سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۱۸

اخبار

اختصاص 60 درصد ظرفیت تخت های بستری بیمارستان بزرگ نفت اهواز به بیماران کووید 19

دکتر بهرام دهقان ، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت : جهت کاهش ازدحام اورژانس تنفسی بیمارستان بزرگ نفت اهواز ، بهبود خدمات رسانی به بیماران و افزایش رضایتمندی ، کلینیک سرپایی تزریق رمدسیویر و محل نمونه گیری تست PCR به مسجدحضرت فاطمه زهرا (س) بیمارستان بزرگ نفت انتقال یافت.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، دکتر بهرام دهقان ، رئیس این مجموعه با اشاره به گذشت بیش از یک ماه از آغاز پیک پنجم بیماری کرونا در کشور گفت : شرایط بیمارستان بزرگ نفت به گونه ایست که ما بیشترین مراجعات روزانه را از ابتدای آغاز همه گیری کرونا تاکنون تجربه کرده ایم به طوری که در بیمارستان بزرگ نفت اهواز روزانه بیش از 600 بیمار به اورژانس تنفسی و بیش از 350 بیمار به اورژانس حاد غیر تنفسی مراجعه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه  60 درصد ظرفیت تخت های بستری این بیمارستان به کووید19 اختصاص یافته است گفت :  5 بخش بستری عادی و 3 بخش بستری مراقبت های ویژه (ICU) جمعا با ظرفیت 160 تخت به بیماران کووید 19 اختصاص یافته است.

اورژانس تنفسی10
اورژانس تنفسی8
اورژانس تنفسی6

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با اشاره به انتقال کلینیک سرپایی تزریق رمدسیویر به مسجدحضرت فاطمه زهرا (س) بیمارستان نفت تصریح کرد : با توجه به انجام روزانه بیش از 150 تست PCR و تزریق داروی رمدسیویر به بیش از 170 بیمار در روز و کلینیک تخصصی کرونا با حداقل 70 بیمار ، ازدحام در اورژانس تنفسی بیمارستان بزرگ نفت ایجاد شده بود که با برنامه ریزی های انجام شده جهت بهبود خدمات رسانی به بیماران و افزایش رضایتمندی ، کلینیک سرپایی تزریق رمدسیویر به مسجدحضرت فاطمه زهرا (س) بیمارستان نفت انتقال یافت.

وی با بیان اینکه این خدمات در فضایی مناسب تر به بیماران کووید19 ارائه می گردد گفت : داروخانه نیز در فضای مسجد بیمارستان مستقر شده تا بیماران بدون دغدغه و انتظار جهت تحویل دارو ، تزریق سرپایی این دارو را انجام دهند. در حال حاضر 25 تخت در مسجد بیمارستان نفت اسقرار یافته است و این مکان ظرفیت پذیرش روزانه 250 بیمار را برای تزریق سرپایی داروی رمدسیویر دارد.


اورژانس تنفسی5
اورژانس تنفسی4

اورژانس تنفسی1

مسجد4
مسجد3
مسجد2
 
وی بیان کرد : محل نمونه گیری تست PCR نیز به مسجد بیمارستان انتقال یافته است و در حال حاضر ظرفیت انجام بیش از 200 تست در روز فراهم شده است.

 

اورژانس تنفسی2
دکتر دهقان خاطر نشان کرد : این بهداشت و درمان در شرایطی در اسفند ماه 98 با همه گیری کرونا مواجهه شد که در آن زمان تنها 8 تخت مراقبت های ویژه  (ICU) در این بیمارستان وجود داشت و طی 18 ماه گذشته ظرفیت تخت های مراقبت های ویژه این مرکز با افزایش بیش از 400 درصدی به بیش از 35 تخت ویژه رسیده ، به علاوه با آموزش نیروهای پرستاری باتجربه در زمینه ی مراقبت های ویژه،  بیش از 70 نیروی پرستار ICU کار نیز تربیت شده است .

 

اورژانس تنفسی12
اورژانس تنفسی12
اورژانس تنفسی11

دکتر دهقان ضمن تشکر از حمایت های مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در جهت تامین بهترین امکانات درمانی برای مراکز بهداشتی و درمانی صنعت نفت گفت : با پیگیری های انجام شده از آغاز همه گیری کووید 19 تاکنون در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز تعداد قابل توجهی تجهیزات سرمایه ای پزشکی اعم از ونتیلاتور ، تخت های بستری عادی و ویژه ، الکتروشوک ، مانیتور پزشکی ،تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و ... به ارزش بیش از 400 میلیارد ریال خریداری شده ، همچنین در حال حاضر پیگیری خرید یک دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس و یک دستگاه سی تی اسکن 256 اسلایس نیز در حال انجام است.

وی افزود : در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، طی یک ماه گذشته بیش از 32 هزار دز واکسن تزریق شده است که نیمی از این میزان به واکسیناسیون شاغلین (رسمی ، قراردادی و ارکان ثالث) ، بازنشستگان و خانواده های  ایشان اختصاص یافته است و نیمی دیگر مراجعین غیر شرکتی می باشند.

 

واکسن جدید7
واکسن جدید2

وی ضمن ابراز امیدواری در جهت رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی عنوان کرد : امیدواریم به زودی شاهد ریشه کن شدن این بیماری در کشور باشیم. بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز طی 18 ماه گذشته از آغاز همه گیری کرونا بیشترین تلاش را در خدمت رسانی به جامعه بزرگ صنعت نفت به کار گرفته است و تلاش نموده در همه ی حیطه ها بهترین امکانات را برای مراجعین فراهم نماید و کادر بهداشتی و درمانی این مجموعه خالصانه و بی ادعا از جان گذشته اند و به بیماران و مراجعین خدمت رسانی می کنند.


۲۵ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۰۸
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۳۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید