سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۳۲

اخبار

تشریح اقدامات حوزه پشتیبانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در بحران کووید 19

از آغاز همه گیری کرونا در کشور حوزه معاونت پشتیبانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ،اقدامات قابل توجهی در راستا حفظ سلامت کارکنان و بازنشستگان و خانواده های ایشان انجام داده است.

ناصر بهره ور معاون پشتیبانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ،در ابتدا با بیان این که بهداشت و درمان صنعت نفت متولی اصلی حفظ سلامت کارکنان و بازنشستگان و خانواده های ایشان در منطقه حساس و راهبردی اهواز است گفت : از ابتدای شروع بحران کرونا ، اجرای پروتکل و دستورالعمل های ابلاغی ستاد سازمان و وزارت بهداشت از دغدغه های اصلی حوزه پشتیبانی بوده است و  مسئله سلامت کارکنان شرکت های تابعه (نفت ، گاز ، حفاری ، خطوط لوله و ...) و انتظارات و درخواست ها  و نیازهای جمعیت طبی اهمیت ویژه ای داشته که برای اجرای پروتکل ها و پاسخگویی به این نیازها برنامه ریزی های عملیاتی انجام گرفت.

وی تصریح کرد : مجموعه پشتیبانی در بحران کرونا به منظور حمایت همه جانبه از حوزه بهداشت و درمان همه ی توان خود را بسیج کرد و امور مالی ، قراردادها ، امور اداری درمان، اسناد و مدارک پزشکی ، امور حقوقی ، امور کارکنان و خصوصا واحدهای تدارکات و کالا ، امور فنی مهندسی و مجموعه خدمات عمومی از جمله واحدهای تغذیه ، ترابری ، ناوگان آمبولانس ، لاندری و خیاط خانه ، کارگران تنظیفات و فضای سبز بی وقفه در خدمت مجموعه بهداشت و درمان اهواز قرار گرفت.

وی افزود : پشتیبانی از واحدهای بهداشتی و درمانی به صورت شبانه روزی و در همه ی زمینه ها از جمله تهیه تجهیزات سرمایه ای و مصرفی ، انجام تعمیرات ساختمانی ، تفکیک مسیرهای تردد، جداسازی سیستم تهویه ، آماده سازی و تجهیز بخش ها برای پذیرش بیماران کوویید19 ، دوخت ماسک ، البسه ، گندزدایی ساختمان ها و معابر توسط گروه بزرگی از کارگران تنظیفات و فضای سبز  ، انتقال متوفیان و حتی در موارد معدودی انتقال اموات به آرامستان و انجام برنامه تدفین بوده است.

بهره ور با اشاره به  اینکه این خدمات ارزشمند و صادقانه گوشه کوچکی از زحمات همکاران پرتلاش حوزه پشتیبانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت : مهمترین شاخص این کارکنان ، ایجاد فضایی صمیمانه و برادرانه و فعالیت در محیطی بی حاشیه و آرام است.

وی ضمن تشکر از حمایت های رئیس بهداشت و درمان اهواز و مساعدت معاون دارو و درمان و قدردانی از زحمات ایثارگرانه کادردرمان بیمارستان گفت : همه گیری این بیماری همانند سایر وقایع غیر منتظره نشان داد که حفظ و ارتقا ء جایگاه بهداشت و درمان صنعت نفت که اولین و مورد اعتمادترین مرکز مراجعه جمعیت تحت پوشش نفت است ، چقدر حائز اهمیت است.

ناصر بهره ور
تهیه تجهیزات حفاظت فردی محلول های گندزدایی سطوح و ضدعفونی دست ، دماسنج های دیجیتال

دکتر علی محمد جعفری رئیس تدارکات و کالا ، ضمن تشکر از کلیه کارکنان واحدهای درمانی و مدافعان سلامت که خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند گفت : همه شاهد بوده و هستیم که همه ی همکاران در بهداشت و درمان اهواز با تلاش های شبانه روزی ، مسئول مقابله با این بیماری و خدمت رسانی به جامعه نفت هستند.

رئیس تدارکات و کالا با بیان اینکه در کلیه سازمان ها ، همیشه کارگروهی بیش از کار فردی نتیجه بخش خواهد بود گفت: در واحد تدارکات کالا همه همکاران همگام و همراه یکدیگر هستند .

وی افزود : از زمان شیوع بیماری اقدامات خود را برای تهیه و تامین کالاهای مورد نیاز دوچندان کردیم و پیگیری های زیادی جهت تهیه تجهیزات حفاظت فردی نظیر لباس یکسره، ماسک، شیلد، عینک ، دستکش ، محلول های گندزدایی سطوح و ضدعفونی دست ، دماسنج های دیجیتال و سایر اقلام صورت گرفت که خوشبختانه بخش عمده ای از نیاز ها مرتفع گردید.

دکتر علی محمد جعفری در ادامه با اشاره به سختی کار واحد تدارکات کالا گفت : خرید و تامین کالا و بعضا انتقال آنها از سایر استان ها در ایام قرنطینه و تعطیلی بسیار سخت بوده نیاز به اتخاذ تدابیر ویژه و پیگیری های مستمر داشته که به لطف خداوند و با همت همکاران واحد تدارکات کالا انجام پذیرفت .

دکتر جعفری

 جداسازی سیستم تهویه بخش های بستری بیماران کووید 19
عبدالجلیل سیاحی رئیس امور فنی و مهندسی بهداشت و درمان اهواز با بیان اینکه مسئولیت ها و فعالیت های حوزه فنی مهندسی توقف ناپذیر است گفت : در اواسط سال گذشته و بدلیل شیوع بیماری آنفولانزای H1N1 اقدام به ایجاد اتاق ایزوله فشار منفی در بخش ICU بیمارستان بزرگ نفت نمودیم که در جریان شیوع بیماری کرونا بسیار مورد استفاده قرارگرفت بنابراین ایجاد دو اتاق ایزوله فشار منفی دیگر در  در بخش هایی که به بیماران کرونایی اختصاص داده شده در دست اقدام قرار گرفته است.

وی گفت: این واحد مسئولیت های مهمی در روند کمک رسانی به بخش درمان داشته و دارد از جمله می توان به آماده نگه داشتن تجهیزات تشخیصی مهمی چون  CT SCAN ، رادیولوژی ، تجهیزات  ICU و ... اشاره کرد.

سیاحی با اشاره به جداسازی سیستم تهویه بخش های بستری بیماران کووید 19 از سایر قسمت های بیمارستان گفت:  این تغییرات نقش حیاتی در پیشگیری از انتقال ویروس دارد .

رئیس امور فنی مهندسی در ادامه تصریح کرد : تبدیل واحد CCU قدیم به ICU2 ، آماده سازی آسانسور ویژه انتقال بیماران مشکوک به کرونا ، طراحی ، بهسازی و آماده سازی ساختمان قدیم فیزیوتراپی زنان جهت راه اندازی بخش اورژانس حاد غیر تنفسی و تفکیک مسیرهای تردد بیماران تنفسی و غیر تنفسی از یکدیگر، آماده سازی بخش رادیولوژی و بخش مولکولی آزمایشگاه در مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت ، از دیگر اقدامات عمده واحد فنی مهندسی بوده است.

عبدالجلیل سیاحی

 گندزدایی مجموعه وسیع بهداشت و درمان بصورت منظم و چندین بار در روز
محمود حمدی زاده رئیس خدمات عمومی با اشاره به محول شدن مسئولیت گندزدایی مجموعه وسیع بهداشت و درمان به واحد خدمات عمومی گفت : پس از آموزش نیروهای خدمات برای گندزدایی واحدها ، به صورت برنامه ریزی شده و کاملا منظم و چندین بار در روز مسیرها ، راهروها، سرویس های ایاب ذهاب ، ویلچرها ، صندلی ها و ... گندزدایی و ضدعفونی می شود.

حمدی زاده افزود : با کمک واحد تعمیرات حوضچه هایی کم عمق جهت گندزدایی کفش پرسنل و مراجعین در تمام مبادی ورودی بیمارستان قرارداده شده است.

وی درخصوص انجام تشریفات متوفیان ناشی از کرونا گفت: مسئولیت اجرای پروتکل های ابلاغی در خصوص فوت بیماران مبتلا به کرونا ، هماهنگی با مرکز بهداشت شرق اهواز و سایر موارد قانونی مربوطه بر عهده واحد خدمات عمومی قرار دارد.

محمود حمدی زاده در ادامه در خصوص تهیه ماسک در واحد خیاط خانه گفت:  باتوجه به میزان نیاز بیمارستان به ماسک و عدم امکان تامین آن از مراکز دیگر ، تمام امکانات و اطلاعات مورد نیاز تهیه و با تائید دانشگاه علوم پزشکی ،تولید ماسک در حد رفع بخشی از نیاز بیمارستان آغاز شد که تاکنون نیز  ادامه دارد.

محمود حمدی زاده

۳ خرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۵۷
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۴۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید