سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۲۲

اخبار

کارشناسان بهداشت ، خط مقدم مبارزه با کرونا

دکتر سید حسن موسوی اقدامات مرکز بهداشت و طب صنعتی در بحران کووید 19 را تشریح کرد.

 

به مناسبت 18 فروردین ماه ( هفتم آوریل )، روز جهانی بهداشت و آغاز هفته سلامت به سراغ همکاران شاغل در معاونت بهداشت و طب صنعتی رفتیم تا اقدامات این مرکز در بحران کووید19 را جویا شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، دکتر سید حسن موسوی معاون بهداشت و طب صنعتی ضمن تبریک روز سلامتی به همکاران خود اقدامات مجموعه تحت سرپرستی خود در بحران کووید19 را تشریح کرد.

دکتر موسوی در خصوص اقدامات کنترلی قبل از شیوع ویروس کرونا در ایران گفت : همزمان با شیوع بیماری کرونا ویروس در چین و قبل از شیوع اپیدمی در ایران ، با طرح موضوع در کمیته سلامت بهداشت و درمان اهواز و تشکیل جلسات فوری با حضور متخصص عفونی و روسای واحد های مختلف اقدامات معاونت بهداشت و طب صنعتی آغاز شد.

وی گفت : در همان زمان ضمن حضور کارشناسان بهداشتی در جلسات و کلاس های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ، جلسات اضطراری با روسای HSE شرکت های تحت پوشش نیز برگزار شد .

دکتر موسوی افزود : در آن زمان ویرایش سوم دستورالعمل مواجهه با شرایط اضطراری (ERP) پیشگیری از بیماری های تنفسی نیز توسط تیم اورژانس پیش بیمارستانی تنظیم و تدوین شد.

دکتر موسوی همچنین گفت : در آن زمان به شرکت های تابعه پیشنهاد شد مکان مناسبی را جهت قرنطینه 14 روزه  شاغلینی که به کشور چین ماموریت داشتند و همچنین اتباع چینی شاغل در شرکت ها که در حال بازگشت به ایران بودند ، تعبیه نمایند.

معاون بهداشت و طب صنعتی اظهار کرد:  پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در ایران ضمن اعلام آماده باش کامل به همه ی کارکنان بهداشتی، ویرایش چهارم دستورالعمل مواجهه با شرایط اضطراری (ERP) پیشگیری از بیماری های تنفسی با نگاه پیشگیری و کنترل اپیدمی تنظیم شد.

دکتر موسوی ضمن بیان راه اندازی مرکز پاسخگویی در زمینه بیماری کووید 19 و فعال نمودن واحد EOC  و تیم واکنش سریع اظهار داشت :  این تیم ها به صورت 24 ساعته فعال می باشند.

وی افزود : ضمن تشکیل جلسات متعدد با روسای HSE شرکت ها ، قبل از دریافت دستورالعمل های کشوری، دستورالعمل های پیشگیرانه داخلی و بومی نیز تدوین و تنظیم شد و در اختیار شرکت ها قرار گرفت.

دکتر سید حسن موسوی تاکید کرد : راهکارهای کنترلی در خصوص پیشگیری از ابتلا شاغلین مانند مدیریت و کاهش تردد کارکنان اقماری ، محدود سازی و لغو حرکت اتوبوس های بین شهری و درون شهری ، لغو تجمعات غیر ضروری و .. به شرکت ها ارائه شد.

وی اظهار داشت : کارشناسان بهداشت آموزش های لازم را در خصوص نحوه رقیق سازی مواد گندزدا ، استفاده از پمپ های مه پاش ، انجام ضدعفونی سطوح در ادارات و اماکن را به کارکنان خدماتی عملیات غیر صنعتی ارائه نموده و بر روند اجرای آن نظارت می کنند.

معاون بهداشت و طب صنعتی با تاکید بر نقش نظارتی کارشناسان بهداشت گفت : کارشناسان بهداشت با نظارت بر انجام ضدعفونی و گندزدایی اماکن بهداشتی ، درمانی و بیمارستان بزرگ نفت بویژه در مواقع خاص مانند گندزدایی واحد خدمات تشخیصی بلافاصله پس از انجام سی تی اسکن ریه در موارد مشکوک و محتمل ، وظیفه خود را به خوبی ایفا کرده اند.

وی در ادامه افزود : پس از شناسایی بیماران مشکوک ، محتمل و یا قطعی کووید 19 ، تیم واکنش سریع ضمن انجام اقدامات بهداشتی لازم و ضدعفونی و گندزدایی فضاها ، با حضور در منزل و محل کار فرد اصول بهداشتی و نحوه قرنطینه خانگی را به خانواده و همکاران فرد مورد نظر آموزش داده و به مدت 14 روز این افراد را پایش میکنند.

معاون بهداشت و طب صنعتی در ادامه گفت : در مراکز سلامت کار نیز ضمن غربالگری و تب سنجی کارکنان اقماری و کارکنان مامور به دکل ها قبل از شروع به کار ، گواهی سلامت برای ایشان صادر می شود.

وی همچنین تاکید کرد : واحد سلامت کار با شناسایی شاغلین پرخطر و اعلام به شرکت ها جهت عدم حضور ایشان در محل کار از ابتلا افراد پر خطر پیشگیری نموده است.

دکتر سید حسن موسوی در پایان ضمن تبریک روز جهانی بهداشت و هفته سلامت به همکاران خود گفت : کارشناسان بهداشت در این مدت خط مقدم مبارزه با کرونا بوده اند و در این راه از هیچ کوششی دریغ ننموده اند.

۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ۱۴:۵۵
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۱۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید