سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۲۸
 

اخبار

مراجعه 465 هزار نفر به مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در سال گذشته

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت : در سال گذشته بالغ بر 465 هزار نفر با مراجعه به مراکز درمانی، زیرپوشش خدمات درمانی قرار گرفتند.

دکتر محمدمحمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت : این بیماران برای انجام مراحل درمانی خود به بیمارستان 64تختوابی بعثت صنعت نفت ، درمانگاه های عملیاتی ، درمانگاه های شهری ، کلینیک تخصصی ، کلینیک دندانپزشکی ، داروخانه ها ، مرکز طب کار و سلامت و کلینیک مشاوره روانپزشکی مراجعه کردند که بیشترین حجم مراجعات به بیمارستان64تختوابی بعثت صنعت نفت گچساران بوده است.
 وی ادامه داد : از این تعداد مراجعان که به طور میانگین روزانه یکهزار و 290 نفر را شامل می شود ، 459 هزار نفر به صورت سرپایی درمان و چهار هزار و 318نفر شامل 375نفر در بخش اطفال ، 169نفر در بخش زنان و زایمان ، 169نفر در بخش جراحی زنان ،257نفر در بخش جراحی مردان ، 194نفر در بخش داخلی زنان ، 208نفر در بخش داخلی مردان ، 259نفر در  CCU و دوهزار و 734نفر بستری موقت شدند.
778 عمل جراحی در بیمارستان بعثت انجام شد.
دکتر محمدی افزود : همچنین طی این مدت ، 778 فقره عمل جراحی در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران انجام شد.
مراجعه بیش از 107 هزار نفر به  درمانگاه ها
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بیان کرد : سال گذشته بطور میانگین روزانه 299 بیمار در نوبت های صبح و عصر برای دریافت خدمات به درمانگاه ها مراجعه کردند .
دکترمحمدی اظهار کرد : این مراکز درمانی در نوبت های صبح و عصر به کارکنان صنعت نفت و خانواده های آنان خدمات ارایه می کند.
وی افزود :  هم اکنون 11 پزشک عمومی در نوبت های صبح و عصر به مراجعه کنندگان خدمات درمانی ارایه می کنند.
افزایش مراجعات به کلینیک تخصصی
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ، تعداد کل مراجعان به کلینیک تخصصی در سال گذشته را 46 هزار و 387 نفر اعلام کرد و گفت :  این مراجعات نسبت به سال96بیش از 1 درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد : کلینیک تخصصی بیمارستان بعثت صنعت نفت دارای 23 تخصص شامل داخلی ، اطفال ، جراحی زنان و زایمان ، جراحی عمومی ، ارتوپدی ، داخلی ، ارولوژی ، نورولوژی ، چشم ، اعصاب و روان ، پوست ، گوش، حلقی و بینی ، بیهوشی ، قلب و جراح مغز و اعصاب است .
دکترمحمدی همچنین به خدمات اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت در سال گذشته اشاره کرد و گفت : 15هزار و 445نفر از خدمات اورژانس این مرکز درمانی بهره مند شدند.
100درصد بیماران با نسخه دارو دریافت می کنند.
دکترمحمدی گفت : 3 داروخانه در حال خدمت رسانی به جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران هستند که 100 درصد مراجعه کنندگان آنها با نسخه دارو دریافت می کنند.
دکترمحمدی آمار مراجعین به داروخانه های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران را 150هزار و 258نفر اعلام کرد و گفت : این آمار در سال96بیش از 153هزار نفر بوده است.
ارائه خدمات دندانپزشکی به 29هزار نفر
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت : سال گذشته29هزار و  866نفر خدمات دندانپزشکی را دریافت کردند.
دکترمحمدی آمار مربوط به مراجعات به کلینیک دندانپزشکی در سال 97 را اعلام کرد و گفت : این آمار نسبت به سال 96 روند کاهشی4درصدی داشته است.
وی افزود : هم اکنون10یونیت دندانپزشکی در این کلینیک فعال است که در نوبت کاری صبح8دندانپزشک عمومی و در نوبت عصر نیز2دندانپزشک عمومی به کارکنان و خانواده های صنعت نفت گچساران خدمات ارایه می کنند.
مراجعات به آزمایشگاه 7درصد کاهش یافته است
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بیان کرد : در سال گذشته 25 هزار و 250 نفر به آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت مراجعه کردند.
وی افزود : تعداد آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در سال گذشته203 هزار و 952 مورد بوده که در مقایسه با سال 96 با کاهش هفت درصدی روبرو شده است.
بیش از11هزار نفر به درمانگاههای مناطق عملیاتی مراجعه کردند.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت : در سال گذشته 11 هزار و 342 بیمار به درمانگاه های مناطق عملیاتی مراجعه کردند.
دکترمحمدی مجموع تخت های پیش بیمارستانی این درمانگاهها را ۲۷تخت عنوان کرد و افزود : کارکنان مناطق عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برای انجام مراحل درمانی خود به ۹درمانگاه عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مراجعه کردند که بیشترین حجم مراجعات به درمانگاه بی بی حکیمه یک بوده است.
وی تصریح کرد: یکهزار و ۶۶۴نفر تحت پوشش این درمانگاههای عملیاتی قرار دارند.
محدوده فعالیت بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران همگام با شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در استان های خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، بوشهر و فارس است.
در حال حاضر 13هزار و69نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران هستند ، که هشت هزار و 570 نفر آن کارکنان شاغل و افراد تحت پوشش آنها و 4 هزار و 499 نفر کارکنان بازنشسته صنعت نفت گچساران و افراد تحت پوشش آنها می باشد.
 دکتر محمدی

۳ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۲۴
تعداد بازدید : ۴۲,۶۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید