سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۴:۲۲
 

اخبار

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت:

بخش پی‌سی‌آر بیمارستان‌ نفت تهران و اهواز راه‌اندازی شد

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از راه‌اندازی بخش PCR بیمارستان‌ تهران و اهواز به‌منظور آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدیدات میکروبی و زیست محیطی خبر داد و گفت: به دنبال راه‌اندازی بخش پی‌سی‌آر برای شهرستان عسلویه هستیم.

دکتر حبیب‌ اله سمیع در گفت‌وگو با شانا عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های مستمر و مداوم سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، تجهیزات لازم برای بخش پی‌سی‌آر بیمارستان‌های نفت تهران و اهواز با ترک تشریفات خریداری و این بخش راه‌اندازی شد.

وی افزود: هم‌اکنون در بازه زمانی یک الی دو هفته نمونه و تست‌ها هم‌زمان در بیمارستان نفت تهران و دیگر مراکز مجهز به بخش پی‌سی‌آر انجام خواهد شد تا بعد از سنجش کیفیت کار و حصول اطمینان از نحوه صحت آزمایش‌های انجام شده، نمونه و تست‌ها به طور کامل و مستقل از سوی بیمارستان انجام شود.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان اینکه برای تجهیز بخش پی‌سی‌آر بیمارستان‌های نفت تهران و اهواز بابت هر سیستمی رقمی بالغ بر 600 الی 700 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: این بخش به دلیل فرآیند تخصصی بودن نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات ویژه‌ای است، چرا که بخش آزمایشگاهی PCR از آن دست بخش‌های تخصصی است که لازمه انجام آزمایش‌ها و تست‌های تخصصی و متعاقب آن دریافت پاسخ‌های قابل اعتماد، ایجاد محیطی استاندارد همراه با تجهیزات تخصصی را می‌طلبد.

دکتر سمیع تصریح کرد: سیستم‌های تهویه خاص، هود و هواکش مناسب، اتاق قبل و بعد از انجام کار، یخچال منفی 70 درجه و ... از جمله مواردی است که باید برای تجهیز این بخش لحاظ کرد.

وی افزود: یک فضای 80 تا 90 متری در بالای پشت بام ساختمان بیمارستان نفت تهران برای این بخش اختصاص داده شد که با یک سازه پیش ساخته توانستیم در بازه زمانی کوتاه مدت این بخش را راه‌اندازی کنیم که خوشبختانه هم‌اکنون کارها در حال انجام است. بنده نیز در این هفته بازدیدی از بخش پی‌سی‌آر داشتم و از نزدیک شاهد روند کارها و انجام تست‌ها در این بخش بودم.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت یادآور شد: ضرورت ایجاد بخش PCR از سوی پدافند غیرعامل عنوان شده است که ما باید این امکانات را خودمان در صنعت نفت فراهم کنیم تا آمادگی لازم برای مواجهه با تهدیدات میکروبی و زیست‌محیطی داشته باشیم، به این منظور راه‌اندازی بخش PCR که همه بیماری‌های ویروسی و نیز از جمله بیماری کرونا را پوشش می‌دهد در دستور کار سازمان ‌بهداشت و درمان صنعت نفت قرار داده شد که خوشبختانه با همت کارکنان خدوم صنعت نفت توانستیم در این شرایط بحرانی این بخش را راه‌اندازی کرده و خودمان به طور مجزا به انجام نمونه و تست‌های بیماران کرونایی اقدام کنیم.

۸ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۲۸
تعداد بازدید : ۳۳,۸۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید