سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۱۵

اخبار

رمضانِ امسالِ اهواز ، مثل هر سال باشکوه برگزار شد.

امسال علی رغم شیوع بیماری کرونا حس و حال ماه رمضان در تمام لحظات همراه با تلاشگران عرصه سلامت بود.

 

سالهای قبل همزمان با استشمام عطر ملکوتی رمضان، کارکنان بهداشت و درمان اهواز در حرکتی خودجوش مسجد حضرت فاطمه ‌الزهرا(س) بیمارستان بزرگ نفت و نماز خانه بهداشت و طب صنعتی را طبق سنت گذشته غبارروبی می‌کردند، ادعیه‌های این ماه را نصب کرده، ساعات شرعی را تکثیر و توزیع و قرآنها را کنار نمازگزاران می‌گذاشتند.

 

امسال و همزمان با شروع ماه رمضان ، بحران کرونا این تصور را ایجاد کرده بود که شاید امکان حفظ این شور و حس و حال رمضان در همکاران ممکن نباشد ، اما إمامان جماعت بهداشت و درمان با ابتکاراتی نگذاشتند این فضیلت نادیده گرفته شود.

 

امامان جماعت مسجد بیمارستان بزرگ نفت و نمازخانه بهداشت و طب صنعتی با استفاده از فضای مجازی و با ایجاد کانالهایی که متشکل از کارکنان بهداشت و درمان اهواز بود ، برنامه‌ی هرساله‌ی بیان روزانه احادیث ، احکام دینی، پاسخ به سئوالات شرعی ، رفع شبهات و قرائت روزانه یک جزء قرآن با فایلهای صوتی تحدیر را با تولید محتوای مناسب متنی ، صوتی و تصویری و ارسال در کانالهای مربوطه ، بر پا داشتند.

 

این امر هم باعث شد تا کارکنان بهداشت و درمان اهواز نه تنها احساس نکنند که کرونا از صفای رمضان کاسته، بلکه ماه مبارک رمضان را با این امکانات مهیا شده ، مثل هر سال گذراندند.

 

در این ایام حس و حال و عطر رمضان در تمام لحظات همراه تلاشگران عرصه‌ی سلامت بود و باعث شد تا مانند همیشه علاوه بر برگزاری شب‌های قدر توسط پرستاران بر بالین بیماران ،  مسابقات فرهنگی را نیز بصورت مجازی برگزار کنند.

این معنویت رمضانی چنان در بین همکاران شوری را بوجود آورد که لازم بود تا تقدیر و تشکر آنان را از حجه‌الاسلام شجاعی امام جماعت نمازخانه بهداشت و طب صنعتی ، آغازگر این حرکت و حجه‌الاسلام کمائی امام جماعت مسجدبیمارستان بزرگ نفت و تمامی خادمان ستاد اقامه نماز به عمل آوریم که رمضان امسال اهواز را مثل هر سال با شکوه برگزار کردند.

دل نوشته از : محمد سعید سبهانی

۸ خرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۴۱
روابط عمومی بهداشت و درمان اهواز |
تعداد بازدید : ۸۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید