سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۱۲

اخبار

ایثار و از خود گذشتگی کادر درمان در روزها و شبهای سخت مبارزه با کرونا

بحران کرونا از کادر درمان انسانهای دیگری ساخت ؛ سختکوش تر ، فداکارتر ، متحد تر و توانمندتر

 

اواخر بهمن ماه سال 1398 زمزمه های شروع و شیوع بیماری جدیدی به نام کرونا در کشور شنیده شد.  با شروع ابتلای مردم کشورمان به این بیماری بسیار مهلک ، کادر درمان که همواره صادقانه به بیماران خدمت کرده اند ، با موج جدیدی از بیماران مواجه شدند و علی رغم تجربه فراوان در امر پرستاری از بیماران به علت نوپدید بودن بیماری کووید 19 ، نیاز به آموزش های جدید در این  زمینه داشتند.
در آن روزهای ابتدایی با توجه به جو روانی که این بیماری در سراسر جهان ایجاد کرده بود ، نیاز به افزایش توانمندیهای روحی روانی و افزایش تاب آوری بیش از گذشته احساس می شد.
 این بیماری با همه بیماری هایی که می شناختیم تفاوت داشت، ناشناخته بود و کنترل و درمان این بیماری برای علم بشر و جامعه پزشکی آن روز چندان آسان به نظر نمی رسید.
در طی این ماههای سخت و جان فرسا که کادر درمان در جای جای کشور پهناورمان ایران و در سراسر جهان ، شب و روز جانفشانی و تلاش نمودند تا بتوانند پدران، مادران، برادران و خواهران خود را از چنگال این بیماری شوم برهانند ، وهمکاران عزیزی هم بودند که در این را جان شیرین خود را از دست دادند و برای جامعه پزشکی کشور تا همیشه ی تاریخ به عنوان اسطوره ، جاودانه خواهند ماند.
 آنچه در این ماههای سخت و نفس گیر برای ما که سالها در خدمت بیماران و دردمندان بوده ایم تجربه بسیار بزرگ و باارزشی بود این است که این فراز و نشیب ها بحران ها به ما یادآوری نمود که توانایی انسانها چقدر می تواند عظیم باشد که کارهای ناشدنی را که در شرایط عادی برای ما غیر قابل تصور بود بتوانیم با درایت و تلاش و کوشش جامه عمل بپوشانیم. بحران کرونا از کادر درمان انسانهای دیگری  ساخت ، سختکوش تر ، فداکارتر ،متحد تر  و توانمندتر .

آنچه در طی این دوران برای ما به یادگار می ماند توانمندی ،احساس مسئولیت ، تلاش جانانه ، ایثار و از خود گذشتگی همیشگی کادر درمان می باشد . به جامعه پزشکی ایران بخاطر داشتن چنین سرمایه های افتخار آفرین می بایست تبریک گفت. پرستاران پزشکان و کلیه تیم درمانی در این ایام حماسه آفریدند . در شرایطی که حضور در کنار این بیماران خطر ابتلا را بیش از همه برای کادر درمان به همراه داشت  اما ثابت نمودند به راستی نام پرستار ، درمانگر، مددکار زیبنده وجود نازنین آنهاست. به امید روزی که ایران عزیزمان از وجود این بیماری منحوس رهایی یابد.


قدم خیر بهرمان

معاون مترون بیمارستان بزرگ نفت اهواز

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۲۱
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۶۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید