سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۴۰

اخبار

برگزاری دوره آموزشی فرآیندهای دارویی و تجهیزات مصرفی در بهداشت و درمان اهواز

دکتر مرعشی گفت : هدف از این دوره های آموزشی بازنگری فرآیندهای خدمات دارویی و یکسان سازی این فرآیندها با توجه به امکانات هر منطقه می باشد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، در روز های شنبه  30 آذر ماه و یکشنبه 1 دی ماه 1398 ، دوره آموزشی فرآیندهای دارویی و تجهیزات مصرفی در سالن شهداء بهداشت و درمان اهواز برگزار شد.
در این دوره ی آموزشی روسای خدمات دارویی ، تجهیزات پزشکی و انبارهای دارویی بهداشت و درمانهای جنوب حضور داشتند.

در این دوره آموزشی که با حضور دکتر دهقان رئیس بهداشت و درمان اهواز و معاونین ایشان آغاز شد ، دکتر دهقان ابتدا ضمن خوش آمد گویی به میهمانان از مدیریت سازمان بهداشت و درمان به ویژه مدیریت سلامت سازمان در خصوص توجه به آموزش ، به روز رسانی و اصلاح فرآیندهای دارویی و تجهیزات پزشکی تشکر کرد.
وی با بیان اینکه خرید دارو و تجهیزات پزشکی بار مالی زیادی را ایجاد میکند گفت: این امر وظیفه همکاران شاغل در خدمات دارویی را سنگین میکند و بایستی اطلاعات خود را بروز رسانی نمایند. 
وی تاکید کرد از آنجا که سازمان بهداشت و درمان تامین داو را تقریبا" تمام و کمال بعهده دارد گفت : بخشی از رضایتمندی یا عدم رضایتمندی بیماران به خدمات دارویی و زنجیره تامین دارو برمیگردد.
وی همچنین  از کار بسیار خوب و موثر  سازمان بهداشت و درمان در عقد قرارداد با چند  شرکت اصلی دارویی و خرید متمرکز از آنها و یکپارچه سازی پرداخت اسناد دارویی تقدیر و تشکر کرد.
وی در ادامه با اشاره به شرایط خاص استان خوزستان پس از نزول بارش های آسمانی در هفته ی گذشته گفت:  بایستی از شرکت های نفتی منطقه و همه کسانی که در کنترل و رفع بحران ها ، مشکلات و کمک به مردم پیشقدم بودند و همیشه خط مقدم کمک رسانی به مردم بوده اند، تشکر و قدردانی کنم.

در ادامه دکتر مرعشی معاون دارو و درمان ضمن خوش آمد گویی به همکاران با تقدیر از حضور همکاران در این دوره آموزشی گفت : هدف از این دوره های آموزشی بازنگری فرآیندهای خدمات دارویی و یکسان سازی این فرآیندها با توجه به امکانات هر منطقه می باشد.

وی ضمن تشکر از حمایت دکتر رزاقی مدیریت سلامت سازمان بهداشت و درمان از دکتر مریم جنابی ، دکتر فاطمه علیپور، دکتر محمد گرایش و غلامعلی منصوری که زحمات زیادی را در زمینه تدوین و یکپارچه سازی کتاب فرآیند های دارویی متحمل شدند تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه دکتر مرعشی دوره ی آموزشی را با ارائه مطالب ذیل آغاز کرد:
انواع اسناد مورد استفاده در خدمات دارویی و امضاهای مجاز ، فرآیند خرید تجهیزات مصرفی پزشکی ، دستورالعمل های مهم عملیات انبار ( از جمله تعدیل موجودی7s , 7sr     ، شمارش پایان سال 78,78r   ، داروهای تاریخ گذشته پایان سال )  ، دستورالعمل توزیع و نظارت بر مصرف تجهیزات مصرفی پزشکی (دندانپزشکی ، آزمایشگاه و بخشهای بستری) و استاکهای بخشهای بستری

در تایم بعد از ظهر نیز دکتر گرایش به ارائه مطالبی در خصوص سیستم نرم افزار کمیسیون پزشکی ، بیمه گری و درمان غیر مستقیم، NIS  ، سقف خرید ، کاهش فرانشیز 20% داروخانه های طرف قرارداد و ... پرداخت.

در روز دوم این دوره آموزشی دکتر جنابی مطالبی در زمینه کمیته های سازمان ، کمیته بررسی نسخ  و دارو و درمان ، بازرسی از سیستم خدمات دارویی و اشکالات مشاهده شده در سیستم انبار دارویی طی بازرسیها  و آموزش عملی کار با سیستم جامع را ارائه نمود.

در پایان روز دوم پس از برگزاری جلسه پرسش و پاسخ ، با برگزاری آزمون کتبی در زمینه مطالب ارائه شده در  این دوره آموزشی ، برای شرکت کنندگان گواهینامه صادر شد.

امور دارویی6
امور دارویی4
امور دارویی3
امور دارویی2
امور دارویی1

۴ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۲۲
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۹۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید