سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۲۵

اخبار

تامین دارو ، تجهیزات و لوازم حفاظت فردی در بهداشت و درمان اهواز

معاون دارو و درمان بهداشت و درمان اهواز نحوه تامین دارو ، تجهیزات و لوازم حفاظت فردی در بهداشت و درمان اهواز را تشریح کرد.

 

این روزهای شیوع ویروس کرونا (کووید 19)  تامین دارو و تجهیزات و لوازم حفاظت فردی و ... برای بیمارستانها و مراکز درمانی کار بسیار سخت و پیچیده ایست و نیاز به پیگیری و صرف وقت و انرژی فراوانی دارد ، بر همین اساس با دکتر سید کمال مرعشی ، معاون دارو و درمان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز به گفتگو نشسته ایم تا روند تامین دارو و تجهیزات را از ایشان جویا شویم.

تهیه به موقع داروهای مرتبط

 
دکتر سید کمال مرعشی در خصوص تهیه و تامین به موقع داروهای مرتبط در زمان مناسب گفت : از ابتدای شیوع کرونا ویروس در کشور ما بر اساس پروتکل های کشوری درمان بیماران ( دو دارویی یا چند دارویی ) اقدام به تهیه و تامین دارو های مورد نیاز از طریق معاونت درمان ، معاونت بهداشتی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردیم و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز یک سهمیه مشخص به ما اختصاص داده شد ودر حال حاضر ما مشکلی از جهت تامین دارو نداریم.
دکتر مرعشی افزود : با توجه اینکه ویژگی های این بیماری نوپدید مرتبا در حال تغییر است ، پروتکل های کشوری نیز مرتبا بروز رسانی می شود و مطابق با پروتکل های جدید دارو در اختیار بیمارستانها قرار می گیرد و داروها برای درمان بیماران در مراکز درمانی ، درمان در شرایط قرنطینه و یا درمان های پیشگیرانه متفاوت است.

تامین محلول های ضد عفونی کننده دست و سطوح و الکل

 
معاون دارو و درمان بهداشت و درمان اهواز در ارتباط با کمبود محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور گفت : در اوایل اسفند ماه 98 با توجه به کمبود محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح در بازار و شرایط سخت تامین آنها ،  واحد خدمات دارویی بهداشت و درمان اهواز بر طبق فرمولاسیون و پروتکل های سازمان بهداشت جهانی اقدام به ساخت هزار لیتر محلول شستشوی دست نمود که این امر در آن زمان  تاحدودی موجب آسودگی خاطر همکاران ما در بهداشت و درمان اهواز شد.

وی افزود : سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، وظیفه تامین و توزیع محلولهای ضدعفونی کننده دست و سطوح ، را بصورت دوره ای و مستمر ، جهت بهداشت و درمان های صنعت نفت جنوب ( از جمله آغاجاری ، ماهشهر ، اصفهان ، بوشهر و ... ) از طریق معاونت غذا و دارو استان خوزستان ، برعهده بهداشت و درمان اهواز قرار داده است که این مهم با پیگیری های مستمر همکاران خدمات دارویی به شکل بسیار خوبی انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به اخذ مجوز از شرکت ملی نفت ایران از طریق سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در خصوص تامین ده هزار لیتر الکل و محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح گفت : با مساعدت شرکت ملی نفت ایران و معاونت غذا و داروی استان خوزستان محلول ها تامین شده و البته هماهنگی ها و پیگیری ها برای تامین الکل و محلول های ضدعفونی کننده تا پایان بحران کووید 19 همچنان ادامه دارد تا ان شاالله بتوانیم بر این بحران فائق آییم.
وی همچنین گفت : علاوه بر تامین محلول های ضد عفونی دست و سطوح جهت بهداشت و درمان های صنعت نفت جنوب ، ما آمادگی داریم که با هماهنگی HSE شرکت های نفتی تابعه ، به تامین محلول های ضد عفونی کننده دست و سطوح در شرکتها کمک نماییم ، همچنانکه بخشی از نیاز شرکتهای نفت و گاز کارون و مارون به محلول ها را نیز تامین کرده ایم.

پیگیری شبانه روزی تامین تجهیزات حفاظت فردی

 
دکتر مرعشی ضمن تشکر از همکاران واحد تدارکات و کالا در پیگیری شبانه روزی تامین تجهیزات حفاظت فردی از جمله ماسک ، گان ، دستکش ، لباس های یکسره  و ... گفت : علاوه بر وظیفه خطیر تامین تجهیزات ، مدیریت توزیع آنها نیز بسیار اهمیت دارد و ما در بهداشت و درمان اهواز جهت مدیریت توزیع این اقلام از ابتدای شروع بحران به شکل روزانه و براساس میزان حضور افراد ، اولویت محل کار افراد ، میزان مواجهه با بیماران در بخش ها و واحد های مختلف و ... تجهیزات را بین همکاران خود توزیع نمودیم .
وی همچنین اذعان کرد : در زمینه تامین و توزیع تجهیزات حفاظت فردی ، آنکال مشخص شده که در هر ساعتی از شبانه روز که بخش یا واحدی نیاز داشته باشند ، تجهیزات حفاظت فردی در اختیار ایشان قرار گیرد.
دکتر سید کمال مرعشی افزود : بهداشت و درمان اهواز همچنین متولی توزیع ماسک و دستکش ، گان و..  تخصیص یافته از ستاد سازمان ، در بهداشت و درمان های جنوب نیز بوده است.

تغییر کاربری داروخانه تخصصی 2 به داروخانه بیماران تنفسی و راه اندازی داروخانه های تخصصی 3 و4

 

دکتر مرعشی با بیان اینکه راهکارهای کنترلی برای پیشگیری از تردد های غیر ضروری و جداسازی بیماران تنفسی و غیر تنفسی در بیمارستان نفت اهواز انجام شده گفت : پس از جداسازی کامل مسیر بیماران تنفسی و غیر تنفسی ، با تغییر کاربری داروخانه شماره 2 بیمارستان بزرگ نفت این داروخانه صرفا به بیماران اورژانس و بیماران تنفسی اختصاص یافت و داروخانه شماره 1 نیز پاسخگوی مراجعین OPD و مراجعین اورژانسی کلینیک های تخصصی می باشد.
وی افزود : همچنین برای رفاه حال بیماران با ضعف سیستم ایمنی از جمله بیماران پیوند اعضا ، بیماران سرطانی و .. و پیشگیری از تردد غیر ضروری ایشان در بیمارستان ، داروهای این افراد تا حد امکان به صورت سه ماهه در اختیارشان قرار گرفت.
دکتر مرعشی در ادامه بیان کرد : همچنین جهت رفاه حال جمعیت تحت پوشش و جلوگیری از تجمع افراد ، در دو مرکز تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت و کارون داروخانه های تخصصی 3 و 4 راه اندازی شد و بیماران می توانند پس از ویزیت ، کلیه داروهای ماهیانه تخصصی خود را از این دو داروخانه نیز دریافت نمایند که این مهم زیر نظر همکاران داروساز مستقر در این داروخانه ها صورت می گیرد.
وی همچنین تاکید کرد : هر 4 داروخانه تخصصی به صورت 24 ساعته فعال می باشند.

انجام حسابرسی های مالی در پایان سال 98 همزمان با فعالیت های جاری

 
معاون دارو درمان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ضمن اعلام آمادگی کامل همکاران واحد خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی و استمرار فعالیتهای ایشان به شکل شبانه روزی تا پایان بحران کووید 19 گفت : در پایان سال 98 علی رغم انجام وظایف محوله و پیگیری های مستمر در زمینه تامین دارو و تجهیزات ، عملیات شمارش و حسابرسی مالی پایان سال نیز در بهداشت و درمان اهواز انجام شد که با توجه به دقت عمل فرآیند حسابرسی ، همزمانی آن با ایفای نقش در بحران جاری کار دشواری بود.

وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه بیماران گفت : از همکاران خود در واحدهای خدمات دارویی ، تجهیزات پزشکی و تدارکات و کالا که در بحران اخیر به صورت شبانه روزی مشغول به خدمت رسانی بوده اند ، تشکر و قدردانی می کنم .
 

خدمات دارویی9
خدمات دارویی8
خدمات دارویی7
خدمات دارویی6
خدمات دارویی5
خدمات دارویی4
خدمات دارویی3
خدمات دارویی2
خدمات دارویی1

۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ۱۷:۵۷
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۵۰۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید