سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۲:۴۵
 

اخبار

آزمایشگاه بیمارستان خط مقدم تشخیص بیماری‌ها/انجام 6هزار تست در روز

آزمایشگاه بیمارستان صنعت نفت اهواز یکی از واحدهای موفق در ارائه خدمات به مراجعان بشمار می رود، که روزانه تقریبا 6 تا 7 هزار تست درآن در حال انجام است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت، آزمایشگاه بیمارستان نفت اهواز  با بهره‌‌گیری از پرسنل باتجربه و آموزش‌دیده و به کارگیری بهترین‌ دستگاه‌ها نقش مهمی  را در پروسه تشخیص دارد . فرزاد کلانتری سوپروایزر آزمایشگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز با سابقه کاری حدود34 سال آزمایشگاه را یک مکان علمی عنوان کرد  و رشد علمی و به روز بودن کارکنان در چنین مکانی را ضرورت دانست.

وی آزمایشگاه بیمارستان صنعت نفت اهواز را یکی از واحدهای موفق در ارائه خدمات به مراجعان عنوان کرد و گفت : میانگین روزانه  6 تا 7  هزار تست درحال انجام است که در  ماه حدود 16 تا18 هزار نفر میشود.

سوپروایزر آزمایشگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز بیان کرد : درآزمایشگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز تمامی آزمایشات مورد نیاز بیماران بجز آزمایشات ژنتیک انجام می پذیرد. این آزمایشگاه شامل بخش های بیوشیمی-تجزیه ادرار- هماتولوژی –الکتروفورز- ایمونولوژی و سرولوژی- هورمون شناسی-میکروب شناسی- قارچ شناسی- انگل شناسی- بانک خون تستهای انعقادی- پاتولوژی  می باشد .

وی با تاکید بر شبانه روزی بودن بخش اورژانس آزمایشگاه اظهار کرد : در 13 درمانگاه وابسته به بهداشت ودرمان صنعت نفت اهوازحدود 200 بیمار پذیرش ونمونه گیری انجام می شود و به درمانگاه مرکزی ارسال میشود ، این درمانگاه ها  درقسمتهای مختلف شهراهواز می باشد و نیازی به مراجعه به بیمارستان نمی باشد.

کلانتری  افزود : پس ازانجام آزمایشات جوابها در سیستم HIS برای پزشکان و در سایت بهداشت ودرمان اهواز برای بیماران قابل رویت است، درصورت نیاز بیماران می توانند جواب آزمایش را از آزمایشگاه درهرزمانی دریافت کنند.

سوپروایزر آزمایشگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز  ادامه داد : این واحد توانسته با کمک به تشخیص به موقع بیماری ها، رسالت واقعی خود را در تشخیص، پیگیری و درمان بیماری ها ایفا کند،آزمایشگاه برچهارپایه : نیروی انسانی متخصص ، تجهیزات، موادآزمایشگاهی و ساختمان استوار است که هرکدام ازموارد فوق می تواند درعملکردآزمایشگاه تاثیربسزائی داشته باشد.

وی  تصریح کرد: با توجه به اینکه این بیمارستان شامل بخش های تخصصی و فوق تخصصی است،آزمایشگاه نقش مهم و تعیین کننده ای در جهت حفظ و بهبود سلامت بیماران دارد ، سعی  ما بر این است که با بهبود عملکرد و به روز رسانی آزمایشگاه نقشی مهم در سلامت بیماران و کمک به پزشکان در جهت تشخیص صحیح و به موقع بیماری داشته باشیم .

کلانتری خاطر نشان کرد : شعار اصلی آزمایشگاه دقت ، سرعت و صحت می باشد که خوشبختانه درهشت سال اخیر با همت پرسنل آزمایشگاه و حمایتهای مدیریت بهداشت ودرمان صنعت نفت اهواز پیشرفت های چشمگیری داشته ایم و میتوان گفت بیش از 90 درصد این شعار محقق شده است.

سوپروایزر آزمایشگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز  با اشاره به انجام نظرسنجی توسط روابط عمومی گفت : میزان رضایتمندی بیماران و پزشکان و مدیریت بیش از 90 درصد است، در تلاشیم که به صورت روزانه جواب آزمایشات آماده شود و  در این خصوص بیش از 90 در صد آزمایشات به صورت روزانه در این مرکز پذیرش  و جواب  ها به صورت روزانه آماده میشود.

وی  در ادامه اظهار کرد : با به روز رسانی دستگاه ها  و مکانیزه شدن آن ،  سعی در جهت بهبود عملکرد آزمایشگاه داریم که یکی از این اقدامات ، برقراری سیستم بارکد و شناسایی بارکد توسط دستگاه به صورت اتوماتیک است که  جواب آزمایش به صورت مستقیم و بعد از تایید کارشناس فنی وارد سیستم می شود و خطای انسانی به حداقل  میرسد.

۱۷ دی ۱۳۹۷ ۰۸:۴۹
روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت |
تعداد بازدید : ۷,۳۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید