سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۵۵

اخبار

در طرح ملی سنجش فشار خون انجام شد: اندازه گیری و ثبت فشار خون بیش از 25 هزار نفر

در طرح ملی سنجش فشار خون ، فشار خون بیش از 80 درصد جمعیت واجد شرایط در بهداشت ودرمان اهواز اندازه گیری و ثبت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در طرح ملی سنجش فشار خون ، بهداشت و درمان اهواز با اندازه گیری فشار خون بیش از 25 هزار نفر توانست 80 در صد جمعیت واجد شرایط ( افراد بالای 30 سال، خانم های باردار و بیماران کلیوی) را پوشش دهد.

دکتر مدرس موسوی رئیس پزشکی خانواده اهواز و مسئول طرح ملی سنجش فشارخون در بهداشست ودرمان اهواز با اعلام مطلب فوق گفت حدود 25 درصد افرادی که فشار خون آنان در این طرح اندازه گیری شد فشار خون بالا داشتند.

مدرس موسوی افزود از سال ها پیش فشارخون افراد به عنوان غربالگری یکی از بیماری های غیر واگیر در پزشکی خانواده اندازه گیری و ثبت می شود اما با اعلام این طرح ترجیح دادیم دوباره افراد را فراخوان و فشار خون آنان را پایش کنیم.وی گفت استقبال خانم های باردار از این طرح به گونه ای بود که توانستیم نزدیک به 100 درصد آنان را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

رئیس پزشکی خانواده اهواز گفت در این طرح توانستیم فشارخون بیش از 25 هزار نفر را اندازه گیری و در سامانه ملی ثبت کنیم که از این تعداد فشارخون حدود 11 هزار نفر را در بیمارستان بزرگ نفت اندازه گیری کردیم که این آمار بیمارستان بزرگ نفت را در رده سوم بیمارستان های اهواز قرار می دهد و مابقی در درمانگاه های خانواده ، طب صنعتی و درمانگاه های عملیاتی اندازه گیری و ثبت شده است.

لازم به ذکر است که کنترل فشار خون نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد.

۲۶ تیر ۱۳۹۸ ۰۹:۲۰
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۱۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید