سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۳۲
 

اخبار

افزایش اولویت بندی بیماران برای اعزام به تهران

رییس امور اعزام بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران گفت: با شیوع کرونا، اعزام بیماران به بیمارستان نفت تهران با اولویت بندی بیشتری انجام می شود و مراجعات برای جراحی های غیر ضروری و غیر اورژانسی کاهش یافته است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، دکتر احمد غزالی  بابیان این مطلب افزود:  پیش از کرونا تعداد بیماران اعزامی به طور متوسط روزانه  80 بیمار بود که در حال حاضر به  30  بیمار کاهش یافته است.
 وی  توضیح داد:  غیر از محدودیت هایی که  به دلیل کرونا برای  بیماران ایجاد کرده ایم، برخی از بیماران به دلیل  ترس از ابتلا به  کوید19 ، از مراجعه به تهران خودداری می کنند که  باید توجه داشته باشند که عدم مراجعه افراد برای برخی از بیماری ها موجب  اختلال در درمان و بروز مشکلات  بیشتری می شود  و سلامت بیمار را تهدید می کند. به همین دلیل توصیه  می شود حتما با  نظر  پزشک متخصص برای  اعزام و یا  عدم مراجعه تصمیم گیری کنند.
  غزالی توضیح داد:  اگر چه پیش این نیز  خدمات دهی  به بیمار شهرستانی  و اعزامی در اولویت  قرار داشت  و نظم و سرعت دهی و هدایت  بیمار  به درستی انجام می شد تا  درمان بیمار در کوتاهترین زمان انجام شود و از اختلال درمان  جلوگیری شود .با  شیوع کرونا  بیش از پیش تلاش می شود بیمار اعزامی به هیچ عنوان معطل نشود و در سریعترین حالت ممکن  اقدامات کلینیکی و پاراکلینیکی و درمانی  وی  انجام شود.
رییس امور اعزام تاکید کرد: براساس دستور العمل جدید،  پیش از اعزام بیمار حتما باید،  از طریق    1519  نوبت تعیین شود وپس از آن  بیمار به بیمارستان  نفت تهران مراجعه کند.
غزالی  تاکید کرد:  در حال حاضر روزانه  30 بیمار  اعزام می شوند که  بیماران سرطانی، ام اس و بیمارانی که نیاز به  اقدامات ضروری  دارند در اولویت هستند.
 رییس امور اعزام گفت:  4 کارشناس ویک پزشک  در واحد اعزام مشغول  هستند  و کنترل  روند درمان، هدایت  و اقامت   بیمار را  به عهده دارند  که با افزایش امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و به روز شدن سیستم ها،  این اقدامات  در شرایط بهتری انجام می شود.

 بر پایه توضیحات  دکتر غزالی ، تعدادی از بیماران که امکان معالجه آنها در منطقه محل خدمت وجود ندارد ونیاز به درمانهای فوق تخصصی دارند  به تهران اعزام می شوند تا ازخدمات مرکز بهره مند شوند.
برای انجام این امر هماهنگی هایی لازم است که تیم کارکنان اعزام بیمارستان نفت تهران پیگیر انجام کارهای این بیماران هستند.
  وی افزود: پزشک  متخصص منطقه  بررسی های لازم را انجام می دهد اگر بیماری  فرد درآن شهرستان  و یا استان قابل درمان نباشد  به کمسیون  پزشکی  بهداشت  ودرمان نفت منطقه  معرفی می شود. بیمار  بعد ازکسب مجوز کمسیون  پزشکی  با معرفی نامه به بهداشت  و درمان  تهران  مراجعه  می کند  و توسط پزشکان  واحد اعزام، بررسی می شوند و به کلینیک های مربوطه در بیمارستان  ارجاع  داده می شوند .
۱ اَمرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۵۷
تعداد بازدید : ۳۴,۰۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید