سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۵۸
 

اخبار

بیمار قلبی در بیمارستان نفت تهران به زندگی بازگشت

با انجام کار تیمی و سرعت عمل بالا یک بیمار قلبی و ریوی که در حالت کما به بیمارستان نفت تهران رسیده بود، احیا شد وبه زندگی بازگشت.

به گزارش روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، دکتر پیام رئوفی پزشک متخصص اورژانس بیمارستان نفت تهران با بیان اینکه بیمار اقای 54 ساله در ساعت  1:56 دقیقه بامداد از درمانگاه فجر با آمبولانس به بیمارستان نفت تهران اعزام شد و فاقد هوشیاری ، تنفس طبیعی بود که در آمبولانس مانیتور قلبی شده بود  و سریعا در اورژانس اقدامات  درمانی ”CPR"  انجام شد و به مدت 40 دقیقه احیا قلبی،  تنفسی ادامه یافت .

پس از پایان CPR ،دو رگ استند و 4 رگ  بالون شد و ساعت 4:30  در حالیکه همچنان لوله تنفسی داشت به بخشICU جراحی منتقل شد و کنترل علایم تا 7:30 ادامه یافت و دراین ساعت ،بیمار هوشیاری خود را بدست آورد و لوله های تنفسی نیز خارج شد و بیمار ازحالت کما به شرایط عادی رسید.

 در ادامه دکتر حقوقی پزشک قلب اینترونشن  با بیان اینکه در درمان بیماران سکته قلبی ، زمان بسیار اهمیت دارد گفت: هرچه بیمار زودتر به مرکز درمانی مراجعه کند و هر چه کادر اورژانس بیمارستان زبده تر ودارای امکانات بهتری باشد، در تایم طلایی درمان، شانس احیای بیمار افزایش می یابد که خوشبختانه برای این بیمار، این شرایط فراهم بود و زحمات تیم  بیمارستان به ثمر نشست.

همکاران حاضر دراحیای قلبی موفق به ترتیب، دکتر پیام  رئوفی متخصص اورژانس،آقایان  بیژن غلامی دوست ،فخرالدین اسلام منش و خسرو کریمی پرستاران شیفت و آقای کیا و خانم بهزادی کمک پرستاران وهمچنین دکتر پاکرو ، دکتر بیدانی ،دکتر حقوقی پزشک های متخصص حاضردر این تیم بودندکه تلاش گروهی آنها منجر به نجات این بیمار شد.

۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۷:۱۷
تعداد بازدید : ۴۵,۳۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید