سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۳۹

اخبار

برگزاری جشنواره هفته سلامت در ماهشهر

جشنواره هفته سلامت به همت معاونت سلامت کار و بهداشت و با شعار "افسردگی: بیا صحبت کنیم"، در بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر، این جشنواره جهت بزرگداشت هفته سلامت که بر اساس شعار سازمان جهانی بهداشت با تمرکز بر بیماری افسردگی و راههای پیشگیری و مقابله با آن، طراحی شده بود با تلاش کارشناسان بهداشت امور HSE ماهشهر و با همکاری سایر واحدهای پشتیبانی برگزار گردید.

دکتر حسن نیسی رئیس سلامت کار و HSE ماهشهر در این خصوص گفت : این برنامه با هدف ایجاد روحیه نشاط  و انگیزه، در بین پرسنل و مراجعین بعنوان یکی از راههای موثر پیشگیری از بروز افسردگی طراحی شده که متشکل از غرفه های سلامت روان، تغذیه، بهداشت حرفه ای و ایمنی و مسابقات بوده است و 4 ایستگاه ورزشی تفریحی نیز با طرحهای خلاقانه و نو کارشناسان بهداشت این امور (مار  و پله سلامتی، دارت سلامتی، بسکتبال و بازی لی لی) نیز در فضای نمایشگاه راه اندازی شد که کارشناسان ضمن معرفی فعالیتهای هر واحد در غرفه ها، پیامهای مهم بهداشتی مربوطه را در قالب بنر، پمفلت، کلیپ صوتی و تصویری و مشاوره حضوری ارائه دادند.

وی ادامه داد:در غرفه بهداشت روان مشاوره های اولیه، انجام تست افسردگی ، پخش کلیپ های انگیزشی و آموزش مهارتهای زندگی، اجرای مسابقه کتبی با عنوان "افسردگی و راههای مقابله با آن" و ... ارائه شد. در غرفه های ایمنی و بهداشت حرفه ای نیز فعالیتهای مرتبط با ایمنی و بهداشت حرفه ای ، آموزش عوامل زیان آور محیط کار، اجرای مسابقه کتبی، معرفی فعالیتها و خدمات قابل ارائه توسط واحد بهداشت حرفه ای و ... ارائه گردید. درغرفه تغذیه نیز مشاوره های اولیه کارشناس تغذیه، پمفلت های آموزشی ، توصیه های عمومی ، معرفی غذاها و دم نوشها و گیاهان دارویی که در بیماریهای روحی،روانی موثر می باشند، با همکاری خانم دکتر عویدزاده متخصص طب سنتی مجموعه ارائه گردید. ضمن اینکه بعنوان پذیرایی از عرقیجات آرامبخش بعنوان جایگزین مناسب استفاده گردید.

دکتر نیسی افزود: علاوه بر غرفه های تخصصی، 4 ایستگاه نشاط آور تفریحی با طراحی نو جهت رساندن پیامهای سلامتی به مراجعین و همکاران طراحی شده بود که در قالب ورزش دارت(با صفحه مخصوص پیامهای سلامتی) ، ماروپله(با طراحی پیامهای بهداشتی) در ابعاد بزرگ و انسانی، ورزش بسکتبال و جهت یادآوری خاطرات قدیم بازی لی لی نیز در فضای نمایشگاه برگزار گردید و در نهایت جوایزی به رسم یادبود به شرکت کنندگان در این مسابقات اهداء گردید.

رئیس سلامت کار و HSE در ادامه گفت: با توجه به استقبال بسیار خوبی که از جشنواره و خصوصاً فعالیتهای تفریحی انجام گردید شاهد شادی و نشاط در شرکت کنندگان بودیم که خستگی برگزاری جشنواره را از کارشناسان و برگزارکنندگان آن می زدود و امید آن داریم که فعالیتهای مشابه باعث ایجاد روحیه نشاط ، انگیزه و در نهایت افزایش کیفیت خدمات گردد.


هفته سلامت ماهشهر 6
هفته سلامت ماهشهر 5
هفته سلامت ماهشهر 4
هفته سلامت ماهشهر 3
هفته سلامت ماهشهر 2
هفته سلامت ماهشهر 1  

 

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۱۸
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز - ماهشهر |
تعداد بازدید : ۱,۴۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید