سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۳۸

اخبار

نکاتی در مورد بیماری آنفلوانزا

بهترین راه پیشگیری از بیماری آنفولانزا واکسیناسیون می باشد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان اهواز ، به علت شیوع بیماری آنفولانزا در کشور در روز های اخیر،  با دکتر عبداله صرامی متخصص بیماری های عفونی و طب گرمسیری گفتگویی انجام شد تا اطلاعات بیشتری در خصوص  بیماری آنفولانزا کسب نماییم.

دکتر عبداله صرامی ابتدا توضیحاتی در خصوص بیماری آنفولانزا داد وگفت: بیماری آنفلوانزا یک بیماری ویروسی بسیار مسری میباشد که این ویروس از طریق قطرات تنفسی هنگام سرفه و عطسه بیماران به افراد سالم منتقل میشود.

وی تاکید کرد : بهترین راه پیشگیری از بیماری آنفولانزا واکسیناسیون می باشد.
دکتر صرامی همچنین افزود : با جدا نمودن افراد آلوده و درمان بیماران میتوان از انتشار بیماری جلوگیری نمود. در صورتیکه درمان در 48 ساعت اول برای بیماران آغاز گردد ، نتایج درمانی مطلوبتری ایجاد می شود. به علاوه افرادی که تست خلط آنها از نظر ویروس آنفلوانزا A مثبت اعلام می شود بایستی بلافاصله درمان برای ایشان آغاز شود.

وی تصریح کرد :  افرادی که بیماریهای زمینه ایی مثل دیابت  ، نارسایی کلیه و یا پیوند اعضا داشته اند  و یا تحت درمان با کورتن و داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی هستند نیز در صورت تماس با افراد آلوده ، توصیه میشود دارو بشکل پیشگیرانه دریافت نمایند. مصرف داروهای کورتن در دوره آنفلوانزا توصیه نمیشود ولی تاثیر در مرگ بیماران در صورت استفاده اتفاقی گزارش نشده است.

دکتر صرامی در ادامه گفت : داروی تامفیلو در صورت آغاز برای بیماران میتواند باعث کاهش دوره علائم در کودکان و بزرگسالان شود و در صورتیکه درگیری گسترده ریوی رخ ندهد احتمال پاسخ به درمان بهتر خواهد بود. در بیماران بدحال تابلوی بیماران ریوی به شکلAcute Respiratory Distress Syndrome (ARDS) است و معمولاً در درگیری شدید ریوی عفونت با میکروب استاف ، بیماری ریوی را عارضه دار می نماید.

آنفولانزا2

آنفولانزا3

۲۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۵۷
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۷۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید