سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۲۹

اخبار

انجام واکسیناسیون 1018 نفر از کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز

دکتر سید حسن موسوی : 62% کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز دوز اول واکسن کووید 19 و 22% ایشان دوز اول و دوم واکسن را دریافت نموده اند.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت  و درمان صنعت نفت اهواز ، واکسیناسیون کارکنان خدوم و پرتلاش این بهداشت و درمان برعلیه بیماری کووید 19 همچنان در حال انجام است . با دکتر سید حسن موسوی ، معاون بهداشت و طب صنعتی در این زمینه گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می آید:

دکتر سید حسن موسوی با بیان اینکه واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با پیگیری های دکتر بهرام دهقان، رئیس این بهداشت و درمان و با هماهنگی با ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اسفند ماه 99 آغاز شد و همچنان ادامه دارد گفت : واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز از نهم اسفند ماه 99 با الویت کارکنانی که بیشترین درگیری را با بیماری کرونا داشته اند از جمله کادر درمانی شاغل در بخش های ICU  1و 2 کووید ، بخش های عمومی کووید و اورژانس تنفسی آغاز شد و تاکنون تعداد 1018 نفر از کارکنان (62 %) حد اقل یک دوز از واکسن کووید19 را دریافت نموده اند که از این تعداد 395 نفر (22%) نیز دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده اند و بیش از دو هفته از تزریق دوز دوم ایشان می گذرد.

وی گفت : با توجه به اهمیت واکسیناسیون در مقابل این ویروس و لزوم دقت در کاهش خطرات احتمالی هنگام تزریق و عوارض پس از تزریق شامل عوارض زودرس و دیررس آن ، فرآیندی دقیق طراحی و به اجرا گذاشته شد. این فرآیند با توجه به پروتکلهای بین المللی، دستورالعملهای وزارت بهداشت و ملاحظات موجود در راهنمای استفاده از واکسنها طراحی گردید.
وی تصریح کرد : در بدو ورود، پس از تب سنجی ، فرم غربالگری خاص واکسن مورد نظر تحویل هر فرد میگردید. پس از تکمیل، فرم مزبور توسط کارشناسان مستقر بررسی و چنانچه فرد محدودیتی برای تزریق واکسن نداشت ، کارت واکسیناسون صادر و تحویل ایشان میگردید وتزریق واکسن انجام می شد. پس از انجام واکسیناسیون افراد بمدت 20 تا 30 دقیقه ( با توجه به نوع واکسن ) در سالن تحت نظر مستقر شده  و پس از این مدت کارت تکمیل شده واکسن ، شامل مشخصات سجلی فرد، نام واکسن، شماره سریال ویال تزریق شده و . . . کارت به فرد تحویل داده می شد. چنانچه بر اساس فرم غربالگری تکمیل شده محدودیتی جهت تزریق واکسن مشاهده می شد ، فرد به پزشک مستقر در محل واکسیناسیون  معرفی و بر اساس نظر پزشک مبنی بر تزریق یا عدم تزریق واکسن عمل می شد. در مواردی که نیاز به مشاوره های تخصصی باشد به صورت تلفنی از متخصصین مربوطه توسط پزشک کسب تکلیف می گردید.

وی تاکید کرد : برای اطلاع بیشتر همکاران راهنمای مشخصات واکسن نیز در محل واکسیناسیون موجود بوده و در صورت نیاز در اختیار افراد قرار می گرفت.

معاون بهداشت و طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت : واکسن هایی که تاکنون جهت کارکنان این بهداشت و درمان تزریق شده ، اسپوتنیک V ، آسترازنکا و سینوفارم بوده است.

وی همچنین از تزریق دوز اول و دوم واکسن برای 32 نفر بیمار دیالیزی نیز خبر داد.

وی در پایان از تلاش های مدیریت بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز جهت تامین و تخصیص واکسن و همچنین از همکاران شاغل در معاونت  بهداشت و طب صنعتی که با زحمات بی دریغ و شبانه روزی خود تلاش کردند پروسه ی انجام واکسیناسیون به نحو احسن و دقیق انجام شود ، تشکر و قدردانی کرد .

۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۵:۰۶
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۸۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید