سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۱۵
 

اخبار

عملکرد مدیریت منابع انسانی در رشد و توسعه سازمان موثر است

منابع انسانی در جهت رفع نگرانی‌ها و چالش‌ها و به منظور ارائه خدمات مطلوب برنامه‌های مختلفی را در دست کار دارد.
امیر قائم پناه مدیر منابع انسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار این مجموعه  اصلی‌ترین خواسته این حوزه را چابک سازی سازمانی عنوان کرد و گفت :  منابع انسانی در جهت رفع نگرانی‌ها و چالش‌ها و به منظور ارائه خدمات مطلوب برنامه‌های مختلفی را در دست کار دارد ، اهم عملکرد این حوزه بر نیروهای انسانی ستاد ، مناطق و خدمات پشتیبانی  موثر است.

 

وی افزود : با توجه به تاکید مدیرعامل سازمان بر ساماندهی جذب نیروی پیمانکاری ،دستورالعمل آن با کمک مدیریت برنامه ریزی طراحی و ابلاغ شد،این دستورالعمل با کیفیت خوب و تحت نظارت مدیریت منابع انسانی ،نماینده مدیریت سلامت،آموزش و حراست در 4 روز کاری در بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر در دی ماه امسال اجرایی شد و ما کمترین پاسخگویی به مراجع نظارتی داشته باشیم.

 

قائم پناه اظهار داشت : بدنبال اجرایی شدن این دستورالعمل در  تمامی مناطق هستیم که بعد از موافقت جذب نیرو "پیراپزشکی و خدماتی" در سقف پیمان سال 93 که جز  دستورات مقام عالی وزارت است، تمام متقاضیان با توجه به شرایط فرزند ایثارگر،خانواده شهید و کارکنان شرکتی و سابقه کار ارزیابی شوند.

 

وی ادامه داد : برنامه دیگر در حوزه مدیریت منابع انسانی، استقرار سامانه یکپارچه مدیریت منابع انسانی است، پروپوزال آن در شورای عالی انفورماتیک تصویب و تامین اعتبار شد و در حال حاضر در حال استعلام بها برای اجرای مناقصه می باشد.

 

قائم پناه هدف از ایجاد این سامانه را ارائه خدمات یکپارچه در حوزه پرسنلی  عنوان کرد  و گفت : این سامانه کمک شایانی در تهیه گزارش های مدیریتی و  تصمیمات مدیریت برنامه ریزی ، مدیریت سلامت و کلان سازمان می کند.

 

وی اظهار داشت : با استفاده از این سامانه تمامی مناطق به ستاد متصل می شوند و یک داشبورد مدیریتی در اختیار مدیرعامل سازمان قرار میگیرد که وضعیت آماری و بروز هرکدام از مناطق به تفکیک وضعیت گروه های نیروی انسانی فارغ از نوع استخدام به شکل فرایندی و سیستمی مشخص خواهد بود.

 

مدیر منابع انسانی از راه اندازی این سامانه در اوایل اردیبهشت ماه سال آینده به شکل پایلوت در ستاد و بهداشت و درمان صنعت نفت تهران خبر داد.

 

قائم پناه با اشاره به دغدغه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در خصوص ترمیم وضعیت معیشتی کارکنان پیمانکاری گفت : خوشبختانه به دستاوردهای  خوبی در این حوزه رسیدیم ، تمامی اعضا هیات مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با  تغییر درصد فوق العاده کارکنان پیمانکاری براساس محل جغرافیایی و خدمت موافقت کردند .

 

وی ادامه داد :  در اولین جلسه هیات مدیره سازمان در سال 98 این طرح مطرح و  به تصویب نهایی می رسد،تا ترمیم وضعیت معیشتی همکاران حوزه پیمانکاری را اجرایی کنیم.

 

مدیریت منابع انسانی سازمان با بیان اینکه طبق دستور مقام عالی وزارت ترمیم حقوق کارکنان مدت موقت در 2 مرحله  اجرایی شد  ، گفت : مرحله اول برای تمام کارکنان بوده و در مرحله دوم طبق بند 10 دستورالعمل صرفا کارمندان مدت موقت زنجیره تولید شامل طرح بودند .

 

به گفته قائم پناه طی مکاتبه ایی که از سوی سازمان با دکتر فرزین مینو معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و شورایعالی استخدامی وزارت نفت صورت گرفت ،  5 گروه از بهداشت و درمان صنعت نفت از جمله  پرستاران شاغل در درمانگاه ، بیمارستان و اورژانس ، رادیولوژیست ها و  رانندگان آمبولانس  هم در این طرح قرار گرفتند با  تشکیل شورای اداری  در سال آینده و مشخص شدن اعتبار این مصوبه تسری می یابد.

 

وی به راه اندازی اتوبوس _ آمبولانس سوانح سوختگی در منطقه ویژه عسلویه اشاره کرد و گفت: با همکاری مدیریت سلامت اولین دستگاه اتوبوس_آمبولانس که اولین خودروی امدادی از این نمونه در سطح وزارت نفت  می باشد در اولین مانور مدیریت منطقه ویژه رونمایی شد و بهره برداری آن در فروردین سال آینده توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت صورت می گیرد.

 

قائم پناه افزود: این اتوبوس_آمبولانس قابلیت حمل 7 مصدوم را به صورت همزمان دارد ، یک تخت آن اختصاص به بیماران ویژه و یک تخت آن نیز به صورت واحد مجزا برای شستشو و پانسمان مصدومین سوختگی طراحی شده است.

 

مدیریت منابع انسانی سازمان تصریح کرد : این اتوبوس_آمبولانس در مواقع بروز حوادث با تعداد بالای مصدوم و یا در زمان نیاز به استقرار تیم کامل پزشکی در منطقه (همانند زمان تعمیرات اساسی و یا زمان حوادث صنعتی) و همچنین در مواقع امداد رسانی در بلایای طبیعی همانند زلزله و سیل کاربرد دارد ،در زمان های دیگر نیز می توان از این خودرو برای انجام معاینات دوره ای کارکنان و اعزام تیم های سیار پزشکی استفاده کرد.

 

وی خاطر نشان کرد : با توجه به فرسوده بودن ناوگان آمبولانس در مناطق و نیازسنجی ، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به 120 دستگاه آمبولانس نیاز دارد ، با توجه به محدودیت خرید و شرایط اقتصادی ، در حال حاضر با تصویب هیئت مدیره و  با همکاری مدیریت مالی فرایند خرید  15 دستگاه از  ابتدا اسفند ماه سالجاری کلید خورده که امیدواریم در فرودرین ماه سال 98 خریداری و در اختیار چهار منطقه  گچساران،مسجد سلیمان ، بوشهر و آغاجاری قرار بگیرد.

 

قائم پناه در خصوص اهمیت خرید این آمبولانس ها گفت : رسیدگی به مصدوم در ساعت اولیه حادثه حیاتی و ضروری است و امکانات موجود در این دستگاه ها بروز و شامل تیپ b بوده است و  میتواند خدمات اولیه ، فوری و اورژانسی را در ساعت اولیه به مصدوم ارائه دهد.

 

گفتگو: نفیسه هوشیار
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۴۴
تعداد بازدید : ۴۴,۹۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید