سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۲۷
 

اخبار

ارایه یافته ها و نتایج حاصل از طرح اثربخشی آموزش و توانمندسازی روانشناختی بر استرس شغلی پرستاران توسط مدیر پرستاری بیمارستان بزرگ نفت اهواز

مقاله " اثربخشی آموزش و توانمندسازی روانشناختی بر استرس شغلی ، خودکارآمدی و کیفیت زندگی پرستاران بخش ویژه بیمارستان بزرگ نفت در همایش بین المللی روان شناسی بالینی " ارائه شد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت اهواز ، فریبا فرامرزی مترون بیمارستان بزرگ نفت اهواز که تحصیلات تکمیلی خود را در رشته روانشناسی بالینی گذرانده است گفت : یکی از  عوامل اساسی کاهش بهره وری در سازمان ها و همچنین کاهش کیفیت مراقبت های بالینی پرستاران استرس است.

مطالعات زیادی در جهان نشان می دهد که استرس در پرستاران باعث فرار از شغل و آسیب پذیری در ارتباطات حرفه ای می شود. پنج عامل استرس در پرستاری شامل واکنش های فردی ،نگرانی های شخصی ، نگرانی های شغلی ، ایفای نقش و نگرانی های انجام کار می باشد.

وی تاکید کرد: تعیین نیازهای ارتقاءسلامت پرستاران و عوامل مرتبط با این نیاز ها در محیط کار علاوه بر تامین اطلاعات پایه ، به مدیران پرستاری کمک خواهد کرد تا با تصمیم گیری های علمی نسبت به رفع مشکلات محیط کار و ارتقاء سلامت کارکنان و نهایتا ارائه خدمات مطلوب به بیماران برنامه ریزی نمایند.

وی تصریح کرد نتایج این تحقیق  نشان داد توانمند سازی روانشناختی از طریق برگزاری جلسات آموزشی بر استرس شغلی پرستاران بخش ویژه بیمارستان بزرگ نفت اهواز تاثیر دارد.
این مقاله در همایش بین المللی روان شناسی بالینی : ارزیابی، تشخیص، درمان به صورت پوستر ارائه شد.

۲ دی ۱۳۹۸ ۱۲:۴۳
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۶۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید