در راس فعالیت‌های خود قرار دهند.
وی افزود: عمده فعالیت‌های عملیاتی صنعت نفت در 2 استان خوزستان و بوشهر متمرکز است، بنابراین تلاش‌ها برای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی و افزودن بر کیفیت آنها ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اعلام کرد: رؤسای واحدها در مناطق مختلف، در تهیه و نگهداری از تجهیزات و لوازم پزشکی مورد نیاز اهتمام لازم را داشته باشند و صرفه جویی در دارو و تجهیزات مصرفی تا جایی که به کیفیت خدمات موثر نباشد مورد نظر است.

دکتر سمیع گفت: با توجه به اجرای دستورعمل‌های وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و همسو با سیاست‌ها و اهداف کلی اقتصاد مقاومتی و شعار سال (حمایت از کالا ایرانی) استفاده از داروها و تجهیزات پزشکی تولید داخل در دستور کار همه مناطق قرار گرفته بود.

وی با بیان این که یکی از شکایت‌های گیرندگان خدمات تایید نشدن هزینه داروهای خارجی است، تاکید کرد: داروهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود و مورد تایید انجمن تخصصی هستند، در اولویت قرار دارند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت یادآور شد: رویکرد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، پیشگیرانه و سلامت محور است تا درمان‌گرا، زیرا نگاه جدی به مقوله سلامت و اجرای برنامه‌های مرتبط با آن، نقشی مهم و پیشگیرانه در بروز بیماری‌ها و کاهش هزینه‌ها ایفا خواهد کرد.
۷ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۱۷
روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت |
تعداد بازدید : ۱,۹۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید