سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۳۶

اخبار

پرستاری یعنی جدیت ، دلسوزی و تعهد

بیماران خود را بعد از خدا به شما پرستاران می سپاریم.

 

به مناسبت میلاد حضرت زینب (س ) و روز پرستار هر سال به سراغ این قشر زحمتکش می رویم و زحمات و خدمات آنان را پاس می داریم اما بهانه گفتگوی امسال ما با فریبا فرامرزی مدیر پرستاری بیمارستان بزرگ نفت اهواز تنها روز پرستار نبود بلکه نائل شدن به افتخار بازنشستگی نیز بود.

 فریبا فرامرزی در سال 1364 در رشته پرستاری در دانشگاه اصفهان پذیرفته شد. وی پس از گذراندن طرح در شهرستان ایذه در سال 1369 از طریق آزمون و مصاحبه به مجموعه بهداری نفت وارد شد و در بیمارستان نفت مسجد سلیمان شروع به کار کرد.

وی پس از گذشت سه سال به بیمارستان نفت اهواز منتقل شد و پس از آن در بخش های اطفال ، زنان و زایمان و دیالیز مشغول به کار بوده است. فریبا فرامرزی از سال 1384 تا کنون به عنوان مدیر پرستاری بیمارستان بزرگ نفت اهواز مشغول به خدمت بوده است. وی همچنین در سال 1394 به عنوان پرستار نمونه کشوری برگزیده شد.

پیشکسوت حرفه ی پرستاری در خصوص برنامه ریزی های مدیریتی بیمارستان نفت اهواز در حوزه پرستاری در دوره ی حضور خود گفت : بهداشت و درمان اهواز همیشه جز پیشگامان در ورود به حوزه های جدید و برقراری استانداردهای بیمارستانی بوده و همواره کاندید اول سازمان برای پایلوت شدن در اجرای بسیاری از فعالیت ها بوده است.

وی افزود : در طی این سالها با همت مدیریت و با تلاش ، پشتکار و جدیت مجموعه پرستاری ، بیمارستان بزرگ نفت اهواز موفق به کسب استاندارد ایزو 9001 در مدیریت کیفیت ، لوح زرین حاکمیت بالینی ، درجه یک عالی در اعتبار بخشی ملی  و عناوین برتر در جشنواره های آموزش به بیمار شده است.

وی در خصوص نقش خود به عنوان مدیر پرستاری در مجموعه بهداشت و درمان نفت اهواز گفت : به نظام ها و استانداردهایی چون حاکمیت بالینی و اعتبار بخشی و هر آنچه ما را به یک چارچوب نظامند متعهد کند و بتوانیم به دنبال آن خود را ارزیابی کنیم، اعتقاد دارم و البته همه ی این افتخارات به واسطه ی کار تیمی کسب شده و نقش من بسیج نیروها و هماهنگ کننده بوده است. کار اصلی را پرستاران در بخش های بستری انجام داده اند و همیشه سپاسگزار سرپرستاران و پرستاران خواهم بود چون هیچ دستاوردی بدون همکاری آنها میسر نبود.

وی در خصوص شغل پرستاری گفت : پرستاری یک شغل معمولی نیست ، پرستاری علاوه بر علاقه مندی به کار ، دقت ، جدیت ، دلسوزی ، وجدان و تعهد کاری بالایی را می طلبد. شغل پرستاری بسیار حساس است چون با بیماران و افراد دردمند سر و کار دارد.

وی با اشاره به پیشرفت علم و تکنولوژی گفت : پرستار همیشه باید در حیطه ی تخصصی خود مطالعه کند و به روز باشد.

وی در ادامه به پرستاران جوان توصیه کرد : پرستاران بایستی  در همه ی حیطه های دانشی ، مهارتی ، اخلاقی و ارتباطی به شکل متوازن رشد کنند و پرستار پویا کسی ست که خود را در تمام جنبه ها رشد داده باشد و حضورش برای بیمار اثر بخش باشد.

وی سپس تصریح کرد : .در شغل پرستاری به علت سختی کار و نوبتکاربودن فرد ممکن است دچار آسیب های جسمی و روحی شود و بایستی توسط خانواده و جامعه حمایت شوند . در محیط کار نیز مدیران و سرپرستان باید به سلامت کارکنان اهمیت بیشتری دهند و  سلامت جسمی و روحی کارکنان جزء اهداف کوتاه مدت و دراز مدت دفتر پرستاری نیز می تواند باشد.

وی در پایان بهترین خاطره خود طی این سالها را جمله زیبای یکی از پزشکان که از زبان همراه بیمار نقل شده بود عنوان کرد و گفت : بیماران خود را بعد از خدا به شما پرستاران می سپاریم.

 

فرامرزی2

فرامرزی3

فرامرزی1

۹ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۰۹
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۲,۳۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید