سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۰۵

اخبار

جهش بی سابقه اسکن ریه در بیمارستان نفت تهران

با افزایش آمار مبتلایان کرونا ونیاز به انجام سی تی اسکن ریه، مراجعه به بخش تصویر برداری بیمارستان نفت تهران با جهشی بی سابقه مواجه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران،  فرشاد اخوان پور سوپروایزر بخش  تصویر برداری  بیمارستان نفت تهران با  بیان این مطلب گفت: اگرچه  پیش از این نیز بخش تصویر برداری در شیفت  صبح و عصر و شیفت شب فعال بود ، اما درحال  حاضر،  برای اسکن ریه  در شیفت شب  بیش از 40 نفر پذیرش می شود که بی سابقه است.

وی با اشاره به آمار موجود گفت:  از ابتدای تیرماه، تا امروز 24  تیرماه  یک هزار و605 نفر  برای اسکن ریه به بیمارستان نفت تهران  مراجعه کرده اند که  از 5 برابر شدن، تقاضا برای اسکن های ریه  نسبت به  قبل از شروع  ایام کرونا  خبر می دهد.

 اخوان توضیح داد: از اواخر بهمن ماه  که در  بیمارستان نفت  تهران نیز مانند دیگر مراکز درمانی، پذیرش و  درمان  بیماران کرونایی  آغاز شد،  استفاده از روش تشخیصی ، سی تی اسکن  ریه  برای   افراد مشکوک  به کرونا  آغاز شد.

وی  درباره روند مراجعه بیماران  کرونایی برای سی تی اسکن  گفت:   از نیمه  دوم فروردین ماه  تعداد مراجعین  کاهش یافت ولی از اواسط خرداد، تعداد مراجعین  افزایش یافته است  و روزانه  80 تا90 نفر  برای تست کرونا  به بخش  سی تی اسکن  مراجعه می کنند که با روند صعودی   فعلی احتمال می رود در مرداد ماه نیز  این تعداد همچنان افزایش داشته باشد.

 وی در خصوص تمهیدات  اندیشیده شده  برای ایمنی  پرسنل و بیماران  در مقابله با کرونا گفت:  از وسایل حفاظت شخصی ، گان، دستکش، روکفشی  و مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح  در بخش هایی  که  با بیمار ارتباط مستقیم وجود دارد، استفاده  می شود.

وی تصریح کرد:  همچنین چون امکان شناسایی بیماران  ناقل ومبتلا  وجود ندارد،  قبل و بعد از اینکه هر بیماری وارد دستگاه سی تی  اسکن  می شود ،  ضد عفونی  سطوح و تجهیزات  کامل صورت  می گیرد تا  از انتقال بیماری  از فردی به فرد دیگر در فضای بخش سی تی اسکن جلوگیری شود.

  به گفته اخوان پور،  با توجه به افزایش  تعداد  بیماران  در بخش تصویر برداری ، برای جلوگیری از تجمع بیماران ، در زمان بندی ها  و فضای سالن انتظار تغییراتی ایجاد شد، درMRI فاصله زمانی بیشتر شد تا تجمع ایجاد نشود  و همچنین در ساعات  بعد از نمونه گیری ، سالن انتظار آزمایشگاه  نیز به  بیماران بخش تصویر برداری اختصاص می یابد  تا حداکثرفاصله اجتماعی  در این زمینه رعایت شود.

 سوپروایزر بخش تصویر برداری  تاکید کرد: در یک مقطع  زمانی کوتاهی  براساس دستور العمل  هیات مدیره و وزارت بهداشت و به منظورکاهش ریسک ابتلا به کرونا، حضور پرسنل در محل کار کاهش یافت و بخش تصویر برداری با 70 درصد از ظرفیت کار کرد اما با لغو این دستور العمل  و با توجه به  چند برابر شدن  مراجعین  برای  اسکن ریه، همکاران با تمام ظرفیت مشغول ارایه خدمات  هستند.

 اخوان پور افزود:  برخی از پرسنل  بخش تصویر برداری  در این ایام مبتلا به ویروس کرونا شدند  که خوشبختانه  همه آنها درمان  شدند  وپس از بهبودی کامل  به محیط کار بازگشتند .

 وی گفت : با توجه به  فشردگی کار و ارزش حیاتی  اسکن ریه برای بیماران کرونایی، زمان پاسخ دهی به کمترین  حد ممکن رسیده است و حتی  در موارد مشکوک  به کرونا،  بعضا جواب دهی فوری نیز انجام می شود و پرسنل  بخش تصویر برداری اعم از پزشکان و کارشناسان برای  این امر تلاش می کنند.

 اخوان پور گفت:  با توجه به شرایط فعلی، برای  تامین  یک دستگاه  سی تی اسکن دیگر نیز اقدام شده است  که امیدواریم  زودتر این دستگاه به دست ما برسد تا  در شیفت صبح و عصر  دو دستگاه فعال باشد  و تجمع و انتظار بیمار  کمتر شود  و با رعایت فاصله اجتماعی  زنجیره انتقال بیماری قطع شود. 

۲۵ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۳۴,۷۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید