سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۴۰
 

اخبار

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت میهمان ویژه گردهمایی روسا روابط عمومی سازمان

هم اندیشی روسای روابط عمومی مناطق سازمان با میزبانی دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان از مهندس علی فروزنده مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ، چهارشنبه شانزدهم شهریور ماه در ستاد سازمان برگزار شد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، در ابتدا جلسه دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل مجموعه با اشاره به نگاه ویژه مقام عالی وزارت نفت به بهداشت و درمان گفت :  باید از این فرصت استفاده و بهره مندی لازم را ببریم و به دغدغه ها توجه کرد و بطوری برنامه ریزی کنیم که اهمیت و جایگاه بهداشت و درمان در صنعت نفت برای همگان مشخص شود.

دکتر هاشمی از حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در این نشست ابراز خرسندی کرد و افزود : حضور عالی ترین مقام وزارت نفت در روابط عمومی ، بیانگر اهمیت و جایگاه سازمان است.

وی بیان کرد : اهمیت روابط عمومی و جایگاه آن ویژه است و انتظار از حوزه روابط عمومی بالاست، روابط عمومی علمی است برگرفته از همه دانش ها و هنرها و حساسیت این حوزه زمانی نمایان میشود که باید ارتباط مجموعه را با جمعیت تحت پوشش خود فعال نگه دارد.

مدیرعامل سازمان تصریح کرد : ایجاد رابطه معنادار بین مدیریت و ذی نفعان بر عهده روابط عمومی است و باید ذهن مخاطب را اقناع و افکار عمومی را سمت و سو دهد .

دکتر هاشمی به نوآوری و تخصصی بودن حوزه روابط عمومی اشاره کرد و گفت : روابط عمومی فقط خبر و خبرسازی نیست بلکه باید در حوزه تخصصی خود بسیار بروز ، نوآور و کارآمد باشد تا تاثیر خود را در مدیریت کلان بگذارد.

مدیرعامل سازمان ادامه داد : روابط عمومی ها با کمبودها و محدودیت هایی مواجه است و برآن واقف هستیم اما باید به این نکته توجه کرد که از پتانسیل ها و امکانات موجود بهترین بهره مندی را داشته باشیم.

مهندس علی فروزنده مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در ابتدا جلسه از دعوت و میزبانی سازمان تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به اهمیت حمایت مدیران ارشد مجموعه از روابط عمومی ها ، گفت : خوشبختانه مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، اهمیت حوزه روابط عمومی را مد نظر دارد و این نکته بسیار مهمی است.

وی ادامه داد : در گام اول ، ذی نفعان مهم به شمار میروند و باید مسائل و چالش های آنان شناسایی و از ظرفیت ها استفاده کنیم ، باید به تصویر اشتباهی که در نگاه خدمات گیرندگان هست واقف باشیم و هنر اصلاح آن را داشته باشیم،روابط عمومی علاوه بر علم ، هنر و توانمندی هم به شمار میرود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به تاثیر گذاری خدمات بهداشت و درمان در ایجاد آرامش روانی و سلامت کارکنان اشاره کرد و گفت : نگاه مقام عالی وزارت نفت به بهداشت و درمان به دلیل ایجاد محیطی مناسب و تکیه گاهی امن برای کارکنان بسیار ویژه است و مصادق این موضوع حضور دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان در جلسات متعدد شورای معاونان وزارت نفت است .

مهندس فروزنده بیان کرد : ایجاد ارتباط دوسویه با ذی نفعان بسیار مهم است و باید هنرمندانه خدماتی را که ارائه میکنیم اطلاع رسانی کنیم تا شاهد تاثیر گذاری آن باشیم.

وی اظهار داشت : انجام امور روتین در جای خود باشد اما دنبال کار موثر باشید ،  یک کار موثر و خوب بسیار تاثیر گذارتر از هزار کار روتین و یک نواخت است ، باید با رسانه ها و محیط پیرامون ارتباط داشته باشیم و محدودیت ها را به خوبی بشناسیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به کمبود بودجه مالی در تمامی مجموعه ها اشاره و تصریح کرد : بخشی از کار روابط عمومی دلی و هنرمندانه است که مسئولیت پذیری ویژه میخواد ، کار روابط عمومی جدی و پیچیده است به همین دلیل مستقیما با مدیر مجموعه باید در ارتباط باشد.

وی گفت : استفاده از ظرفیت های مجموعه های دیگر میتواند محدودیت ها را به فرصت تبدیل کند و بنده هر نوع حمایتی را لازم باشد ، دریغ نخواهم کرد .

مهندس فروزنده خاطر نشان کرد : باید خبرهای خوب را نشر دهیم و باعث ایجاد انگیزه و حال خوب در بین مردم باشیم ، نباید به کمبودها محدود شویم و با استفاده از تجربیات دیگران راه کارهای نوین را استفاده کنیم.

در ادامه این هم اندیشی مهندس بهنام سمیع مدیر مهندسی و ساختمان سازمان ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته گفت : شاهد عملکرد خوبی در حوزه روابط عمومی هستیم اما نکته مهم کار بهداشت و درمان ارائه خدمات سلامت محور است و باید روابط عمومی ها در این حوزه بیشتر اطلاع رسانی کنند ، در شرایط همه گیری کرونا تمام کشور با کمبود امکانات و تجیهزات روبرو بود اما خوشبختانه با حمایت مدیرعامل و تلاش دیگر مدیران و کارکنان سازمان با هیچ کمبودی مواجهه نشد و این نیاز به اطلاع رسانی دقیق و شفاف  به جمعیت تحت پوشش را دارد و باید بطور ملموس به ذی نفعان زحمات و تلاش کادر درمان را به تصویر بکشیم.

همچنین مهندس رضا تیرگر مدیر برنامه ریزی سازمان با اشاره به اینکه روابط عمومی ویترین سازمان است گفت : هماهنگی ، همدلی و تعاملات باید به نفع ذی نفعان سازمان باشد  ، با توجه به حساسیت مقام عالی وزارت نفت به حوزه بهداشت و درمان باید از فرصت ها استفاده کنیم برای نشان دادن زحمات ایثارگران خط مقدم درمان و امیدوارم شاهد روزهای خوب در صنعت نفت باشیم.

مهدی محمودزاده رییس روابط عمومی سازمان ضمن تشکر از حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در این جلسه و اشاره به حمایت های مدیرعامل سازمان از حوزه روابط عمومی به طرح چالش ها و مشکلات روابط عمومی ها در مناطق پرداخت .گفتنی است در ادامه این هم اندیشی در خصوص چالش ها و مشکلات ، چارت سازمانی روابط عمومی ، کمبود نیرو متخصص ، آموزش نیروها ، تخصیص بودجه به روابط عمومی ، کمبود ابزار و تجهیزات ، سامانه نظرسنجی الکترونیکی ،سامانه پیامکی و نحوه افزایش میزان رضایتمندی جمعیت تحت پوشش مطالبی بیان شد .

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ۱۵:۴۵
تعداد بازدید : ۸,۴۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید