سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۱۵

اخبار

کاشت نهال به یاد شهدا به بهانه روز درختکاری

به مناسبت 15 اسفند روز درختکاری در مراسمی در فضای سبز بیمارستان بزرگ نفت اهواز ضمن کاشت نهال از زحمات سبز پوشان فضای سبز تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در این مراسم دکتر فرهاد کلانتری ضمن تقدیر از زحمت همکاران فضای سبز که با تلاششان فضای بیمارستان را زیبا و تمیز کرده اند خواستار آشتی همه آحاد مردم با محیط زیست شد.

رئیس بهداشت و درمان اهواز-ماهشهر گفت در گذشته شهرهای استان خوزستان فضای سبز گسترده تری داشتند و شب های اهواز حتی در تابستان هم خنک بود متأسفانه با آسیب هایی که به محیط زیست وارد کرده ایم درختان،رودخانه ها و آب های زیرزمینی را ازبین برده ایم .وی با اشاره به پدیده ریزگردها گفت گرد و خاک ها دارای انواع و اقسام آلودگی هستند و اثر آن بر سلامت انسان ها به تدریج آشکار خواهد شد.

دکتر کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود افزود هزینه های امروز برای نگهداشت فضای سبز در مقابل هزینه های درمان بیماری های ناشی از تخریب محیط زیست بسیار ناچیز است.باید همه باهم و با یک عزم ملی به فکر محیط زیست خود باشیم و سعی کنیم آنچه را که خراب کرده ایم دوباره بسازیم و با محیط زیست آشتی کنیم.وی افزود در همین راستا بیمارستان بزرگ نفت اهواز به سیستم تصفیه فاضلاب و دستگاه امحا زباله های عفونی بسیار خوبی مجهز شده است تا آلودگی به محیط زیست وارد نکند.

در این مراسم محبوبه مکوندی مسئول فضای سبز بیمارستان گزارشی از وضعیت فضای سبز و خسارات ناشی از گرد و خاک هشتم بهمن ماه گذشته ارائه کرد وگفت از 22 هکتار فضای سبز بیمارستان،19 هکتار چمن کاری،7900 مترمربع موردکاری و2498 متر مربع گل کاری است و دارای 8910 اصله انواع درختان مختلف است.

وی گفت به دنبال پدیده گرد و غبار در هشتم بهمن ماه تمام گل ها و گیاهان فصلی نابود شدند و برگ درختان دچار سوختگی شد و آسیب های زیادی به آن ها وارد شد به گونه ای که به مرور این درختان در حال خشک شدن هستند.حتی درختان کانوکارپوس هم که در برابر آلودگی بسیار مقاوم هستند نیز آسیب دیده اند،اما این اتفاقات باعث نمی شود که ما دست از تلاش برداریم و درخت نکاریم.مکوندی بر ضرورت جایگزینی آبیاری قطره ای به جای آبیاری سنتی با توجه به کمبود منابع آب تاکید کرد.

در ادامه این مراسم به یاد شهدا  بویژه شهدای گمنامی که به تازگی در شهرک نفت اهواز به خاک سپرده شده اند چند اصله نهال کاشته شد و از زحمت کشان فضای سبز بیمارستان تقدیر بعمل آمد.  

۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ۱۵:۴۶
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت اهواز_ماهشهر |
تعداد بازدید : ۲,۴۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید