سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۳۸
 

اخبار

انجام بیش از 2 هزار عمل جراحی طی سال گذشته در بخش اتاق عمل بیمارستان توحید جم

ناصر ذهبی مسئول بخش اتاق عمل بیمارستان توحید جم از انجام 2 هزار و 635 عمل جراحی در سال 1398 در بخش اتاق عمل خبر داد .

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر ، ناصر ذهبی با اعلام خبر فوق گفت : در سال گذشته که بیش از 2 هزار عمل جراحی در زمینه های مختلف گوش، حلق و بینی، جراحی های عمومی ،جراحی زنان ،ارتوپدی و چشم به کمک پزشکان متخصص این بیمارستان انجام شده است که نیاز مراجعین و همشهریان را برای انجام این اعمال به شهرهای مجاور مرتفع کرده است.

وی افزود : در حال حاضر بخش اتاق عمل بیمارستان توحید جم با 2 تخت عمل جراحی بستری و یک تخت عمل جراحی سرپایی و 2 تخت ریکاوری و نیروهای اتاق عمل ،هوشبری و متخصص بیهوشی در همه روزهای هفته در حال فعالیت است.

مسئول بخش اتاق عمل بیمارستان توحید جم گفت: بر اساس دستورالعمل‌ها، انجام جراحی‌های غیر اورژانسی، درصورت عدم وجود شرایط ویژه، تا جای ممکن به تعویق می افتد. اما اگر تعویق و یا عدم انجام جراحی برای سلامتی بیمار خطرناک باشد، با رعایت پروتکل‌های خاص و رعایت اصول بهداشتی، جراحی انجام می‌شود.

ذهبی گفت : در ایران نیز پروتکل‌های داخلی همسو با پروتکل‌های جهانی برای انجام جراحی‌ها در زمان کرونا تدوین شده‌اند.لذا، لازم است در تصمیم‌گیری برای انجام یا عدم انجام جراحی‌ها در دوران کرونا، موازنه دقیقی بین عوارض احتمالی انجام جراحی و به تعویق انداختن آن صورت گرفته و در نهایت نیز جراحی‌های ضروری با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

مسئول بخش اتاق عمل بیمارستان توحید جم  اظهار داشت : در بخش اتاق عمل بیمارستان توحید جم با توجه به نوع بیماری در وضعیت بیماران ،اعمال جراحی در سه دسته الکتیو،اورژانس و سرپایی انجام می شود که با توجه به وضعیت بیماری کووید 19 در حال حاضر گاهی اعمال جراحی الکتیو به علت اهمیت سلامت بیماران به تعویق می افتد تا شرایط مساعد شود.

وی تصریح کرد:در اتاق عمل بیمارستان توحید جم هنگام اعمال جراحی بیماران مبتلا به کووید 19 و یا مشکوک کلیه نکات و موارد حفاظتی و ایمنی جهت بیماران و پرسنل انجام می گیرد. پرسنل با لباس ضد ویروس یکبار مصرف ،شیلد صورت و ماسک N95 و... به فعالیت می پردازند و حداقل نیرو در اتاق عمل حضور دارد و بعد از پایان عمل،ریکاوری بیمار در اتاق عمل انجام می شود و نظافت ، شستشو و ضد عفونی اتاق عمل به طور کامل انجام می گردد.

ذهبی در ادامه گفت: در وضعیت کنونی بیماری کووید 19 در کشور ،پرسنل اتاق عمل ، هوشبری و متخصصین بیهوشی بیمارستان توحید جم همانند دیگر کادر درمان در خدمت رسانی به بیماران کرونایی فعال بوده و در عملیات احیاء قلبی و ریوی بیماران و همچنین در بخش ایزوله تنفسی مشغول به خدمت رسانی می باشند.

۲۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۳۵
تعداد بازدید : ۲۸,۲۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید