سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۴۹

اخبار

برگزاری دوره ی آموزشی کمک به تنفس نوزاد (HBB)

دوره ی آموزشی کمک به تنفس نوزاد (HBB) توسط آرتمیز رحیمی مسئول بلوک زایمان و مدرس کشوری این دوره در بیمارستان بزرگ نفت اهواز برگزار شد.

 

 از آنجا که میزان مرگ و میر نوزادان ازمهم‌ترین شاخص‌های بهداشتی هر جامعه و شاخص کلیدی در جهت پیشرفت به سوی اهداف توسعه پایدار می‌باشد ، از سال ۲۰۱۰ آکادمی طب کودکان آمریکا با همکاری سازمان جهانی بهداشت و سازمان های دیگربرنامه آموزشی مبتنی بر شواهد کمک به تنفس نوزاد helping babies breath (HBB)  برای کشورهای کمتر برخوردار تهیه کرده است که اثرات مطلوب این دوره های آموزشی در کاهش میزان مرگ نوزادان آنان را بر آن داشت که این دوره را در تمام بیمارستانها و مراکز ارائه تسهیلات زایمانی برگزار نمایند.

دوره ی آموزشی کمک به تنفس نوزاد (HBB) ، در ایران اولین بار در سال ۱۳۹۶ توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. در دوره ی آموزشی کمک به تنفس نوزاد برآموزش روند طبیعی زایمان وتولد نوزاد ، اجرای صحیح فرآیندهای اساسی مانند خشک کردن ، گرم کردن ، اهمیت تماس پوست با پوست ، تغذیه با شیر مادر در ساعت اولیه تاکید می شود.

در راستای اجرای این دوره در دانشگاه جندی شاپور اهواز ، معاونت درمان دانشگاه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کمک به تنفس نوزاد (HBB) برای پرسنل مامایی بیمارستانهای تحت نظارت خود کرده است.

در بیمارستان نفت اهواز نیز در تاریخ۱۸ بهمن ماه امسال یک گارگاه آموزشی در زمینه کمک به تنفس نوزاد توسط خانم آرتمیز رحیمی مسئول بلوک زایمان بیمارستان و مدرس کشوری HBB ، جهت تربیت پرسنل مامایی شاغل در بیمارستان های شهر اهواز برگزار شد.


HBB5
HBB4
HBB3
HBB2
HBB1
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۴۷
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۸۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید