سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۱۳
 

اخبار

گفتگو با پرستار بازنشسته صنعت نفت

هر سال همزمان با ولادت حضرت زینب و روز پرستار به سراغ این قشر زحمتکش میرفتیم تا با گفتگویی زحماتشان را پاس بداریم اما اینبار بهانه گفتگو ما گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و گفتگو با پرستاری ست که همسر و خواهر شهید است.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، ستاره بهزادی شیخ رباط  در سال 1345 وارد آموزشکده بهیاری صنعت نفت در مسجد سلیمان شده و پس از گذراندن دوره های آموزشی مربوطه به عنوان پرستار مشغول به کار شد.  وی سالهای قبل از انقلاب را با مدیران و مترون انگلیسی در بیمارستان نفت مسجد سلیمان گذرانده است و در این خصوص می گوید : علی رغم  نظمی که در کار حاکم بود اما سختگیری های بیش از حد و بی دلیلی هم بود که گاه عرصه را برای پرسنل تنگ می کرد.

بهزادی پس از انقلاب و در سالهای جنگ و موشک باران در بیمارستان نفت مسجد سلیمان در واحدها و بخش های مختلفی از جمله واحد مبارزه با سل ، بخش داخلی ، کلینیک های تخصصی و درمانگاه های سطح شهر مشغول به خدمت بوده است و میگوید : مهم‌ترین ویژگی پرستاران در زمان جنگ وجدان کاری ،  تعهد و از خود گذشتگی بود.

در پاییز سال 1362 در حالی که بهزادی فرزند دو ماهه ای داشت،  همزمان با بمباران شهر مسجد سلیمان همسر وی در حالی که مشغول به خدمت رسانی و انتقال شهدا و مصدومین به بیمارستان بود ، به فیض شهادت نائل شد.
3 سال پس از شهادت همسر ، برادر وی نیز در عملیات کربلای 5  در شلمچه به شهادت می رسد.

بهزادی با اشاره به شرایط سخت دوران هشت سال دفاع مقدس ، می گوید : در آن سالها علی رغم همه ی مشکلات ، همدلی و صبر و استقامتی که در وجود مردم بود اجازه نمی داد در برابر مشکلات سر خم کنند.
وی می گوید : در آن سالها همگان سعی می کردند ، به هر شکل ممکن هر آنچه در توان دارند را در طبق اخلاص بگذارند و به جبهه های حق علیه باطل کمک کنند.

وی پس از انتقال به بهداری اهواز در سال 68 ، در درمانگاه طالقانی مشغول به فعالیت شد و در سال 77 نیز به افتخار بازنشستگی نائل آمد.
ستاره بهزادی که همسر و خواهر شهید است این روزها را با یاد و خاطره عزیزانش میگذراند و امروز که چهل سال از آغاز دفاع مقدس می گذرد تازه زخم ها و آلامش سر باز کرده اند.
 وی در پایان میگوید : جوانان امروز هم می توانند همچون جوانان دیروز با صبر و حوصله و تلاش و پشتکار از پس مشکلات فعلی برآیند و کشور را به سمت پیشرفت و تعالی ببرند.

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۴۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید