سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۰۵
 

اخبار

بررسی مشکلات درمانی کارکنان مناطق با حضور مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

نشستی با حضور دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل ، جمعی از مدیران و روسا ستادی و مدیران عامل شرکت های نفتی در استان خوزستان روز یکشنبه سی دیماه امسال در تالار اجتماعات بیمارستان بزرگ نفت اهواز برگزار و مشکلات درمانی کارکنان مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر حبیب اله سمیع اولویت اصلی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت را ارائه خدمات مناسب و شایسته به کارکنان صنعت نفت علی الخصوص در مناطق عملیاتی عنوان کرد و اظهار داشت:‌ رویکرد ما، پیشگیرانه و سلامت محور است تا درمان‌گرا، زیرا نگاه جدی به مقوله سلامت و اجرای برنامه‌های مرتبط با آن، نقشی مهم در عدم بروز بیماری‌ها و کاهش هزینه‌ها ایفا خواهد کرد.

وی افزود : حضور  سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت  در مناطق عملیاتی الویت است، تا از کارکنانی که برای رشد و تعالی اقتصاد کشور تلاش می کنند پشتیبانی کند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن تقدیر از فعالیت بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در جنوب کشور اظهار کرد: بیمارستان بزرگ صنعت نفت اهواز از اهمیت استراتژیکی برخوردار می باشد ،  بعنوان پشتیبان عملیات ، در مناطق جنوبی باید تجهیزات پزشکی آن بروزو کارآمد باشد.

دکتر سمیع  با تاکید بر اینکه سلامت روحی و جسمی کارکنان در میزان بازدهی و بهره وری موثر است ، گفت:  اهمیت طب صنعتی در حفظ سلامت کارکنان صنعت نفت که در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور فعالیت دارند نقش قابل توجهی دارد و انجام معاینات دوره ایی در این محور موثر است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری مدیران مناطق جنوبی با مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت در جنوب کشور میزان مشارکت کارکنان عملیاتی در معاینات دوره ایی قابل توجه بوده و باید در مراکز ستادی هم بر این موضوع تاکید شود.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به منحصر فرد بودن خدمات طب صنعتی و پزشکی خانواده سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اشاره کرد و  گفت: در این ۲ محور، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سطح کشور حتی برای وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی هم الگوست.

دکتر سمیع تصریح کرد : با توجه به بخشنامه مقام عالی وزارت برای کاهش هزینه و امکان تسهیلات مناسب و با کیفیت در بیمارستان بزرگ صنعت نفت اهواز، انتظار میرود که با همکاری مدیران  میزان اعزام های پزشکی غیر ضروری کاهش یابد،اما این به  معنا محدودیت دریافت خدمات نیست و کارکنان صنعت نفت در هر زمانی با دفترچه خود میتواند از مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت یا مراکز طرف قرار داد خدمات دریافت نمایند که خارج از طرح اعزام باشد.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت متولی سلامت خانواده بزرگ این صنعت است در حوزه‌های مختلف ورزشی، تغذیه سالم، معاینات دوره ای و ... فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده که مهمترین آن اجرای سند جامع بهبود تغذیه شاغلین و  رستوران دوستدار سلامت است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت با اشاره  انجام معاینات دوره ای برای همکاران قراردادی مدت موقت و پیمانکار در اکثر مناطق صنعتی گفت : با توجه به درخواست صندوق بازنشستگی صنعت نفت  ، میتوانم  نوید مصوبات جدید برای انجام معاینات دوره ایی برای کارکنان بازنشسته صنعت نفت را هم بدهم.

مهندس احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ادامه جلسه ضمن تقدیر از امکانات و خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت  اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه کار در مناطق عملیاتی به علت فشار بالای سیالات و وجود گازهای سمی و مشتعل با خطرات زیادی همراه است و در صورت بروز حادثه می تواند خسارت های جانی و مالی شدیدی وارد نماید ، لازم است  سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نسبت به ایجاد مراکزی در مناطق دور افتاده برای انجام اقدامات پیش بیمارستانی اقدام نماید.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از کارکنان این شرکت نیروهای غیررسمی هستند و پا به پای نیروهای رسمی در عملیات مشارکت دارند، خواستار توجه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به این دسته از نیروها شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: هدف ما جلب رضایت کارکنان خدوم صنعت نفت است و برای این مهم تعامل و همدلی لازم است .

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ضمن تشکر از حضور مدیران عامل شرکت ها در مناطق جنوبی گفت : تشکیل چنین نشستی در اهواز و رسیدگی به مسائل کارکنان نشان دهنده این است که مناطق عملیاتی مورد توجه خاص سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است.

وی با اشاره به اهمیت فضای فیزیکی مناسب بیمارستان بزرگ نفت اهواز، افزود: ایجاد فضای مناسب، بازسازی واحدهای قدیمی و روزآمد کردن تجهیزات افزون بر تاثیرگذاری بر روند و کیفیت خدمت‌رسانی، سبب افزایش روحیه و رضایتمندی کارکنان می‌شود.

دکتر فرهاد کلانتری به بازدید مدیرعامل سازمان و مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از تجهیزات جدید بیمارستان  اشاره کرد و  گفت: دستگاه‌های رادیولوژی دیجیتال، ام‌آر‌آی ، دستگاه لاپارسکوپی، سی‌تی اسکن ، اکو و آنژیو گرافی و بسیاری از تجهیزات بروز رسانی شده است و ما به‌ دنبال ارائه بهترین خدمات در کمترین زمان هستیم.

در این جلسه تعدادی از مدیران عامل شرکت ها به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون اهمیت حضور سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و میزان رضایتمندی کارکنان،نحوه ارائه  خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق عملیاتی ، نیروهای ارکان ثالث و غیر رسمی ، پروتکل اعزام  و دستور العمل استفاده از تسهیلات و خدمات پرداختند.

همچنین در ادامه جلساتی با حضور روسا بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان،آغاجاری،مسجد سلیمان و گچساران ، مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و  پزشکان شاغل در بیمارستان صنعت نفت برگزار و مشکلات و چالش ها مطرح و توسط مدیران ستادی پاسخ داده شد.
۱ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۲۵
تعداد بازدید : ۱,۱۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید