سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۵۱

اخبار

رَه هموار است؛

تسهیل خدمات دهی به معلولین در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز

12 آذر (سوم دسامبر) به عنوان روز جهانی معلولان نام‌گذاری شده است، این روز در سراسر جهان با هدف افزایش آگاهی عمومی درباره این گروه، درک و پذیرش افراد دارای معلولیت و تجلیل از دستاوردها و مشارکت‌ این جمعیت نام‌گذاری شده است. در عبارتی ساده و قابل فهم می توان گفت؛ با واژه معلول خیلی سختگیر نباشیم، از واژه معلول نهراسیم، نسبت به آن لازم نیست نگاهی حساس، ترحم آمیز و صدقه‌ای و دلسوزانه داشت کافیست کاملا، واقع بینانه و با دیدگاهی تحول آفرین به آن نگاه شود و با معلول و معلولان رفتاری در شان و مناسب صورت گیرد. بی‌توجهی به نیازهای معلولان که رنج‌ها و ملالت‌های جسمی را صبورانه تاب می‌آورند علاوه بر تضعیف باورها سبب انزوای اجتماعی آنها می‌شود که حل این مساله نیز در گرو برنامه‌ریزی درست و انجام اقدامات موثر و کارگشاست.
 
 
 بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با ارائه خدماتی از جمله مناسب سازی مراکز درمانی جهت تسهیل در تردد، ارائه خدمات توانبخشی در تمامی ایام هفته، فعال کردن واحد مددکاری، تکریم و عیادت از خانواده‌های دارای معلول و همچنین بهره‌مندی و پرداخت مستمری سالیانه به این قشر تلاش میکند گام‌هایی هر چند کوچک برای این قشر برداشته باشد. عبور از کنار مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و دیدن مناسب سازی اماکن برای افراد دارای معلولیت رضایتمندی خانواده‌های دارای معلول را نشان میدهد.
 
 دکتر بهرام دهقان به مناسبت ۱۲ آذر (سوم دسامبر) روز جهانی معلولان در گفتگو با روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز جمعیت خدمات گیرنده را 74 هزار و 250 نفر اعلام کرد و گفت: معلولین تحت پوشش این بهداشت و درمان دارای معلولیتهای جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی و شنوایی هستند.
 
 وی به مناسب سازی مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز برای افراد توانیاب اشاره کرد و گفت: اکثر ورودی و خروجی‌های واحدها دارای سطح شیب‌دار جهت سهولت در تردد می‌باشند.
 
 دکتر دهقان گفت: علاوه بر طراحی مسیر شیب‌دار در ورودی و خروجی، کلینیک‌های تخصصی بیمارستان بزرگ نفت اهواز به آسانسورهای عریض مجهز می‌باشد.
 
 این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین به تعداد کافی ویلچر در مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز جهت استفاده سالمندان و معلولین وجود دارد.
 
 دکتر دهقان با توجه به نیاز مدام افراد توانیاب به انجام اعمال فیزیوتراپی گفت: واحد فیزیوتراپی بیمارستان بزرگ نفت اهواز در طبقه همکف این مرکز درمانی قرار دارد.
 
 وی تصریح کرد: ارگونومی فیزیوتراپی با تمام استانداردهای جهانی و مطابق با استانداردهای معاونت درمان همخوانی دارد.
 
 رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ادامه داد: کاردرمان‌های این مرکز درمانی به مسائل روانشناسی تا حدود زیادی واقف هستند تا بتوانند ارتباطات موثری را با افراد دارای معلولیت برقرار نمایند.
 
 دکتر دهقان همچنین گفت: واحد توانبخشی خدماتی از جمله مهارتهای خودیاری، استقلال فردی، تقویت عضلات، بهبود تعادل، افزایش شناخت و افزایش شناخت و آگاهی جهت کیس‌های کودکان، کارکردن با اختلالات توجه و بیش فعالی، فلج مغزی، پارکینسیون، سکته مغزی و ام اس ارائه میدهد. وی زمان فعالیت واحد توانبخشی بیمارستان نفت اهواز را  از شنبه تا پنجشنبه  از ساعت 7 الی 20 اعلام نمود.
 
 دکتر دهقان تعامل با اداره بهزیستی جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای به افراد تحت پوشش بالای 20 سال، بسترسازی مناسب جهت انجام خدمات درمانی به معلولین، تکریم و عیادت از خانواده های دارای معلول را برخی از وظایف واحد مددکاری عنوان کرد.
 
 وی عنوان کرد: عملکرد واحدهای مددکاری اجتماعی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز تقویت می‌شود.
 
۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۰۸
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۳۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید