سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۰۷

اخبار

اقدامات و فعالیت های روابط عمومی بهداشت و درمان اهوازدر بحران کرونا

دکتر مجتهدی : روابط عمومی ها در بحران کرونا نقش تاثیر گذاری در انعکاس فعالیت ها و تلاش های مدافعان سلامت داشته و دارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان اهواز ،  به مناسبت 27 اردیبهشت ماه آغاز هفنه روابط عمومی ، دکتر مجتهدی رئیس روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز فعالیت ها و اقدامات روابط عمومی این مرکز  در بحران کرونا را تشریح کرد.

دکتر مجتهدی با بیان اهمیت نقش روابط عمومی در انعکاس فعالیت ها و تلاش های کارکنان یک مجموعه گفت: روابط عمومی ها در بحران کرونا نقش تاثیر گذاری در انعکاس فعالیت ها و تلاش های مدافعان سلامت ، کادر درمانی و غیر درمانی و همکاران حوزه بهداشت دارند.

رئیس روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت : از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور چین و پس از آن با شیوع بیماری کووید19 در ایران ، جلسات و کارگروه های متعددی در بهداشت و درمان اهواز تشکیل و کلاس های آموزشی جهت کادر درمانی و غیر درمانی برگزار شد که با حضور در این جلسات و کارگروه ها  و انعکاس این فعالیت ها در سایت بهداشت و درمان اهواز به آدرس ahv.piho.ir و تهیه بیش از 40 گزارش خبری با محوریت بیماری کووید19 نسبت به آگاهی بخشی به همکاران و جمعیت تحت پوشش اقدام نموده ایم.

دکتر مجتهدی در همین زمینه اظهار کرد : به منظور اطلاع رسانی به همکاران شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت با نصب بنر های اطلاع رسانی در سطح بیمارستان و مراکز سلامت خانواده و درج اطلاعیه ، پیام متنی و یا  تصویری در تابلوهای اعلانات بهداشت و درمان آگاهی بخشی به کلیه همکاران نیز صورت گرفت.

وی افزود : در جهت حفظ سلامت مراجعین به مراکز درمانی ، در کلیه فضاهای درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با نصب بنر های اطلاع رسانی در خصوص کرونا و روش های پیشگیری از آن  ، جدا سازی مسیر های ورودی بیماران تنفسی و غیر تنفسی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم انجام شده است.

دکتر مجتهدی همچنین با اشاره به نقش روابط عمومی در اطلاع رسانی به جمعیت تحت پوشش و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه صنعت نفت گفت : از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون بالغ بر 60 هزار پیامک در جهت آگاهی بخشی به جمعیت تحت پوشش ، شاغلین و بازنشستگان ارسال شده تا با حفظ موازین بهداشتی و اجرای همه پروتکل های استاندارد از شیوع کرونا جلوگیری شود.

وی تاکید کرد : از آنجا که ارتباط خوبی با روابط عمومی ها شرکت های نفتی منطقه از جمله شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ، شرکت های بهره برداری نفت و گاز کارون و مارون ، شرکت ملی حفاری ایران و ... برقرار شده است ، در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به همکاران شاغل در صنعت نفت و خانواده های ایشان ضمن ارسال بسته پیامکی برای روابط عمومی ها جهت درج در سامانه پیامکی خود و اطلاع رسانی به همکاران حوزه صنعت ، 430 متر بنر نیز در مجموعه های عملیاتی ، اداری ، مسکونی و بهداشتی درمانی نفت نصب شده است .

وی افزود :  تعداد 4000 پوستر ، 7000 پمفلت و 8000 بروشور در زمینه آشنایی با بیماری و راههای انتقال و پیشگیری از آن و نیز چاپ و توزیع شده است.

دکتر مجتهدی بیان کرد : به طور مکرر اطلاعات مربوطه ، پروتکل ها و دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد سازمان در خصوص سبک و شیوه زندگی در محل کار و منزل با بیماری کووید19 از طریق فضای مجازی به همکاران روابط عمومی شرکتهای تابعه ارسال شده است.

وی همچنین تصریح کرد : اطلاع رسانی وسیع به همکاران شاغل و بازنشسته شرکتهای تابعه در خصوص ثبت نام در سامانه خود اظهاری وزارت نفت nocorona.ir باعث شد ، ضمن کاهش مراجعات به مراکز درمانی ، افراد مشکوک شناسایی شده و با follow up  روزانه ایشان و پیگیری روند درمان و بهبودی ایشان توسط واحد پزشکی خانواده از انتشار بیشتر بیماری در جامعه نفت پیشگیری شود.

دکتر مجتهدی با تشریح فعالیت های تصویری بهداشت و درمان اهواز گفت : تاکنون 8 کلیپ با عناوین گزارش اقدامات بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و جهادگران عرصه سلامت و ارتباط موثر در بحران کرونا در روابط عمومی بهداشت و درمان اهواز تهیه شده است.

وی در پایان با آرزوی سلامت برای جامعه تحت پوشش صنعت نفت بویژه بیماران مبتلا به کرونا از تلاش خالصانه و متعهدانه کادر درمانی که سربازان جان برکف و مدافعان سلامت هستند تقدیر و تشکر کرد.

روابط عمومی7
روابط عمومی5
روابط عمومی4
روابط عمومی3
روابط عمومی2
روابط عمومی1

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۳۸
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۶۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید