رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان:فرآیندهای سازمان با هدف بهینه سازی پرداخت ها و ارتقا کیفیت بازبینی می شوند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری تیم بازرسی سازمان بهداشت و درمان به ریاست دکتر جهانبخش امینی رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان از منطقه آغاجاری بازدید کرد.
رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان هدف از این سفر را نظارت بر روند اجرای قانون و مقررات ، تاکید بر اصلاح فرآیندهای ناکارآمد و تعیین فرآیندهای جدید ، کنترل هزینه ها ، بازبینی روند دریافت خدمات از مراکز طرف قرارداد و نظارت بیشتر بر پرداخت هزینه های پزشکی بیان نمود.
دکتر جهانبخش امینی مهم ترین مشکل مشاهده شده در بازرسی ها را فقدان فرآیند جامع ، فراگیر و مشترک در پرداخت هزینه های پزشکی توصیف کرد و گفت: در بازرسی های به عمل آمده به این نتیجه رسیدیم که مناطق سازمان به صورت جزیره ای و به پرداخت هزینه های پزشکی می کنند و ما تصمیم داریم در پایان این دوره از بازرسی ها یک فرآیند مشخص و مشترک برای همه مناطق تعریف کنیم تا ناهماهنگی بوجود نیاید و رضایت مندی مراجعین محترم افزایش یابد.
وی برخورد با قانون گریزی را وظیفه ذاتی بازرسی دانست و اظهار داشت: در جاهایی که عمدا تخلف از قانون صورت گرفت ما بی ملاحظه برخورد می کنیم و در جاهایی که اشکال به علت عدم وجود قانون مشخص وجود داشته باشد تلاش خواهیم کرد تا فرآیند جامعی برای آن در نظر بگیریم تا کارکنان دچار سردرگمی نشوند و همه در یک مسیر مشخص عمل نمایند.
دکتر امینی به دو مقوله سلامت اداری و شفافیت اشاره کرد و تاکید کرد و گفت : با شفافیت به سلامت اداری می رسیم و بایستی تلاش کنیم تا در تمامی امور کاری سازمان مسیرها و فرآیندها مشخص و ابهامات برطرف شود تا زمینه سواستفاده برچیده شود.
رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان در پایان از حمات همه کارکنان در مناطق مختلف سازمان تشکر کرد.